کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

۱۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

رابطه ی عاطفی با یک فرد هیستریونیک دارای دو حالت است و شما از یک سو با فردی رابطه دارید که به شدت وابسته ی شما است

  • پریا موسوی

در مواجهه با خیانت همسر در گذر زمان و در رابطه ی زناشویی اتفاقات کوچک و بزرگی رخ می دهد که می تواند به کمرنگ شدن رابطه ی عاشقانه و حس اعتماد و دلبستگی منجر شود .

  • پریا موسوی

دلبستگی به رابطه ی خو گیری کودک با مراقب خود گفته می شود و جوانه ی اولیه ی الگوی ارتباط بین فردی و اجتماعی یک انسان ، در شیر خوارگی شکل می گیرد و به تدریج ادامه پیدا می کند .

  • پریا موسوی

وقتی در مورد عزت نفس صحبت می کنیم منظورمان توانایی لذت بردن از زندگی به طور کامل ، سازگاری با فراز و نشیب های زندگی ، داشتن احساس خوب درباره ی خودمان ، نگرش مثبت ، داشتن مهارت های اجتماعی مناسب ، توانایی برای تصمیم گیری های دشوار و توانایی تحقق بخشیدن به اهداف زندگی می باشد .

  • پریا موسوی

هر فردی قبل از ازدواج باید ویژگی هایی که می خواهد همسر آینده اش داشته باشد و یا نداشته باشد را تهیه کند .

 

هر فردی قبل از ازدواج باید ویژگی هایی که می خواهد همسر آینده اش داشته باشد و یا نداشته باشد را تهیه کند . و این باعث می شود که به خوبی بدانید چه می خواهید و بعد از چند دیدار اولیه با اطمینان بگویید فردی که با او هستید قادر است زمان ، انرژی و توجه خود را صرف شما کند یا نه . و هر فردی باید این ویژگی ها را چه مثبت و چه منفی به ذهن بسپارید و در هر برخورد مد نظر قرار دهید تا انتخاب مناسب برای ازدواج داشته باشید . بر اساس مطالعات روانشناسی خانواده نداشتن هدف روشن از ازدواج و کورکورانه وارد رابطه شدن باعث می شود که بعدا متوجه شوید که با هم تفاهم ندارید . برخی از این ویژگی ها بسیار مهم و ضروری می باشد و افراد برای این که زندگی موفقی داشته باشند باید نسبت به آن ها هشیار باشند .

جذابیت ظاهری :

این مورد بسیار اهمیت دارد و زوجین باید نسبت به هم جذابیت ظاهری داشته باشند و از همه مهم تر این که از نظر ظاهری و فیزیکی با هم تناسب داشته باشند . تفاوت بسیار فاحش می تواند در آینده دردسر ساز باشد و از طرفی افراد برای یک عمر زندگی مشترک قدم بر می داند و به همین دلیل تناسب و جذابیت بسیار اهمیت دارد .

مهربانی و خوش اخلاق بودن :

خوش اخلاق بودن و مهربانی از موارد مهم دیگری می باشد که باید به آن توجه شود . یک رابطه ی زناشویی موفق نیازمند مهربانی ، صمیمیت کلامی  ، قدر دانی ، ابراز علاقه ، همدلی و ... می باشد . و هر کدام از مواردی که گفته شد می تواند تاثیر بسیار مثبتی در جهت حفظ رابطه داشته باشد . خوش سر و زبان بودن و صحبت های محبت آمیز موجب می شود که رابطه ای دلنشین را داشته باشید و تحمل بد اخلاقی و بد رفتاری بسیار دشوار است و صمیمیتی که اهمیت اساسی در ازدواج دارد را از بین می برد . هر فردی در زندگی نیازمند عشق ، محبت و مهربانی می باشد .

صبور بودن :

زندگی پر از پستی ها و بلندی هایی می باشد که گذر از آن ها نیازمند صبوری می باشد . هر فردی باید بتواند با نا کامی ها یا موانع موقتی که با آن ها رو به رو می شود صبر و بردباری پیشه کند .

انعطاف پذیری :

بر اساس نظر روانشناسان ایرانی یکی از موارد مهم دیگر هر فردی باید آن را داشته باشد انعطاف پذیری می باشد . در زندگی مشترک زوجین با مشکلات بی شماری مواجه هستند و این مشکلات ممکن است که به خاطر تفاوت ها باشد . انعطاف پذیری می تواند به فرد کمک کند که نسبت به این تفاوت ها پذیرا باشد و نسبت به خیلی از مسائل کنار بیاید .

دارای اعتماد به نفس :

افرادی که دارای اعتماد به نفس هستند می توانند روابط موفقی را داشته باشند و این در ازدواج نیز صدق می کند . نداشتن اعتماد به نفس کافی باعث ایجاد مشکل در بسیاری از عملکرد های اجتماعی ، شغلی و ازدواج و .... فرد می شود .

استقلال :

طبق نظر روانشناس تلفنی یکی از موارد مهم و ضروری دیگر استقلال می باشد . افراد باید بتوانند مستقل از خانواده و هر کس دیگری تصمیم بگیرند و از نظر مالی ، شغلی و ... استقلال داشته باشند . زمانی که فرد وابسته ی والدین خود باشد و به شکل مستقل عمل نکند دچار مشکل خواهد شد .

مسئولیت پذیری :

زندگی مشترک دارای مسئولیت های بسیاری می باشد و هر فردی باید نسبت به آن ها آگاه باشد و آن ها را بپذیرد . عدم مسئولیت پذیری در بسیاری از مسائل نظیر مالی می تواند شرایط بسیار دشواری را برای افراد ایجاد کند و تحمل چنین شرایطی برای طرف مقابل بسیار سخت و آسیب رسان خواهد بود .

وفاداری :

یکی از موارد مهم دیگر داشتن حس تعهد می باشد که افراد باید نسبت به زندگی مشتر خود و شریک زندگی خود متعهد و وفادار باشند و در هر حالتی آن را حفظ کنند . نداشتن حس تعهد بسیار آسیب رسان خواهد بود .

طبق نظر مشاوران کلینیک روانشناسی خوب مواردی که گفته شد از برخی ویژگی های ضروری می باشد که در زندگی مشترک افراد باید آن ها را داشته باشند و اگر که متوجه شوند فرد این ویژگی ها را ندارد و برای فرد مهم باشد باید نسبت به آن تصمیم آکاهانه بگیرد . هیچ فردی قابل تغییر نیست و بسیاری از ویژگی های رفتاری در فرد ثابت است و به امید این که می توانید او را بعد از ازدواج می توانید تغییر دهید با او ازدواج نکنید زیرا که خودتان آسیب خواهید دید . به همین دلیل نسبت به این ویژگی ها باید آگاه باشید و مواردی که برایتان اهمیت دارند را شناسایی کنید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم                    

 

  • پریا موسوی

در روابط زوجی موارد آسیب زایی هستند که می گویید ، انجام می دهید و یا از ذهنتان می گذرد که موجب به وجود آمدن احساسات نا خوشایند می شود

  • پریا موسوی

امروزه طلاق و ازدواج مجدد متداول تر شده است ، افراد دیر تر ازدواج می کنند و دیر تر بچه دار می شوند

  • پریا موسوی

داشتن ازدواجی موفق و پایدار، از خواسته های هر زوج عاشق است اما برخی از آن ها نمی توانند به این آرزو برسند

  • پریا موسوی

ازدواج قوانین خاص خود را دارد و شاید این قوانین بسیار ساده و بدیهی به نظر برسند اما بسیار مهم و تاثیر گذار در ازدواج و زندگی مشترک هستند .

  • پریا موسوی

اگر همسرتان خلق و خویی خشن دارد و با ترس زندگی می کنید و کوچک ترین مسئله ای موجب می شود که از کوره در برود و باید در خانه مراقب رفتار ها و حرف هایتان باشید نشان از زندگی با فردی عصبانی می دهد .

  • پریا موسوی