کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

داشتن ازدواجی موفق و پایدار، از خواسته های هر زوج عاشق است اما برخی از آن ها نمی توانند به این آرزو برسند

داشتن ازدواجی موفق و پایدار، از خواسته های هر زوج عاشق است اما برخی از آن ها نمی توانند به این آرزو برسند و به همین دلیل آمار طلاق رو به افزایش است و علاوه بر زیاد بودن این آمار ، بسیاری دیگر ، بدون رضایت و از سر ناچاری به زندگی مشترکشان ادامه می دهند . طبق نظر مشاوران قبل ازدواج بسیاری از طلاق ها و نارضایتی های ازدواج ، قابل پیشگیری و اصلاح هستند .

برای همدیگر مثل دو دوست باشید .

افراد مختلف در سنین مختلف ، زن و مرد ادعا کرده اند که مهم ترین و اصلی ترین هدفشان از ازدواج ، عبارت از داشتن یک دوست ، و دوست کسی بودن می باشد . اما برای بسیاری از زوج ها ، این خواسته بیش از آن که یک هدف باشد ، به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است ، چه بسیارند زوج هایی که در ازدواجشان احساس تنها بودن و انزوا می کنند .

اغلب زوج هایی که به تازگی ازدواج کرده اند ، همسرشان را به عنوان بهترین دوست معرفی می کنند و بیشتر از جانب مردان این جمله را می توان شنید . اما این دوستی نیازمند مراقبت و پرورش همیشگی می باشد ولی متاسفانه زوجین زمانی به فکر احیای دوستی از دسته می افتند که دیگر چیزی به اسم دوستی در زندگیشان وجود ندارد . طبق نظر مشاور روان شناس افرادی که یک دوست خوب دارند ، عملکرد بهتری در زندگی داشته و به خصوص از لحاظ جسمی و ذهنی سالم تر هستند . قدرتمند ترین جنبه ی دوستی ، احساس صمیمیت عمیق و ارتباط با دیگری است . در حقیقت ، دوستی به معنای بیان حرف ها با خیال راحت بدون قضاوت و داوری و سرزنش است . زمانی که زوجین به حرف های یکدیگر گوش می هند و پاسخ های مناسبی می دهند صمیمیت نیز دو چندان می شود .

موانع دوستی چیست ؟

اگر که دوست بودن در رابطه ی زناشویی انقدر مهم است پس چرا بسیاری از زوجین این کار را نمی کنند ؟به چند دلیل از موانع دوستی اشاره می کنیم .

وقت نداریم .

همه ی ما مشغله هایی در زندگی داریم و این مشغله ها زمان زیادی را به خود می گیرند و بسیاری از افراد دیگر زمانی براب رابطه شان صرف نمی کنند . اما باید بدانید که صمیمیت و دوستی به عنوان جز اصلی رابطه می باشد . و زوج ها در واقع به قدری در گیر امور مختلف می شوند که دیگر فرصتی برای گفت و گو های دوستانه ندارند . زوجین باید زمان مناسبی را برای گفت و گو با یکدیگر اختصاص دهند و شاید مسئله ای که زوجین دارند عدم اولویت دهی صحیح و درست آن ها می باشد .

فقط زن و شوهر بودن :

طبق نظر مشاورین خانواده ایران بیش از 80 درصد زوج ها همسرشان را بهترین دوست می دانند اما در این میان افرادی هم هستند که اعتقاد دارند بعد از ازدواجشان دیگر دوست نیستند و مثل این است که اگر با هم ازدواج کنند دیگر نمی توانند با هم دوست باشند و فقط زن و شوهرند ولی این کاملا اشتباه است . و دوستی و صمیمت در ازدواج بسیار اهمیت دارد .

صحبت نکردن با یکدیگر :

زمانی که بیشتر صحبت های شما در مورد امور روزمره می باشد ، در حقیقت بیشتر وقت خود را صرف انجام این کار ها می کنید و روزی می رسد که احساس می کنید که از همسرتان خیلی دور شده اید و دیگر حس صمیمیت و نزدیکی بینتان وجود ندارد . زوج موفق در کنار انجام امور متداول زندگی و غلبه بر مشکلات ، سعی می کند تا رابطه ی عاشقانه و دوستانه ی خود را در بد ترین شرایط حفظ کند . بسیاری از زوجین نمی توانند با هم به صورت دو دوست صحبت کنند زیرا که به دلیل مشاجره های فراوان از هم گسیخته شده اند . و اگر که از همسرتان ناراحتی و عصبانی باشید نمی توانید در آن لحظه حس دوستی نسبت به او داشته باشید و اگر که تعداد مشاجرات افزایش پیدا کند ، دیگر هیچ گونه دوستی و نزدیکی نخواهند داشت و از هم دور تر خواهند شد . و در واقع این زوج ها به مشکلاتشان اجازه می دهند که خیلی ساده رابطه ی دوستی شان را تخریب کنند . بیشتر زوج ها به دلیل حل نشدن مشکلاتشان و به دلیل نداشتن گفت و گوی موثر ، با کوچک ترین اتفاق شروع به دعوا می کنند و حتی اگر در حال سپری کردن لحظات خوبی باشند همه ی آن ها را خراب می کنند و معمولا مشاهده کرده ایم که زوجین در مشاجرات بحث های قبلی را نیز پیش کشیده اند و این خود رابطه را بیشتر تحت تاثیر اتفاقات منفی قرار می دهد .

حفاظت از دوستی بعد از ازدواج :

طبق نظر مشاوران بهترین مراکز مشاوره ایرانی اگر شما از آن دسته زوج های خوشبختی هستید که رابطه ی دوستانه خوبی با همسرتان دارید باید بتوانید آن را به خوبی حفظ کنید و این نیازمند مهارت هایی می باشد تا با اجرا کردن آن ها زندگی مشترک لذت بخشی را تجربه کنید .

 

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم      

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی