کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

افراد در ازدواج و خانواده در مسیر زندگی با پستی ها و بلندی هایی رو به رو می شوند . طبق نظر مشاور قبل از ازدواج ممکن است مرد ها و زن ها متوجه نا خرسندی و نارضایتی همسرشان از زندگی مشترکشان نشوند اما در زیر روش هایی را مطرح می کنیم که رابطه تان را بهتر خواهد کرد.

افراد در ازدواج و خانواده در مسیر زندگی با پستی ها و بلندی هایی رو به رو می شوند . طبق نظر مشاور قبل از ازدواج ممکن است مرد ها و زن ها متوجه نا خرسندی و نارضایتی همسرشان از زندگی مشترکشان نشوند اما در زیر روش هایی را مطرح می کنیم که رابطه تان را بهتر خواهد کرد.

تمجید و قدردان یکدیگر باشید.

یکی از کارهایی که برای تعمیر رابطه تان انجام دهید ای است که باید همواره قدردان و سپاس گذار از یکدیگر باشید. زیرا که در زندگی اشتراکی بر پایه عشق و محبت هیچ چیز جزو وظیفه نیست لذا همیشه می توان چیزی برای تشکر کردن و تعریف کردن از یکدیگر پیدا کرد و از صمیم قلب سپاس گذار بود.

بیان کردن شفاف خواسته ها و صادقانه صحبت کردن  :

بر اساس مطالعات مرکز مشاوره خانواده نشانه های یک فرد بالغ و پخته این است که در صورتی که فرد از موضوعی احساس ناراحتی می کند صحبت کردن درباره آن مسئله و بیان کردن صریح و کامل آن باعث ایجاد اعتماد و در نهایت صمیمیت در افراد خانواده خواهد شد به عبارتی بیان کردن شفاف خواسته ها و ناراحتی ها از بروز بسیاری از سوءتفاهم ها و بدتر شدن رابطه  و ایجاد رابطه ناسالم جلوگیری می کند.

شناخت خود:

زمانی که نسبت به اندیشه و گفتار و قصد و عمل خود آگاه باشید و به خود توجه مدام داشته باشید و تمام جنبه های رابطه ی خود را در نظر داشته باشید و به آن آگاه باشید و در حالت کلی زمانی که نسبت به خود شناخت داشته باشید و آگاهی داشته باشید می توانید رابطه ای با پایه و اساس سالم و پایدار ایجاد نمایید. 

گفت و گو کردن:

 

طبق مطالعات مراکز روانشناسی بسیاری از زوجین به ویژه زنان نیاز به صحبت کردن با شریک زندگی خود دارند و بسیاری از مردان بدون این که از این نیاز آگاهی داشته باشند و از آن جایی که اولویت اولشان نیست همسرشان ناراحت شده و فکر می کنند که همسرشان تمایلی به صحبت ندارد و یا نسبت به او بی توجه هستند . گفت و گو کردن یکی از مواردی می باشد که تاکید زیادی روی ان برای داشتن رابطه بهتر بیان شده است و سبب می شود افراد نسبت به خواسته های یکدیگر آگاه باشند و بهترین راه حل برای حل کردن مشکلات و تعداد وسیعی از موارد مهم دیگر می باشد زوجین در کنار این که با یکدیگر صحبت می کنند  در آن بسیاری از نکات دیگر مانند همدلی و درک و گوش دادن و ..... را باید استفاده کنند که همه ی آن ها باعث بیشتر شدن صمیمیت و در نتیجه موفقیت زناشویی می باشد.

استقلال:

زمانی که وارد رابطه شده اید نباید از کارهایی که از انجامشان لذت می بردید ، دست بکشید . محدود کردن خود فقط به رابطه بسیار خطرناک ایت و هم حال خودتان و هم رابطه تان بد خواهد شد از این رو دیدار با دوستان ، خرید کردن ، ورزش و یا .....را فراموش نکنید. رابطه ی عاطفی نباید باعث شود که فرد از علایق خود دست بکشد و تمام وقت خود را به شریک عاطفی اختصاص دهد و به شریک عاطفی اش وابستگی شدید پیدا کند . تعیین کردن زمان هایی برای خود و پرداختن به فعالیت های شخصی بسیار اهمیت دارد.

اختلاف نظر موجود بین خودتان را کشف و مطرح کنید.

طبق نظر مشاور قبل از ازدواج اختلافات خود را با همسرتان کشف کنید تا ثبات بیشتری در رابطه داشته باشید شما به عنوان بک زوج تفاوت ها و اختلاف هایی را خواهید داشت مه با حل مسیله می توانید ان ها را خل کتید یعنی ان تفاوت ها را بشناسید و بعد ان ها را بپذیرید و یا نقطه ای برای تفاهم بیابید.

از یکدیگر انتظار کامل بودن را کنار بگذارید.

همسر شما که دوست دارید در کنارش باشید، فرد کاملی نیست و گاهی کارهایی انجام می دهد که موجب آزردگی تان می شود. او هر قدر هم خوب و عاقل باشد، باز هم اشتباه می کند و حتی گاهی شما را می رنجاند. ازدواج های خوب ازدواج هایی نیست که هیچ گونه رنجش و ناراحتی ای در آن وجود نداشته باشد، چون این موارد، همواره به عنوان بخشی از فرایند ازدواج پذیرفته می شود. در نتیجه برای پردازش و حل اختلاف ها، زن و شوهر می کوشند تا کارآمد تر عمل نمایند. برخی از زوج ها توقع دارند که ازدواج آن ها را از درد و رنج رها کند بنابراین خودشان را در مسیر ناکامی قرار می دهند و باید این باور ها برای تصمیم درست در امر ازدواج اصلاح شوند. به این منظور با مرکز مشاوره خانواده در ارتباط باشید و مهارت های لازم را اموزش ببینید.

خود آشکار سازی فراموش نشود:

برای برخی از افراد خود آشکار سازی دشوار است زیرا در خانواده ای بزرگ شده اند که احساسات و افکارشان سرکوب شده است و یا اصلا وجود نداشته است و در این شرایط بزرگ شده اند و  زمانی که بزرگ شده اند نمی تواند احساساتش را بیان کند و ارتباط احساسی اش را با خود از دست می دهد و چنین افرادی به قدری در دنیای افکارش زندگی کرده که اصلا نمی تواند احساساتش را نشان دهد و باید چگونگی برقراری ارتباط با احساساتش را یاد بگیرد تا دیگران او را به عنوان انسان با احساس بشناسند. و این باعث ایجاد مشکلات بسیاری در رابه ها می شود.  همه ی ما در رویداد ها و اتفاقات زندگی مان افکار، خواسته ها و احساساتی را بیان می کنیم که به آن فرایند خود آشکار سازی می گوییم و زوجین برای داشتن رابطه عاشقانه باید این مهارت را نیز یاد بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراکز روانشناسی در ارتباط باشید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی