کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

کنار آمدن موثر با فشار روانی برای سلامت جسم و روان ما ضروری است . اما بالا بردن سلامتی به این ختم نمی شود . بر اساس مطالعات مشاوره خانواده زندگی سالم یعنی داشتن عادات سالم و ارزیابی کردن و تغییر دادن رفتار های مضر برای سلامتی هم تاثیر فشار روانی را کم می کند.

 

کنار آمدن موثر با فشار روانی برای سلامت جسم و روان ما ضروری است . اما بالا بردن سلامتی به این ختم نمی شود . بر اساس مطالعات مشاوره خانواده زندگی سالم یعنی داشتن عادات سالم و ارزیابی کردن و تغییر دادن رفتار های مضر برای سلامتی هم تاثیر فشار روانی را کم می کند.

 

بهداشت روانی چیست ؟

بیماری های روانی از همان دوران قدیم وجود داشته است و هیچ فردی از اختلال های روانی در امان نیستند . عدم تفاهم ، ناسازگاری و اختلال های رفتاری در میان افراد ، خانواده ، مدرسه ، دانشگاه ، محل کار و ... بسیار فراوان است . و در همه ی افراد زن و مرد ، کودک و نوجوان ، جوان و .... خطر مبتلا شدن وجود دارد . حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله ، بیماری های اپیدمیک ، نارسایی های ناشی از گسترش شهر های بزرگ مانند الودگی هوا ، ترافیک و .... ، بحران های اجتماعی ، از هم گسیختگی خانوادگی و مسائلی از این قبیل می تواند زندگی عادی یک شخصیت سالم را تحت تاثیر قار داده و آن را از حالت طبیعی خارج کند.

خنده و شوخی را فراموش نکنید.

بر اساس مطالعات مشاوره قبل از ازدواج از خنده و شوخی برای سلامتی بهتر می توان استفاده کرد و به همین دلیل ما انسان ها باید خنده را بیشتر در زندگی خود راه دهیم . پیدا کردن موضوعات و مطالب بامزه کار سختی نمی باشد و زمانی که بتوانیم به طور فعالانه به دنبال مسائلی باشیم که باعث خنده و خوشحالیمان می شود ،زندگی بهتری را خواهیم داشت.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب به میزان مواد مغذی نظیر ویتامین ها و ... دریافتی بستگی دارد و کمبود برخی از ویتامین های اساسی در بدن می تواند روی روان فرد تاثیر منفی بگذارد . به همین دلیل به میزان هر یک از مواد مغذی باید آگاه بود و از تغذیه مناسب غافل نشد

 

تفریح و استراحت مناسب

یکی از نیاز های مهم دیگر برای هر انسانی نیاز به تفریح می باشد و آمار مراکز مشاوره نشان می دهد که بسیاری از افراد از آن غافل هستند . در حالی که سپری کردن زمان برای خود و تفریخات و فعالیت های موردعلاقه تاثیر بسیار بزرگی در سلامت روان خواهد داشت و در واقع زدگی با کیفیتی را برای انسان ایجاد خواهد کرد . افراد به دلیل حجم کاری و یا فشار شغلی ممکن است که زمانی را برای استراحت و تفریح در نظر نگیرند . اما تعیین زمانی کوتاه نیز می تواند در روان و روحیه تاثیر مثبتی بگذارد

ورزش

ورزش کردن هم بر سلامت بدن خود و بهبود سیستم بدن کمک می شود و هم سلامت روان را بهبود می بخشد. زیرا که ورزش باعث افزایش سرتونین در بدن می شود و این سرتونین باعث افزایش شادی در بدن می شود و از بروز افسردگی و بسیاری از اختلالات دیگر می کاهد

رعایت استفاده از فضای مجازی

مشاوره قبل از ازدواج نشان می دهد که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن انواع متنوع از شبکه های اجتماعی و ارتباطی که بین زندگی مردم بسیار جا باز کرده است و هر نوع گروه سنی را در گیر خود کرده است . اما این فضای مجازی خود دچار مشکلاتی نیز شده است که موجب شده سلامت روان افراد را تهدید کند و آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. پس مراقب استفاده از آن باشید.

گرایش به معنویات

یکی از مواردی که باعث ایجاد حس آرامش در افراد می شود، نگاه وجودی انسان به خود ، هستی و اتصال به دنیای معنویات است . بعد معنوی منجر به ارتقای سلامت روان فرد می شود و حال بهتری را برای شما ایجاد خواهد کرد و در شرایط دشوار نیز آرامش بیشتری را خواهید داشت.

انجام مدیتیشن:

انجام مدیتیشن ، ذهن انسان را آرام می کند . کمک می کند که فرد نسبت به خود و ذهنش آگاهی بیشتری داشته باشد . آرام سازی ذهن در روز های پرتنش امروزی و فشار های زندگی روزمره بسیار تاثیر مثبتی را به همراه دارد و می تواند به میزان زیادی استرس ، اضطراب و ... را کاهش دهد و به دنبال آن باعث افزایش سلامت روان می شود . به همین دلیل از انجام دادن تمرین های مدیتیشن غافل نشوید.

هدف بهداشت روانی چیست ؟

هدف از بهداشت روانی ، ایجاد سلامت روان توسط پیشگیری از ابتلا به بیماری های روانی ، کنترل عوامل موثر در بروز بیماری های روانی ، تشخیص زود رس بیماری های روانی و پیشگیری از عوارض ناشی از برگشت بیماری های روانی و ایجاد محیط سالم برای برقراری روابط انسانی به شیوه ای صحیح و درست می باشد. بر اساس این موضوع و مطالعات مشاوره خانواده پیشگیری اولیه مهم می باشد یعنی عوامل سبب زا را از بین ببریم ، از انتقال و شیوع بیماری جلوگیری کنیم و عوامل خطر زا را کاهش دهیم و سلامتی را از طریق ایجاد شرایط محیطی مناسب افزایش دهیم . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و بهبود حالتان و داشتن عملکرد بهتر با فردی در مراکز مشاوره در ارتباط باشید و هر آن چه که می تواند برای شما مفید باشد را یاد بگیرید.

 

 

 

 

 

 

  • پریا موسوی

زندگی مشترک سرشار از مشکلات و اختلافات می‌باشد و نمی‌توان زوجی را پیدا کرد که بدون مشکل و اختلاف باشد.

  • پریا موسوی