کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

عزت یا حرمت نفس یک احساس ، درک و باور درونی پایدار و مبتنی بر واقعیت نسبت به ارزش و توانمندی خود است.

عزت یا حرمت نفس یک احساس ، درک و باور درونی پایدار و مبتنی بر واقعیت نسبت به ارزش و توانمندی خود است. طبق نظر مشاور روانشناس برخی از افراد هستند که احساس بدی نسبت به خودشان دارند و خود را که آن گونه که هستند نمی توانند بپذیرند و به ارزش های خود اطمینان ندارند و نمی توانند رفتار محترمانه با خود داشته باشند  و در این صورت است که گفته می شود فرد از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است و زمانی که از آن آگاهی پیدا کند می تواند در جهت بهبود خود گام بردارد.

اعتماد به نفس چه احساسی در شما ایجاد می کند.

افرادی که اعتماد به نفس دارند با این حس که همه ی راه حل ها را نمی دانند مشکلی ندارند و اعتماد به نفس فقط این است که احساس کنید بالاخره همه چیز درست می شود. حس اعتماد به نفس بر اثر تمرین زیاد و آشنایی با کاری که انجام می دهید در درون شما به وجود می آید. همچنین می توانید این احساس را با تجربه های زندگی تان به دست بیاورید و هر وقت لازم شد از آن ها استفاده کنید. اعتماد به نفس یه این معنی نیست که اصلا ترس نداشته باشید، شما احساس ترس می کنید ولی می توانید با این ترس زندگی کنید. در واقع زمانی که اعتماد به نفس دارید احساس آمادگی و تعادل می کنید، احساس هدفمندی دارید و به جای حالت دفاعی فعالانه پیش می روید و می دانید که بسیاری از مسائل را نمی توانید تحت کنترل در بیاورید اما می توانید آن ها را بپذیرید.

واقع نگری و پذیرش :

بر اساس مطالعات مرکز مشاوره ازدواج تمام نظام هستی بر پایه ی قانون است و ما انسان ها باید در افتراق واقعیت از تصور و خیال و آرزو توامند باشند و شرایط پیش آمده و آن چه که هست را بپذیرند و بتوانند با تغییرات پیش آمده خود را سازگار کنند اما بسیاری از افراد در خیال و تصور زندگی می کنند و نمی خواهند که واقعیت را قبول کنند و این خود سبب بروز مشکلاتی می شود .

 

بازنگری در ارزش ها و باور ها:

ما انسان ها باید معیار های ارزشی و باور هایمان که تعیین کننده احساسات ، افکار ، رفتار و مسیر زندگیمان هستند را به طور جدی به چالش بکشیم و با آگاهی و منطق ، نا خالصی ها و خرافات و موارد غیر منطقی را کنار بگذاریم.

به خودتان باور داشته باشید.

 بر اسلس مطالعات مطب روانشناسی باور به خود در حیطه رشد شخصی ، دستیابی به موفقیت را عرضه می کند. باور بر این است که باور به خود به معنای اعتماد به خودتان است. همانطور که در ازدواج به فرد دیگری اعتماد می کنیم شما نیز دو نفر هستید که تلاش می کنید به عنوان یک نفر عمل کنید.

تجارب گذشته را در نظر بگیرید.

زندگی به شما درس های بسیاری اموخته است پس ان ها را مد نظر بگیرید و هرگز اجازه ندهید تجربه گذشته شما را ضعیف کند. آن ها را به آن درس در جهت پیشرفتتان در نظر بگیرید

 

با جسم خود خوب رفتار کنید.

طبق نظر مشاور روانشناس چگونگی رفتار شما با جسم خودتا، بیش از هر چیز دیگری، مهم است. اگر خودتان را دوست داشته باشید، از هر آن چه که به جسم و تن شما آزار می رساند، و به سلامتی و تندرستی شما لطمه وارد می کند، دوری می کنید و در راه سلامت جسمتان تلاش می کنید.

غلبه بر ترس:

یکی از موانع بزرگ اعتماد به نفس ترس است. بهترین و موثرترین راه غلبه بر ترس هم اقدام است. در مواردی که اعتماد به نفس ندارید ترس هایی دارید خود را با آن درگیر کنید و نگذارید که ترس بر وجود شما غلبه کند و اعتماد به نفس شما را بگیرد.

 

ذهنیت قربانی بودن را کنار بگذارید.

بر اساس مطالعات مرکز مشاوره ازدواج ذهنیت قربانی بودن حاصل تفکر من ضعیف است زمانی که نقش قربانی را به خود بگیرید، قدرت و خلاقیت خود را از دست می دهید اما وقتی مسئولیت می پذیرید و برای زندگی خود تلاش می کنید نیروی شما بیشتر خواهد شد.. فراموش نکنید که خود شما هستید که برای خودتان بدبختی و خوشبختی می آفرینید و پذیرفت مسئولیت یعنی این که در زندگی شخص دیگری را برای آن چه انجام می دهید و چیزی که هستید و چیزی که دارید یا احساس می کنید مقصر ندانید و سرزنش نکنید.

چه مواردی اعتماد به نفس را پایین می آورد ؟

تجارب اولیه دوران کودکی مانند تنبیه ، غفلت ، جدایی از والدین ، آزار و اذیت سایر کودکان ، مقایسه نا مناسب با دیگران ، استرس های غیر قابل تحمل ، بی توجهی دیگران به فرد و موارد دیگر تجارب اخیر مانند فشار روحی و استرس ، سوءاستفاده جسمانی یا احساسی در روابط از این دسته هستند . آشفتگی به همراه نتیجه گیری کلی منفی همان چیزی است که در دوران کودکی و یا در موقعیت های کاملا استرس زا ایجاد می شود . در چنین مواردی یا متحمل رنج می شوید و یا به دنبال قضاوت های منطقی برای آن چه اتفاق افتاده است ، می باشید .

برای ایجاد شرایط بهتر در زندگی تان نیاز به اعتماد به نفس کافی دارید و برای این که بتوانید به طور تخصصی آن را ارتقا دهید می توانید از متخصصان در این حوزه در مطب روانشناسی کمک و راهنمایی دریافت نمایید.

  • پریا موسوی

افراد در ازدواج و خانواده در مسیر زندگی با پستی ها و بلندی هایی رو به رو می شوند . طبق نظر مشاور قبل از ازدواج ممکن است مرد ها و زن ها متوجه نا خرسندی و نارضایتی همسرشان از زندگی مشترکشان نشوند اما در زیر روش هایی را مطرح می کنیم که رابطه تان را بهتر خواهد کرد.

  • پریا موسوی