کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه ی روانشناسی بالینی رفتار های بسیاری هستند که به عنوان رفتار نابهنجار معرفی می شوند که برخی از این رفتار های نا بهنجار گذرا و موقتی می باشند و بعضی دیگر از آن ها به صورت پایدار و دائمی و به یا به عبارتی مزمن می باشند . طبق نظر دکتر روانشناس بالینی اختلال ها و الگو های رفتاری هر شخصی متفاوت می باشد و به دلیل متفاوت بودن تجربه های زندگی هر فردی رفتار های انسان ها هم نمی تواند همانند باشد اما بر اساس مطالعاتی که در خصوص بهداشت سلامت روان انجام شده اختلال های روانی را طبقه بندی کردند . طبق نظر روانشناس بالینی مرکز مشاوره انتخاب نو بیشتر افراد در دوره هایی از زندگی گرفتار افسردگی ، اضطراب و یا خشم شده اند و به عبارتی یاس و نا امیدی و عزت نفس پایین و بسیاری از مشکلات دیگر تجربه شده است . اختلال هایی که در ادامه شرح داده می شود ممکن است در بیشتر مردم  وجود داشته باشد اما اگر به مدت طولانی گرفتار احساسات از این قبیل شود و به بیشتر جنبه های زندگی شغلی ، تحصیلی و فعالیت های روزمره زندگی را تحت تاثیر قرار دهد و اختلال ایجاد کند در این صورت مشاور روانشناس بالینی انتخاب نو مشاوره و روان درمانی و همچنین درمان به شیوه جدید نوروفیدبک  را راهی برای بهبود وضعیت معرفی می کند . در ادامه مطلب به معرفی مواردی از اختلالات بالینی اشاره می شود .

 

معرفی انواع اختلالات بالینی و درمان آن ها در مرکز روانشناسی بالینی به چه صورتی است ؟

متخصص روانشناس بالینی مرکز روانشناسی بالینی اختلالات روانی را که هر فردی ممکن است  به آن دچار شود را  معرفی می کند که به توضیح مختصری از موارد می پردازیم .

  1. اختلال های اضطرابی :

همه ی افراد زمانی که با یک موقعیت تنش زا و تهدید آمیز قرار می گیرند احساس اضطراب و تنش می کنند و این امری طبیعی می باشد . طبق نظر روانشناس درمان استرس و اضطراب ، زمانی می توان غیر طبیعی تلقی کرد که این اضطراب در موقعیت هایی روی  دهد که اکثر مردم آن ها را به راحتی می توانند حل کنند . احساس اضطراب با تغییرات جسمی مانند تعریق و تپش قلب و عصبی شدن همراه است .زیگموند فروید اضطراب را ناشی از وجود خطری در ناخود آگاه معرفی کرده بود . از اختلالات اضطرابی می توان به پانیک و وحشت زدگی و ... اشاره کرد که روانشناس درمان اضطراب با استفاده از شیوه های درمانی روانشناختی و با آگاه کردن فرد از اعتقادات غلط و آموزش روش ها و مهارت هایی برای کنترل اضطراب خود و نوروفیدبک تلاش می کند تا سلامت روانی فرد را بهبود ببخشد .

  1. اختلال وسواس :

درمانگر وسواس ، فکر های وسواسی و عمل های وسواسی را معرفی می کند و فکر های وسواسی را افکار سمج و تصورات نا خواسته ای می داند که اضطراب را در فرد ایجاد می کند و اعمال وسواسی که انجام دادن کار ها با تشریفات معینی با حالت اجبار که اضطراب فرد را کمتر کند . همهی افراد گاهی اوقات دچار افکار تکراری می شوند اما برای کسی که از اختلال وسواس فکری و عملی رنج می برد این گونه افکار ها و به قدری وقت گیر هستند که در زندگی روزمره او اختلال ایجاد می کنند . روانشناس درمان وسواس با استفاده از شیوه های نوین روانشناسی مانند رفتار درمانی و روان درمانی می تواند در بهبود سلامت روانی افراد نقش داشته باشد در مواردی شدید تر همراه شدن دارو درمانی و درمان روانشناختی با یکدیگر می تواند بسیار مفید واقع شود . وسواس در بزرگسالان و همچنین نوجوانان و کودکان به اشکال مختلفی ظاهر می گردد و می توان به صورت وسواس آلودگی ، افکار مزاحم ، تقارن ، تردید داشتن و وارسی کردن و .. باشد .

  1. اختلال افسردگی :

اکثر مردم گهگاهی احساس غم و ناراحتی را تجربه می کنند و میل و رغبتی برای انجام فعالیت ها ندارند که می تواند نشان از افسردگی خفیف باشد و در واقع می توان آن را به عنوان پاسخی در مقابل فشار های مختلف زندگی باشد . شکست خوردن در تحصیل یا کار ، از دست دادن یکی از عزیزان و آگاهی از یک بیماری می تواند موجب بروز افسردگی شود اما گاهی اوقات افسردگی ممکن است بدون هیچ دلیلی بروز کند و در زندگی روزمره فرد به مدت طولانی اختلال ایجاد کند و هفته ها ادامه داشته باشد . اختلال افسردگی با تغییرات وزن و تغییرات اشتها ، تغییرات خواب و فعالیت ، نداشتن انرژی ، احساس گناه ، نداشتن انگیزه ، مشکل در تفکر و تصمیم گیری و حتی افکار خود کشی و مرگ را به همراه دارد . افسردگی در کودکان و نوجوانان نیز وجود دارد و همچنین افسردگی در سالخوردگان به صورت شایع تری وجود دارد . به طور کلی افسردگی به میزان بالایی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی آسیب هایی را می تواند در زندگی مشترک افراد ایجاد کند از آن جایی که افسردگی می تواند با کاهش میل جنسی همراه باشد و حتی زوجین از وجود افسردگی  در خود بی خبر باشند و آن  را ناشی از مشکلات دیگر بدانند به همین دلیل تشخیص افسردگی و درمان افسردگی توسط روانشناس الزامی می باشد . روانشناس درمان افسردگی روش های جدید اندیشیدن و رفتار کردن را آموزش می دهد تا که آن ها جایگزین نگرش های منفی که نسبت به خود ، محیط و آینده دارد ، نماید . همچنین با استفاده از روانکاوی و گروه درمانی و همچنین خانواده درمانی می توان سلامت روانی فرد را بهبود بخشید .

نویسنده : پریا موسوی

شماره تلفن :

22593216

22795735

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی