کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

 

 

توسعه اعتماد به نفس سالم برای افراد برای رشد در هر دو جنبه شخصی و روابطی زندگی بسیار مهم است. تقویت اعتماد به نفس شامل افزایش ارزش شخصی و اعتماد به نفس است در حالی که از رفتارهای جستجوی تأیید خودداری می‌کند.

افزایش ارزش شخصی و اعتماد به نفس:

ساخت ارزش شخصی و اعتماد به نفس شامل شناخت ارزش و استعدادهای ذاتی فرد است. از دیدگاه مرکز مشاوره انلاین این می‌تواند از طریق تأمل درونی، تأییدهای مثبت و تعیین و دستیابی به اهداف شخصی دست‌یافته شود. با تشویق و جشن گرفتن از نقاط قوت و دستاوردهای شخصی، افراد می‌توانند یک احساس قوی از ارزش شخصی و اعتماد به نفس را توسعه دهند که مستقل از تأیید یا تصویب خارجی است.

خودداری از رفتارهای جستجوی تأیید:

از نظر مشاوره تلفنی هر رفتاری به عنوان جستجوی تأیید مداوم از دیگران برای احساس ارزشمندی اشاره دارد. این رفتار ممکن است به اعتماد به نفس آسیب بزند زیرا بر تایید های خارجی استوار است که ممکن است پیش‌بینی نشده و موقت باشد. به جای جستجوی تأیید از دیگران، افراد باید بر روی تأیید خود تمرکز کنند با شناخت ارزش و دستاوردهای خود. با کشف و قبول خودآگاهی و خودپذیری، افراد می‌توانند از چرخه رفتارهای جستجوی تأیید خود آزاد شوند و یک احساس مستقر و انعطاف‌پذیرتر از اعتماد به نفس توسعه دهند.

ایجاد مرزهای سالم

ایجاد و حفظ مرزهای سالم برای تقویت احترام متقابل، ارتباط و اعتماد در روابط بسیار حیاتی است. این شامل تعیین مرزهای واضح و احترام به فضای و نیازهای همدیگر است.

تعیین مرزهای واضح:

کلینیک روانشناسی تاکید دارد مرزهای واضح حدود رفتارها، تعاملات و انتظارات قابل قبول درون یک رابطه را تعریف می‌کنند. این ممکن است شامل مرزهای مرتبط با فضای شخصی، تعهدات زمانی، ترجیحات ارتباطی و نیازهای عاطفی باشد. با ارتباط واضح این مرزها احتمال بروز سوءتفاهم یا تضاد‌ها را کاهش می‌دهند.

احترام به فضا و نیازهای همدیگر:

احترام به فضا و نیازهای همدیگر شامل احترام به خودمختاری، حریم خصوصی و ترجیحات فردی است. این نیاز به شناخت و پذیرش این است که هر فرد مرزها و راحت بودن های منحصر به فردی دارد. این ممکن است شامل اختصاص فضایی برای پیگیری علایق شخصی، حفظ سرگرمی‌ها یا دایره اجتماعی جداگانه و اجازه برای وقت تنهایی در صورت نیاز باشد. با احترام به فضا و نیازهای همدیگر، همسران همدلی، اعتماد و در نظر گرفتن را نشان می‌دهند و پایه رابطه را تقویت می‌کنند.

تعیین مرزهای سالم یک فرآیند پیوسته است که نیازمند ارتباط باز، درک متقابل و انعطاف است. با اولویت دادن به احترام و در نظر گرفتن مرزهای همدیگر، افراد می‌توانند محیطی حمایتی و هماهنگ را ایجاد کنند که هر دو همسر احساس می‌کنند ارزشمند، درک شده و امن هستند.

درخواست حمایت خارج از رابطه

درخواست حمایت خارج از رابطه برای حفظ تعادل، دیدگاه و بهبود فردی مهم است. این شامل ایجاد یک شبکه حمایت قوی و اجتناب از وابستگی زیاد به همسر است.

ایجاد یک شبکه حمایت قوی:

ایجاد یک شبکه حمایت خارج از رابطه شامل تقویت ارتباط با دوستان، اعضای خانواده، و گروه‌های حمایتی است که می‌توانند حمایت عاطفی، نصیحت و همدلی ارائه دهند. طبق نظر مشاوران مرکز مشاوره آنلاین این افراد دیدگاه‌ها، تجارب و منابع متنوعی را فراهم می‌کنند که می‌تواند زندگی و رشد فردی و رفاه را غنی کند. با پرورش روابط خارج از روابط عاشقانه، افراد می‌توانند به منابع حمایت و انگیزه اضافی دسترسی پیدا کنند و فشار روی رابطه را کاهش داده و انعطاف‌پذیری را ترویج دهند.

اجتناب از وابستگی زیاد به همسر:

در حالی که طبیعی است که به همسر برای حمایت و آرامش مراجعه کنید، وابستگی زیاد به همسر می‌تواند فشار و کشش غیرضروری بر رابطه ایجاد کند. اجتناب از وابستگی زیاد شامل حفظ احساس استقلال و خودکفایی با تقاضای حمایت از منابع متعدد است. این ممکن است شامل پیگیری سرگرمی‌ها یا علایق به صورت مستقل، جستجوی مشاوره یا درمان حرفه‌ای یا شرکت در فعالیت‌هایی باشد که مراقبت از خود و کشف خود را ترویج می‌کنند. با تنوع منابع حمایت و تقویت خودکفایی، افراد می‌توانند استرس روی رابطه را کاهش دهند و تعادل بهتری بین وابستگی و استقلال حفظ کنند.

 

درخواست حمایت خارج از رابطه نشانه ضعف نیست بلکه یک گام فعال به سوی رشد شخصی، انعطاف‌پذیری و رفاه کلی است. با ایجاد یک شبکه حمایت قوی و حفظ استقلال فردی، افراد می‌توانند ظرفیت خود را برای مقابله با چالش‌ها و پرورش روابط پرمعناتر افزایش دهند.

پذیرش تغییر و رشد

مشاوره تلفنی در این زمینه می گوید پذیرش تغییر و رشد برای توسعه شخصی و تکامل روابط بسیار حیاتی است. این شامل پذیرش رشد شخصی و مدیریت تغییرات در دینامیک روابط است.

پذیرش رشد شخصی:

پذیرش رشد شخصی به معنای ارتباط با یادگیری مداوم، بهبود شخصی و کشف خود است. این به معنای باز بودن به تجربیات، چالش‌ها و فرصت‌های جدید برای توسعه است. رشد شخصی ممکن است شامل گسترش مهارت‌های فردی، پیگیری علایق جدید یا چالش دادن به خود برای خارج شدن از مناطق امن باشد. با پذیرش رشد شخصی، افراد می‌توانند انعطاف‌پذیری، سازگاری و احساس ارتباط که به زندگی و روابط آنها تأثیر مثبتی دارد، توسعه دهند.

مدیریت تغییرات در  روابط:

روابط پویا و در طول زمان تکامل می‌کنند که افراد را به مدیریت تغییرات و چالش‌ها به همراه می‌آورد. مدیریت تغییرات در روابط شامل ارتباط، انعطاف و حمایت متقابل است. این ممکن است شامل سازگاری با تحولات زندگی، مانند تغییرات شغلی، مهاجرت به شهر جدید یا شروع یک خانواده، و همچنین بررسی تضادها یا تغییرات در اولویت‌ها باشد. با نگرش باز و آمادگی برای سازگاری با تغییرات در  روابط، همسران می‌توانند ارتباط خود را تقویت کرده و با هم رشد کنند، که تفهیم و ارتباط عمیق‌تری را ترویج می‌دهد.

پذیرش تغییر و رشد نیازمند آمادگی برای پذیرش عدم قطعیت، مواجهه با چالش‌ها و پیگیری توسعه شخصی است.مطالعات کلینیک روانشناسی نشان می دهد  با پذیرش رشد شخصی و مدیریت تغییرات در روابط با انعطاف و استقامت، افراد می‌توانند روابط موفقیت‌آمیز را تشویق کرده و زندگی‌های پرمعناتری را رقم بزنند.

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی