کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

اگر همسرتان خلق و خویی خشن دارد و با ترس زندگی می کنید و کوچک ترین مسئله ای موجب می شود که از کوره در برود و باید در خانه مراقب رفتار ها و حرف هایتان باشید نشان از زندگی با فردی عصبانی می دهد .

اگر همسرتان خلق و خویی خشن دارد و با ترس زندگی می کنید و کوچک ترین مسئله ای موجب می شود که از کوره در برود و باید در خانه مراقب رفتار ها و حرف هایتان باشید نشان از زندگی با فردی عصبانی می دهد . زندگی با فرد عصبانی مانند بمب ساعتی می باشد و مشخص نمی شود که چه زمانی منفجر خواهد شد . به همین دلیل در تنش و ترس مداوم زندگی خواهید کرد . طبق نظر روانشناس خانواده تهران وقتی کسی را دوست داشته باشید که همواره خشم و عصبانیت خود را بروز می دهد ، احساس می کنید زیر سلطه ی خشم او قرار دارید و همین موجب می شود که آرامش کامل نداشته باشید و می ترسید که گرفتار خشم او شوید . وقتی نامزدتان خشمگین است ، شما رفتارتان را با شرایط او هماهنگ می کنید و مراقب رفتار و گفتار خودتان هستید تا او را ناراحت و عصبانی نکنید .البته هر عصبانیتی را نمی توانیم بگوییم که مخرب است . خشمی نقطه ضعف به حساب می آید که غیر عادی و نا متناسب باشد .

چه زمانی می توانیم بگوییم که همسرتان عصبانی و تندخو است ؟

بر اساس گفته ی مشاورین قبل ازدواج برخی از علایم هشدار که نشان می دهد همسرتان تند خو است این است که وقتی موضوعی پیش پا افتاده بر طبق خواسته او پیش نمی رود ، به شدت خشمگین می شود و خشم خود را سر اطرافیانش خالی می کند . وقتی با او مخالفت می کنید با فریاد ، تهدید و دیگر رفتار های افراطی واکنش نشان می دهد و او صبر و تحمل کمی دارد و اگر کاری طبق برنامه پیش نرود به شدت عصبانی می شود و زمانی که می خواهید کار ساده ای را انجام دهد ، حالت دفاعی به خود می گیرد و سرکشی می کند . او ممکن است که خشم خود را با کوبیدن در ، قطع مکالمه تلفنی ، ترک اتاق ، ترک خانه و یا وابیدن در شب به روی کاناپه بروز دهد . او می تواند در طی چند ثانیه از فردی مهربان و گرم و دوست داشتنی به موجودی عصبانی تبدیل شود . اگر کاری از شما بخواهد و انجام ندهید یا اگر احساس کند اشتباه کرده اید ، بر سرتان فریاد می کشد یا سرزنشتان می کند . و او در مکان های عمومی مانند رستوران ، پارکینگ و ... صدایش را بالا می برد و عصبانی می شود و حتی خشمش را با هل دادن و کتک زدن و .... بروز دهد و در این صورت شما و فرزندانتان در معرض خطر خواهید بود و همانطور که گفتیم این تنش و استزس زیادی برای شما و فرزندان به همراه خواهد داشت .

تشخیص فردی که مشکل ابراز خشم دارد راحت است زیرا فرد تند خو یک شبه این چنین نمی شود و شما می توانید در اغاز ارتباط علایم را ببینید و مهم است که زمانی که مشکل خشم همسرتان را متوجه شدید آن را نادیده نگیرید

دلایل خشمگین و تند خو بودن افراد چیست ؟

طبق نظر روانشناس تلفنی دلایل زیادی وجود دارد که افراد خشمگین و تند خو می شوند . آن ها در کودکی از لحاظ جسمانی ، کلامی یا جنسی مورد بد رفتاری قرار گرفته اند و خشم حاصل از چنین رفتار هایی را در خود انباشته اند و وقتی در بزرگسالی احساس امنیت می کنند ، این احساسات انباشته را بروز می دهند . و یا در کودکی احساس می کرده اند که دوست داشتنی نیستند یا با طلاق والدین و یا با غیبت یا مرگ یکی از والدین رو به رو بوده اند و وقتی با کسی رو به رو می شوند که او را دوست دارند و می ترسند مبادا آن ها را ترک کنند ، خشم دوران کودکی شان را آشکار می کنند . و یا ممکن است که در کودکی احساس نا توانی می کردند و یا والدی معتاد داشتند و نمی توانستند برای او کاری کنند و یا حالتی از درماندگی را داشتند که یکی از والدین با دیگری بد رفتاری می کند و یا هرگز اجازه نداشته اند که احساسات خود را ابراز کنند و در بزرگسالی با خشم خود در صدد تسلط بر دیگران بر می آیند تا ناتوانی دوره ی کودکی شان را جبران کنند . و همچنین غم و اندوه سرکوب شده ی دوران کودکی ، در بزرگسالی به شکل خشم و عصبانیت جلوه گر می شود . تلاش برای مهار خشم فرد ، راهی را به جایی نمی برد . بر اسا نظر مشاوران  مطب مشاوره ایرانی خشم نشانه است و هر چند نشانه ی پذیرفتنی نیست و آسیب و ناراحتی عمیق فرد عصبانی را نشان می دهد و درمان خشم بدون درک علت آن راه حلی موقت و خطرناک است . در چنین شرایطی افراد بیشتر تمرکز بر همسر عصبانی خود دارند و کمتر به دلایل انتخاب فرد عصبانی و خود آگاهی فکر می کنند اما در چنین شرایطی فرد باید درباره ی خودش نیز دانش و آگاهی داشته باشد و به عبارتی از خود شناسی بر خوردار باشد . خود شناسی از موارد مهم ازدواج و زندگی مشترک می باشد و موفقیت هر رابطه ای را می تواند رقم بزند و یا آن را گرفتار مشکلات بزرگ و کوچکی نماید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم      

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی