کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

امروزه طلاق و ازدواج مجدد متداول تر شده است ، افراد دیر تر ازدواج می کنند و دیر تر بچه دار می شوند

امروزه طلاق و ازدواج مجدد متداول تر شده است ، افراد دیر تر ازدواج می کنند و دیر تر بچه دار می شوند و حتی گاهی تصمیم به بچه دار نشدن می گیرند و به همین دلیل هر فردی برای موفقیت در رابطه اش باید نسبت به وظایف روانشناختی اش آگاه باشد . طبق نظر مشاورین قبل ازدواج با نگاه کردن به این که زوج چگونه وظایف روانشناختی خود را انجام می دهند می توان درباره ی سالم و ناسالم بودن رابطه ی زوجی و یا حد اقل درباره ی شناسایی موانع کنونی رابطه ی زوجین به قضاوت پرداخت .

اولین وظیفه :

استقلال روانشناختی و ایجاد روابط جدید با خانواده های اصلی :

این مورد شرط لازم زوجین برای همراه شدن با یکدیگر در مسیر زندگی و جدا شدن از خانواده ی اصلی و در عین حال حفظ روابط سالم خود با آن ها است . زوج ها باید در کنار رابطه ی زوجی ، با خانواده ی اصلی خود نیز ارتباط داشته باشند .

دومین وظیفه :

شکل دادن به هویت زناشویی برای زوج و با هم بودن در مقابل خود محوری :

هنگامی که شخص در رابطه ی زوجی ، علایق خود محورانه ی خود را رها می کند و بر مفاهیمی مثل همسر خوب بودن و منصفانه رفتار کردن تاکید دارد ، آن گاه بستر صمیمیت و رابطه ی دوستانه شکوفا می شود . نزدیکی مستلزم این است که زوج در دسترس یکدیگر باشند و خود محوری را برای گسترش هویت ما کنار بگذارند . در چرخه ی رابطه ، قطعا فراز و نشیب هایی وجود دارد که زوج ها برای داشتن رابطه ای خوب باید با حفظ فردیت خود به آن ها بپردازند .

سومین وظیفه :

ایجاد هویت جنسی زوجی :

هویت جنسی به فراوانی ، شدت رابطه ی جنسی و در دسترس بودن همسر برای ابراز احساسات جنسی گفته می شود . این وظیفه ، زمان و مکانی را برای فارغ شدن از استرس های زندگی فراهم می کند . زوج باید بعد از ازدواج به موضوعات مرتبط با رابطه ی جنسی بپردازند . زوج باید قادر باشد تعادلی بین نیاز به رابطه ی جنسی و صمیمیت را در رابطه ی خود بر قرار سازد .

چهارمین وظیفه :

ازدواج به عنوان مکان امن و پرورش دهنده :

طبق نظر مشاوران بهترین کلینیک روانشناسی رابطه ی زوجی بستری برای بروز دادن نا کامی ها ، تلاش ها ، موفقیت ها و ترس های زن و شوهر در یک جو سرشار از مراقبت و حمایت فراهم می کند . هر زن و شوهر باید در زمان های توام با استرس در دسترس یکدیگر باشند و این بسیار اهمیت دارد . زیرا افرادی که نیاز به مراقبت و پرورش را در رابطه ی خود دریافت نمی کنند ممکن است به رابطه ی نا مشروع کشیده شوند و یا این که بیشتر وقت خود را برای کار ، دوستان ، خانواده ی اصلی و یا اوقات فراغتی که همسر در آن حضور ندارد صرف کنند .

پنجمین وظیفه :

والد بودن :

بر اساس مطالعات مشاوران خانواده ایرانی زمانی که زوجین تصمیم به بچه دار شدن می گیرند ، علاوه بر این که فضای روانشناختی را برای پرورش فرزند در رابطه ی زوجی خود گسترش دهند از رابطه ی خود مراقبت کنند . در این شرایط انعطاف پذیری ضروری می باشد . زیرا با اضافه شدن فرزند زندگی مشترک دستخوش تغییرات اساسی قرار می گیرد . وظیفه ی زن و شوهر این است که قابلیت و انعطاف پذیری خود را گسترش دهند و از پرداختن به یک نقش خودداری کنند .

ششمین وظیفه :

ایجاد رابطه ی پر شور و جذاب :

ارزش ازدواج به زنده نگه داشتن رابطه با تجربه های تازه و جذاب می باشد . ازدواج خوب یکنواخت نیست ، بلکه به شور و هیجان ومیل نیاز دارد و این تجربه ها بخشی از خاطرات مشترک را تشکیل می دهد که زوج هنگام رویارویی با استرس و مشکلات زندگی با یاد آوری این زمان های لذت بخش به حفظ سلامت رابطه ی خود می پردازند .

هفتمین وظیفه :

حفظ رابطه :

طبق مطالعات روانشناسی آنلاین با طراوت نگه داشتن عشق به این معنا است که هر زوج با نگه داشتن شور و شوق که اوایل رابطه نسبت به همسرش داشت ، با گذشت زمان از چگونگی رشد و تغییرات این شور و شوق آگاه است و اهمیت دارد که زوج خصوصیاتی را که به سمت یکدیگر کشانده را یاد آوری کند و دیدگاه خود را در قبال خصوصیات خاص و منحصر به فرد یکدیگر حفظ کند . این خصوصیات باید به عنوان قابلیت های فردی و بخشی از هدیه ای که رابطه ی آن ها را برای دراز مدت حفظ و پربار می سازد ، در نظر گرفته می شود .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم                 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی