کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ازدواج قوانین خاص خود را دارد و شاید این قوانین بسیار ساده و بدیهی به نظر برسند اما بسیار مهم و تاثیر گذار در ازدواج و زندگی مشترک هستند .

ازدواج قوانین خاص خود را دارد و شاید این قوانین بسیار ساده و بدیهی به نظر برسند اما بسیار مهم و تاثیر گذار در ازدواج و زندگی مشترک هستند . اگر که به این قوانین احترام بگذارید ، زندگی زناشویی تان موفق خواهد بود و حتی سبب پایداری آن شده و زندگی زناشویی شما را از شکست نجات خواهد داد . اما اگر نسبت به آن ها بی توجهی کنید ، به مرور زمان رابطه ی شما با همسرتان آسیب خواهد دید . بنابراین این قوانین را بشناسید و با رعایت کردن آن ها اثرات مثبتش را ببینید .

همسرتان را در اولویت قرار دهید .

طبق نظر مشاور خانواده ایرانی بسیاری از ما انسان ها به شغل ، برنامه های شخصی و دیگر موارد بیشتر از ارتباط با همسرمان اهمیت می دهیم . ممکن است که فرض کنیم روابطمان همیشگی هستند ولی این در حالی است که اگر به آن توجه نکنیم به تدریج ضعیف می شود و به مرور زمان از هم می پاشد . اگر که می خواهید رابطه ای سالم داشته باشید باید همسر خود را در اولویت همه ی کار ها یتان قرار دهید و همسرتان باید این تغییر را احساس کند .  ممکن است که این کار آسان به نظر نرسد ولی باید بدانید که همسرتان به توجه نیاز دارد و رابطه بخش مهم زندگی شما می باشد .

تفاوت های یکدیگر را بپذیرید .

طبق نظر روانشناس قبل ازدواج همه ی افراد در خانواده های متفاوتی بزرگ شده اند و زمانی که وارد یک زندگی مشترک می شوند این تفاوت ها زندگی آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و می توان گفت که زوج ها معمولا بر سر این تفاوت هایشان با یکدیگر بحث می کنند و این تفاوت ها همواره دردسر ساز خواهد بود . اما اگر که آن ها را بپذیرند و قبول داشته باشند که هر دوی آن ها متفاوت از یکدیگر هستند بهتر می توانند با مشکلات و اختلاف ها کنار بیایند و اگر این نباشد و مشاجره و جر و بحث همواره وجود خواهد داشت .

گوش کنید .

طبق نظر مشاور روانشناس از تکنیک های مهم در روابط بین فردی گوش کردن است. زمانی که زوجین با یکدیگر صحبت می کنند باید از طریق زبان بدن و عبارت های تاکیدی نشان دهند که به فرد مقابل گوش می دهند و اگر این چنین نباشد دچار ناراحتی و سوء تفاهم خواهد شد . گوش کردن نشان از همدلی و توجه به طرف مقابل است و این مهارت ها در زندگی زناشویی بسیار اهمیت دارد .

یکدیگر را تحسین کنید .

همه ی انسان ها دوست دارند که از آن ها تعریف شود و ویژگی های مثبت آن ها مطرح شود . زمانی که شما همواره به موارد مثبت همسرتان توجه داشته باشید و آن ها را مطرح کنید او را تحسین کرده اید و در واقع نشان می دهید که او را دوست دارید و قدردانش هستید .

مثل یک تیم باشید .

بر اساس مطالعات مراکز مشاوره تهرانی اگر بخواهیم به تنهایی و بدون همکاری با شریک زندگی مان پیش برویم هر دو شکست خواهیم خورد ولی اگر با هم همکاری کنیم هر دو موفق خواهیم شد . در ازدواج ممکن است که زوجین فراموش کنند که در یک تیم هستند ولی شما نه دشمن یکدیگر هستید و نه رقیب . هر دوی شما یک کل را تشکیل می دهید . اگر که زن و شوهر با هم همکاری کنند به نتایج فوق العاده ای می رسند و می توانند نقاط ضعف یکدیگر را بپوشانند و نقاط قوت را هم تقویت کنند .

مراقب رفتار هایتان باشید .

نباید همواره از همسر خود توقع داشته باشید که رفتار ها و کارهایی را که خودتان انجام نمی تهید را انجام دهد . برای این که رابطه سالمی را داشته باشید باید از خودتان شروع کنید و خودتان تغییر کنید که به نفع رابطه باشد و به مرور زمان خواهید دید که همسرتان با توجه به تغییرات شما تغییر کرده است و رفتار های مثبتی را نشان می دهد اما اگر این چننی نباشد دچار مشکلات زیادی خواهید شد و همواره فرد مقابل را سرزنش خواهید کرد که چرا خواسته های شما را به جا نمی آورد پس خود آگاهی یکی از فاکتور های مهم در ازدواج موفق است .

زمان هایی را برای لذت و تفریح در نظر بگیرید .

طبق نظر مشاوران مرکز مشاوره انتخاب نو اغلب زوج ها قبل از ازدواج می دانند که چگونه خوش بگذرانند ، اما به محض این که با هم ازدواج می کنند توجهشان معطوف به استرس های زندگی می شود و آن استرس ها و تنش ها به مرور زمان باعث می شود که همه ی آن لذت و خوشی ها را فراموش کنید . اما باید بدانید که تفریحات و برنامه های مشترک نقش مهمی را در بهتر شدن رابطه و صمیمیت دارد و اگر افراد آن را نادیده بگیرند به مرور زمان رابطه شان کسالت بار و خسته کننده خواهد بود . اگر که می خواهید رابطه ای سرشار از صمیمیت داشته باشید باید زمانی را برای تفریح و اوقات خوش داشته باشید .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم      

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی