کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

در روابط زوجی موارد آسیب زایی هستند که می گویید ، انجام می دهید و یا از ذهنتان می گذرد که موجب به وجود آمدن احساسات نا خوشایند می شود

در روابط زوجی موارد آسیب زایی هستند که می گویید ، انجام می دهید و یا از ذهنتان می گذرد که موجب به وجود آمدن احساسات نا خوشایند می شود که امکان به وجود آمدن احساسات نا خوشایند را بیشتر می کند . بر اساس مطالعات روانشناسی ازدواج اعمال و باور های منفی هستند که موجب آزردگی می شود و این دام های ارتباطی را اکثر زوجین به کار می برند و رابطه را با مشکل مواجه می کنند . در ادامه به برخی از این دام ها اشاره می کنیم .

سین جین کردن همسر :

چرا دیر کردی ؟ کجا بودی ؟ و سوالات مشابه نشان دهنده ی عدم اعتماد ، مداخله یا کنترل افراطی همسرتان است . به جای سوال پیچ کردن ، به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید . در ابتدا شاید این کار دشوار به نظر برسد ولی به مرور زمان تاثیرات مثبت آن را خواهید دید .

به کار گیری زبان هیجانی منفی :

استفاده از زبان هیجانی برای بیان احساسات مثبت ، ارتباطات را غنی می سازد . استفاده از زبان هیجانی منفی ، به ویژه در توصیف رفتار همسرتان ، به ارتباط آسیب می رساند . برای حذف احساسات نهفته ی منفی ، باید زبان هیجانی منفی را به زبان توصیفی تبدیل کنید زبان توصیفی درباره ی رخداد یا فرد ، بیانی ساده و بدون هیجان ارائه می دهد .

اصطلاحات مبهم :

استفاده از بیان مبهم ، به ویژه اگر منفی باشد ، اشخاص را از یکدیگر دور می کند . اگر رابطه ی شما با همسرتان خوب نیست بهتر است که روش های بهتر ارتباطی را بیاموزید . تمام تلاشتان را بکنید تا به طور دقیق بگویید چه می خواهید ، چه احساسی دارید و منظورتان چیست .

جدی گرفتن مسائل بی اهمیت :

مثل مورد قبلی بهتر است که بگویید چه می خواهید و چه فکری می کنید . رابطه های بسیاری وجود دارد که در آن جدی گرفتن مسائل و موضوعات بی اهمیت به سردی ، بن بست و آشوب منجر می شود . درباره ی مشکلات واقعی بحث کنید ، به ویژه اگر ارتباطتان خوب پیش نمی رود .

مقایسه های منفی :

شکل های متفاوتی از این دام وجود دارد مقایسه همسرتان با فردی که از او متنفر هستید و یا مقایسه ی نا مناسب همسرتان با شخصی که به خوب بودن معروف است و یا مقایسه ی او با خودتان و یا مقایسه ی همسرتان با یک معیار فرضی اشتباه است .

نه گفتن :

طبق نظر مشاوران ایرانی یکی از معیار های قاطع بودن در نظر گرفته می شود و در ارتباطات صمیمانه می تواند مهلک باشد . اگر همسرتان درخواستی از شما بکند و شما نه بگویید آسیب وارده بر او به ای بستگی دارد چقدر همسرتان به آن چه در خواست کرده نیاز دارد .این به این معنی نیست که همسرتان هرکاری را که می خواهید قبول کنید ولی برای درخواست های معقول نه آوردن ممکن است آسیب رسان باشد . البته باید از بسیاری از جنبه ها زیر نظر گرفته شود .

تصمیم گیری یک جانبه :

همسرتا حق دارد درباره ی هر تصمیمی که می گیرید و در زندگی او تاثیر می گذارد با خبر باشد ، همیشه همسرتان را از هر گونه تغییر مهم که می خواهید به وجود بیاورید آگاه کنید . حتی اگر در او و زندگی اش تاثیر نگذارد . اگر به همسرتان خبر بدهید و حتی با او مشورت کنید فضا و احساسی مثبت را خلق خواهید کرد .

ذهن خوانی :

طبق نظر روانکاو تهران همه ی ما تا حدودی ذهن خواهی می کنیم و به احتمال زیاد شما درباره ی معنای رفتار همسرتان یا آن چه می خواهد ، احساسی که دارد یا برامه های پیش رویش ، فرضیه سازی ، تغبیر و تفسیر می کنید . سعی کنید که از این روش پیشگیری کنید زیرا اگر که منفی باشد تاثیرات بسیار بدی را به همراه خواهد داشت . قبل از این که قضاوت کنید و فکر های منفی بکنید درباره ی ناراحتی تان با همسرتان صحبت کنید .زمانی که درباره ی مسائلی از همسرتان شک دارید از او بپرسید و نگذارید که افکار مفی شما را درگیر کند . افکار منفی به طور پیوسته می تواند از نظر سلامت روانی شما را دجار مشکل کند .

طبق نظر مشاوران مراکز روانشناسی خوب اگر که متوجه شده اید که رابطه تان در معرض خطر قرار دارد و طروات خود را از دست می دهد باید در حهت حفظ و بهتر شدن وضعیتآن تلاش نمایید . به عبارتی باید تلاش کنید رابطه تان را از حالت نا کار آمد به حالت کار آمد تبدیل کنید تا بتوانید شرایط بهتری را برای خود و همسرتان ایجاد نمایید . بیشتر زوجین مهارت های لازم زناشویی را نمی دانند و از آن ها آگاه نیستن و نسبت به احساسات خودشان نیز آگاه نیستند در جچنین شرایطی داشتن زندگی مشترک سالم دشوار خواهد بود . اما اگر نسبت به آن آگاه باشند می توانند زندگی سرشار از آرامش را تجربه کنند .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم                 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی