کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

رابطه ی عاطفی با یک فرد هیستریونیک دارای دو حالت است و شما از یک سو با فردی رابطه دارید که به شدت وابسته ی شما است

رابطه ی عاطفی با یک فرد هیستریونیک دارای دو حالت است و شما از یک سو با فردی رابطه دارید که به شدت وابسته ی شما است و از طرفی همین فرد در جست و جوی توجه و تحسین از سوی هر کس دیگری نیز است . و افراد باید بدانند که آیا تحمل تغییرات خلقی در پی نا کامی در جلب توجه دیگران را دارند یا نه ؟

طبق گفته ی مشاورین خانواده ایران افراد در هنگام آشنایی با فرد هیستریونیک خود ، او را فردی تحریک کننده ، جذاب و پر شور دیده اید ، چنین افرادی زمانی که از جنس مخالف را خوشایند ببینند ، تمام تلاشش را می کند تا او را به دست آورد . چنین فردی در اغاز یک رابطه بسیار در دسترس ، خوشایند و صمیمی جلوه می کند . چنین فردی در ابتدا خود را نزدیک و صمیمی نشان می دهد و این روند آشنایی را آسان تر می کند و به گونه ای می شود که گویا او را سال هاست که می شناسید . شیوه ی رابطه ی چنین افرادی به این صورت است که به شکل ناگهانی وارد رابطه می شود و به سرعت با فرد مقابل صمیمی می شود و همه ی دنیای شخصی خودش را با او در میان می گذارد و باید گفت که چنین افرادی همواره به دنبال رابطه ی جدید است و به سرعت شیفته ی دنیای محبوب خود می گردد و در ابتدای رابطه به فردی عاشق و مملو از شور و هیجان مبدل می شود .

طبق نظر مشاوران قبل ازدواج داشتن رابطه ی عاطفی با فرد هیستریونیک باید آمادگی داشته باشید که انرژی زیادی در راه بر آورده ساختن نیاز های عاطفی او صرف کنید . چنین فردی بسیار هیجانی و کاملا اشفته هستند و نیاز های خودش را فقط از طریق دریافت تحسین و توجه بر طرف می سازد . چنین فردی بسیار زود رنج است و کوچک ترین بی توجهی را برای خودش عذابی بزرگ می داند و وقتی احساسات او را جریحه دار کنید با پرخاشگری شدید او مواجه خواهید شد .

فرد نمایشی از همان کودکی به خوبی توجه دیگران را جلب می کند و علاوه بر کسب تجه شما به دنبال توجه اطرافیان نیز است . و چنین چیزی رابطه را دچار مشکل می کند و می توان مشاهده کرد که در مهمانی ها و ... رفتار هایی انجام می هد تا توجه دیگران را بر انگیزاند . و ممکن است که شما به عنوان همسرش احساس شرمندگی کنید .

بر اساس گفته ی مشاوران بهترین مراکز مشاوره ایرانی چنین افرادی قادر به ایجاد و حفظ یک رابطه ی عمیق و معنی دار نیستند و در عشق به صورت دمدمی مزاج عمل می کنند و در رابطه با چنین فردی متوجه کیفیت سطحی رفتار او خواهید شد . و تاکید می شود که چنین فردی قادر به ایجاد رابطه عمیق و پایدار نیست . هیچ فردی قادر نیست که محرک جویی و هیجان طلبی او را به طور کامل سیراب سازد . رفتار های نمایشی و تحریک کننده او ، مجبور می کند که به رابطه پایان داده شود .

افراد نمایشی عادت به افراط و زیاده روی دارد . وقتی فردی تمرکز خود را فقط به خودش و رفع نیاز های خودش معطوف می سازد ، نمی تواند به طرف مقابلش توجه داشته باشد . در رابطه با چنین فردی خواهید دید که همه ی صحبت ها مربوط به طرف مقابل است و هر زمان که خواستید صحبت جدی با او داشته باشید نادیده گرفته شده اید و موضوع را به سمت آن چه که دلش می خواهد می برد . دیگر جنبه ی شخصیت هیستریونیک این است که فقدان ارتباط یا روابط اندک او با افراد همجنس است . واقعیت این است که افراد همجنس فرد نمایشی در ارتباط با او دوری می جویند و می گویند که رفتار های آن ها زننده و غیر قابل تحمل است . و به همین دوستانشان افراد غیر همجنس می باشد و این می تواند برای رابطه شما تهدید کننده باشد . در حالت کلی شما ممکن است که مجبور باشید که همواره از دیگران به خاطر رفتار های غیر معمول او عذر خواهی کنید و شرمنده شوید .

طبق نظر مشاور روانشناس اختلال شخصیت نمایشی در میان زن ها بیش از مردان شایع است و آن ها معمولا در خانواده های رشد پیدا کرده اند که شیوه های تربیتی متضادی در آن وجود داشته است . معمولا آن ها در کودکی دچار بی اعتنایی قرار گرفته اند و اگر به شکل نمایشی برخورد کنند توجه اطرافیان را جذب می کنند . معمولا آن ها محبت و توجه کافی از مادرشان را دریافت نمی کردند و باید به گونه ای دیگر توجه مادرشان را بر می انگیختند و به طوری که از طریق رفتار های نمایشی توجه و محبت دیگران را به خود جلب کنند و یا از رفتار های نمایشی پدر یا مادرشان الگو برداری کرده اند .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم     

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی