کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

در مواجهه با خیانت همسر در گذر زمان و در رابطه ی زناشویی اتفاقات کوچک و بزرگی رخ می دهد که می تواند به کمرنگ شدن رابطه ی عاشقانه و حس اعتماد و دلبستگی منجر شود .

در مواجهه با خیانت همسر در گذر زمان و در رابطه ی زناشویی اتفاقات کوچک و بزرگی رخ می دهد که می تواند به کمرنگ شدن رابطه ی عاشقانه و حس اعتماد و دلبستگی منجر شود . دلایل زیادی مانند اختلافات فرهنگی ، قومی ، طبقاتی ، تحصیلی و اوضاع نا مناسب اقتصادی و خیانت می توانند زندگی مشترک را با مشکلات زیادی رو به رو می کند و تنش و بحران زیادی را برای خانواده ها ایجاد می کند . در ادامه به برخی از مواردی اشاره می کنیم که بعد از خیانت دیدن باید به آن ها توجه داشته باشیم .

چه کارهایی را بعد از مواجهه با خیانت باید انجام دهید ؟

برای اطمینان از سلامت فیزیکی به پزشک مراجعه کنید و با مشاور و فردی قابل اطمینان صحبت کنید و هدف از این کار کسب آرامش و حمایت عاطفی است و باید بدانید که صحبت کردن با نزدیکان فرد خیانت کننده و بدنام کردن او نزد آن ها کار بسیار اشتباهی می باشد و همچنین نکته ی مهم این که اگر می خواهید این موضوع را برای فرزندان خود روشن کنید ، حرف هایی که به آن ها می زنید برگشت نا پذیر است و نباید از همسرتان غیبت کنید و قبل از صحبت کردن حتما در مورد آن فکر کنید . همچنین باید به احساسات و مشاهدات خود اعتماد کنید و کاملا عاقلانه تصمیم بگیرید اگر که می خواهید رابطه را احیا کنید ، همراه با همسرتان در جلسات زوج درمانی مرکز روانشناسی تهرانی شرکت کنید .

چه کار هایی را بعد از مواجهه با خیانت نباید انجام داد ؟

طبق نظر مشاور روانشناسی از گرفتن تصمیمات عجولانه خودداری کنید . جدایی و طلاق ، ادامه دادن به رابطه ، تشکیل پرونده طلاق و کار های قانونی آن ، حضانت فرزندان و غیره از تصمیماتی است که باید بیشتر در موردشان تامل کرد . نکته ی دیگر از مهر ورزی به عنوان وسیله ای برای رفع مشکلات استفاده نکنید و این کار مانند پاک کردن صورت مسئله است و کمکی به حل مشکل اصلی نمی کند و همچنین تلافی کردن هیچ مشکلی را حل نمی کند و کار عاقلانه ای نخواهد بود و شاید برای مدت کوتاهی به شما ارامش دهد ولی همین حس خوب در نهایت به فاجعه تبدیل خواهد شد و درگیری های ذهنی زیادی را ایجاد خواهد کرد . و همچنین همسرتان را در مورد اتجام کار هایی که به آن اطمینان ندارید تهدید نکنید زیرا اگر آن حرف را بزنید و عمل نکنید اعتبار خودتان زیر سوال خواهد رفت و همچنین نباید این اتفاق را نادیده بگیرید و وانمود کردن به این که مشکلتان به زودی حل می شود ، کمکی به رفع مشکل نمی کند و از طرفی خود را مقصر ندانید و تصور نکنید اعمال و رفتار شما منجر به خیانت همسرتان شده است . و این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید مشکلات اساسی که در ایجاد خیانت نقش داشتند شناسایی شوند و حل شوند .

چه دلیلی برای رابطه ی پنهانی وجود دارد ؟

بر اساس گفته ی بهترین روانشناس خانواده خونسردی خود را حفظ کنید و از تصمیم گیری های سریع خودداری کنید و با منطق خاصی جلو بروید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و بدانید که چه کار هایی باید بکنید . دلایل زیادی برای رخ دادن خیانت وجود دارد و برخی از افراد هستند که تنها به دلیل برقراری ارتباط جنسی جدید رو به روابط پنهانی می آورند و این افراد تمایل دارند که ارتباط جنسی با ادم های مختلف را امتحان کنند و یا مورد دیگر این که می تواند منجر به خیانت شود این است که زن و یا مرد زمانی که نمی توانند صمیمیت را در رابطه شان حس کنند در بیرون از زندگی مشترکشان به دنبال صمیمیت می روند و همچنین عدم تامین نیاز های زوجین می تواند سبب خیانت شود . در واقع اگرهمسران نیاز های یکدیگر را نشناسند و به دنبال رفع آن ها نباشند سبب به وجود آمدن مشکلات و در نتیجه فاصله گرفتن از یکدیگر خواهد شد و بعد از آن ممکن است که افراد در معرض خیانت قرار بگیرند . مردان و زنان نیاز های متفاوت دارند برای مثال مردان نیاز به اعتماد ، تشکر ، و تحسین دارند و از طرفی زنان نیاز به محبت ، تعلق پذیری ، تحسین و تشکر دارند . برخی از مواقع هم دیده شده که همسران مهارت های برقراری ارتباط زناشویی را نمی دانند و ممکن است تنش های مداوم و پی در پی را داشته باشند و در این حالت همسران به فکر پیدا کردن آرامش ،  جایی جز از زندگی مشترکشان باشند و خیانت هر چه باشد بسیار آسیب رسان است و زندگی مشترک را تهدید می کند به همین دلیل در هنگام مواجهه با آن باید خود را قوی کرد و تصمیم اساسی گرفت و در این راه می توانید با تلفن روانشناسان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم     

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی