کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

۸ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

اصلاح روابط سالم یکی از کارهای مهم هر انسانی است.

  • پریا موسوی

تاثیر طلاق بر فرزندان بسیار تخریب گر است

  • پریا موسوی

عوامل زیادی وجود دارند که یک رابطه را به سمت نابودی پیش می برند

  • پریا موسوی

برای این که آدم های سمی را بهتر بشناسید، مواردی را که در ادامه مطرح می کنیم را در نظر داشته باشید و به وسیله ی آن ها می توانید افراد سمی که ممکن است زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهند بشناسید.

  • پریا موسوی

رسانه ها و تلویزیون انتخاب بین آدم خوب و آدم بد را آسان می کند یعنی آدم های خوب مرتب و تمیز هستند و ویژگی های قهرمانانه و صدایی تاثیر گذار دارند.

  • پریا موسوی

اگر یکی از دوستان نزدیک شما دچار افسردگی شده، کمک و حمایت شما اگر به شکل درست و مناسب باشد بسیار سودمند خواهد بود

  • پریا موسوی

آگاه شدن از خودتان و موانع درونی تان باعث می شود که دیدگاه شما به جهان تغییر کند.

 

آگاه شدن از خودتان و موانع درونی تان باعث می شود که دیدگاه شما به جهان تغییر کند. زیرا هر رویداد بیرونی که باعث ناراحتی شما می شود به دلیل تفسیر درونی خودتان است. بر اساس مطالعات روانشناسی برای درک این وضعیت باید به درون خودتان نگاه کنید و در چنین شرایطی شناخت شما از خودتان بیشتر می شود و احساس ازادی بیشتری می کنید تا خودتان باشید.

تاثیر موانع درونی چیست؟

طبق مطالعات روانشناسان قبل ازدواج اگر اجازه دهید غم و ناراحتی موانع درونی شما را خلق کند زندگی تان را تحت کنترل خواهد گرفت. و این احساسات تاثیر بسیار زیادی بر رابطه های شما با دیگران دارند و مهم تر این که بر رابطه شما با خودتان هم اثر می گذارند. رابطه های فردی غیر سالم می تواند به افسردگی، اضطراب و حتی مشکلات پزشکی ختم می شود.

به بدنتان گوش دهید.

به بدنتان دقت کنید و از آن ها اگاه شوید که هر بار که تجربه ای ناخوشایند را ببینید، احساس کنید یا بشنوید، بدن شما به ان واکنش نشان می دهد. به مغز شما پیامی فرستاده می شود که هشیار باشید و نشان می دهد که نقطه دردی پیدا شده است و این احساس ممکن است خودش را به صورت اضطراب، اشفتگی یا دلخوری نشان دهد. نقطه درد تتجربه ای است که مربوط به گذشته است که به آن برچسب ناخوشایند زده اید. وقتی نقطه درد ضربه بخورد هشداری را به سیستم دفاعی درونی می فرستد. موانع درونی فعال می شوند و یک واکنش ناخوداگاه در شما شکل می گیرد. و این واکنش شما می تواند به شکل تندخویی، زودرنجی و خشم باشد.

نقش آگاهی:

هدف از مشاهده خودتان شناخت نقاط درد است تا بتوانید موانع درونی تان را شناسایی و خودتان را درمان کنید. و این باعث می شود که بدانید چه مواردی باعث عملکرد ضعیف تحصیلی، شغلی یا روابط اجتماعی تان می شود. و متوجه می شوید که چگونه باعث اشفتگی عاطفی و .. می شوید.

رفتارتان را ردیابی کنید.

در ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید در مورد کدام احساس یا موقعیت کار کنید.

ممکن است بخواهید که روی چند مورد کار کنید اما سعی کنید فقط یکی را پیدا کنید و زمانی که به مشاهده و ردیابی رفتارتان عادت کردید به شکل طبیعی متوجه خواهید شد که از مسیری که می خواهید خارج شده اید.

متوجه واکنش هایتان به موقعیت ها و افراد باشید.

واکنش تان به افرادی معین و این که چه می گویید و انجام می دهید، زیر نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هر فرد یا موقعیت چه احساسی به شما می دهد و چطور به ان رسیدگی می کنید. و دقت کنید که چه چیزی باعث تحریک شما می شود و احساس ناخوشایندی ایجاد می کند.

واکنش بدنتان را حس کنید.

وقتی بدنتان به رفتار یا گفته ای به خصوص واکنش نشان دهد به شما اجازه می دهد ان را حس کنید. در اول ممکن است که مقاومت کنید .

به هیجانات توجه کنید.

وقتی تعارض و مخالفتی در جریان است دچار احساسی می شوید که اولین پاسخ گو ها هستند. و بیشتر این پاسخگو ها خودشان را در تفکرات نشان می دهند. به افکارتان توجه کنید و مچ ان ها را بگیرید و به جای این که به ان ها بچسبید، اجازه دهید که از شما عبور کنند معمولا این افکار، احساسات لحظه کنونی شما را در مورد موقعیت و فرد بیان می کنند.

به نتیجه واکنش های ذهنی توجه کنید.

طبق نظر روانشناس خانواده خوب زمانی که اتفاقی می افتد شما واکنشی به ان نشان می دهید. و این گفتگوی اصلی شماست . به صدای خودتان گوش دهید و به ان توجه کنید. به نحوه واکنشتان به کسی که این احساسات را ایجاد کرده توجه کنید و این نقطه ای است که ادرنالین به شما هجوم می اورد و همه نیروهای درونی ازاد می شود و این چیزی است که می خواهد تغییر کند.

مواردی که در بالا اشاره کردیم را برای ردیابی رفتارتان تحت نظر قرار دهید. و از این طریق می توانید روی خودتان کنترل داشته باشید این کار به شما قدرت بیشتری نسبت به قبل می دهد. زمانی که مورد جدیدی یاد گرفتید مهم است که در مورد آنچه اموختاه اید فکر کنید، این روند تفکر خود به شما کمک خواهد کرد تا در مورد انچه اموخته اید  ونحوه به کار گیری اموخته هایتان شفافیت های بیشتری را ایجاد کنید.  هر چقدر که میزان خود اگاهی شما بیشتر باشد زندگی بهتری را نیز خواهید داشت و در تعارض با دیگران موثر تر برخورد خواهید کرد. پس در ابتدا موقعیت را شناسایی کنید و به واکنش های بدن، احساسی و درونی خودتان توجه کنید و نقات درد را نیز در نظر بگیرید و واکنش عملی و درستی موقعیت را در نظر بگیرید و با اگاهی راه حل منطقی تری برای شرابط ایجاد شده پیدا کنید. برای راهنمایی های بیشتر در این زمینه می توانید از بهترین مطب مشاوره کمک و راهنمایی دریافت نمایید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

  • پریا موسوی

اگر که واقعا می خواهید نتیجه متفاوتی از رابطه تان ببینید باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید

  • پریا موسوی