کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

وقتی در مورد عزت نفس صحبت می کنیم منظورمان توانایی لذت بردن از زندگی به طور کامل ، سازگاری با فراز و نشیب های زندگی ، داشتن احساس خوب درباره ی خودمان ، نگرش مثبت ، داشتن مهارت های اجتماعی مناسب ، توانایی برای تصمیم گیری های دشوار و توانایی تحقق بخشیدن به اهداف زندگی می باشد .

وقتی در مورد عزت نفس صحبت می کنیم منظورمان توانایی لذت بردن از زندگی به طور کامل ، سازگاری با فراز و نشیب های زندگی ، داشتن احساس خوب درباره ی خودمان ، نگرش مثبت ، داشتن مهارت های اجتماعی مناسب ، توانایی برای تصمیم گیری های دشوار و توانایی تحقق بخشیدن به اهداف زندگی می باشد . و در واقع بر اساس گفته های روانشناس تلفنی می توان گفت که اعتماد داشتن به توانایی ها و ارزش های شخصی مان می باشد و به این معنا نیست که در همه ی زمینه ها بهترین باشید بلکه داشتن احساس راحتی و آرامش حتی وقتی که با خودتان در بهترین حالت نیستید . و این یعنی پذیرش خودتان با همه ی نقاط قوت و ضعف و توجه به این که هنوز جایی برای پیشرفت دارید .

عزت نفس پایین از کجا نشات می گیرد ؟

بسیاری از افراد برخی علایم که نشانگر عزت نفس پایین است رنج می برند و مشکلات زمانی که عزت نفس کاهش پیدا می کند گسترش پیدا می کند و باعث می شود از انجام دادن کار ها سرباز بزنیم . اغلب ، والدین احساس می کنند که سرزنش و انتقاد کردن فرزندشان باعث می شود که از نقاط ضعفشان آگاهی یابند و در نتیجه تلاش بیشتر برای رشد فرزندشان محسوب می شود . طبق نظر روان شناس مشاور والدین ممکن است احساس کنند که دانش و تجربیاتشان باید نسل به نسل به فرزندان منتقل شود و کودک یاد می گیرد که آن چه فکر می کند اشتباه است و در حالی که خانواده فکر می کنند که درست است . عزت نفس پایین در دوران کودکی شکل می گیرد و حتی زمانی که کودک شادی بودیم باز هم ممکن است افکار منفی را به دلیل سرزنش های والدینمان با خود به دوران بزرگسالی بیاوریم .

بزرگسالی : زمان غلبه بر عزت نفس پایین :

مفهومی که به ما کمک می کند خویشتن پذیری است . زمانی که شما ایده ی خود باوری را قبول می کنید ، علی رغم آنچه بقیه ی افراد فکر می کنند ، شروع به ارزش دادن به خود خواهند کرد . عزت نفس پایین به طور کلی به دلیل نگرش های منفی و نظرات اشخاص مهم در زندگی شما رشد می کند . اگر ما بتوانیم انعطاف کافی را برای ارزش نهادن به خودمان به جای چیزی که بقیه فکر می کنند پرورش دهیم ، انگاه می توانیم احساس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم . اگر خلق و خوی شما تنزل یابد ، عزت نفس شما نیز تغییر می کند و همچنین شما می توانید احساس اعتماد به نفس خاص و حتی بسیار مطمئن در زمان های مشخص از زندگیتان داشته باشید . حتی ممکن است احساس بی لیاقتی را هم تجربه کنید .

خود ارزیابی منفی :

طبق نظر بهترین مشاورین عزت نفس پایین می تواند باعث بروز احساس افسردگی ، بی ارزش بودن و یا حتی منفی نگر بودن شود . رشد و پرورش دوست داشتن خودمان باعث می شود به جای این که به موفقیت ها و نیرو های تقویتی و بیرونی وابسته باشیم پایه ی قوی تری برای افزایش عزت نفسمان فراهم گردد .

چه چیزی عزت نفس پایین را نگه می دارد ؟

ما انسان ها در زندگی روزمره مان اتفاقات زیادی را تجربه کرده ایم که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشیم . ولی وقتی که شغل خوبی داریم ، رابطه ی عاشقانه مناسبی داریم و زندگی راضی کننده ای داریم پس چرا عزت نفس پایین ما را می رنجاند و پاسخ این است که باور هایی است که در مورد خودمان داریم و طی سال های زیادی به آن بال و پر داده ایم و این اشتباهی است که می کنیم تمایز قایل نشدن بین باور ها و حقایق است . مهم نیست که چقدر جنبه های منفی خودمان را باور داریم ، بلکه موضوع حائز اهمیت این است که آن ها را به عنوان یک واقعیت درست در ذهن خود نگنجانیم و پرورش ندهیم .

طبق نظر مشاوران بهترین کلینیک روانشناسی تهران پایین بودن عزت نفس مانع از این می شود که انسان خودش را به عنوان موجودی ارزشمند بپذیرد . سازنده ی عزت نفس پایینتان از عیب یاب شخصی نشات می گیرد که کارش یادآوری مداوم در گوش در مورد عیوب و نقاط ضعف است و افراد نمی توانند منشا اصلی نقایص و اشتباهات خود را پیدا کنند . زمانی که این عیب یاب در ذهنتان ماندگار شود رها شدن از آن سخت و دشوار خواهد بود . شما یاد گرفته اید با او زندگی کنید و آن چیزی که او می گوید را باور دارید ولی شما می توانید با کمی تلاش و تمرین این امر حاصل خواهد شد و متوجه خواهید شد که چقدر متفاوت می توانید به خودتان بنگرید و بدون اشتباه و نقص در مسیر موفقیت گام بردارید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم                    

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی