کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

اصلاح روابط سالم یکی از کارهای مهم هر انسانی است.

اصلاح روابط سالم یکی از کارهای مهم هر انسانی است. و هیچ رابطه ای نباید بدون تلاش برای گفت و گو و حل مشکل حتی اگر بزرگ ترین گناه باشد که می شناسید به پایان برسد. روابط مانند یک خط صاف عمل نمی کند آن ها نمی توانند در سطحی که ما از ابتدا انتظار یا آرزو داریم، باشند. ما بارها و بارها خودمان را می بینیم که از هم گسیخته، در میان احساساتی از رنج، انتقام، بخشش، دلسوزی و غم و اندوه گیر افتاده ایم. حال باید چه کنید؟

خودتان را پیدا کنید.

طبق نظر بهترین روانشناس خانواده اگر ما برای بقای خود نیازمند انسانی دیگر باشیم، هرگز نمی توانیم مشکلاتی را که گریبان رابطه مان را گرفته است، حل کنیم. وابستگی باعث می شود دیگر خودمان نباشیم و نتوانیم کار صحیح را انجام دهیم. برای درست کردن رابطه باید در روابطمان احساس امنیت کنیم.

سهل انگاری نکنید.

افراد معمولا ترجیح می دهند کار سخت را انجام ندهند و تغییر نکنند افراد معمولا الگوهای اشتباه رفتاری که از گذشته دارند و ایجاد رابطه سالم را برایشان دشوار می کند ولی باید به آن ها رسیدگی شود. برای افرا بسیار ساده است که از تغییرهای سخت و ناراحت کننده اجتناب کنند و تمام تقصیر ها را سر طرف نقابل بیندازند و او را سرزنش کنند ولی سهل انگاری هرگز رابطه ای دلخواه ما را برایمان فراهم نمی کند . در ابتدا باید بفهمیم که خودمان چه سهمی از مشکل داریم تا سپس بتوانیم عامل بهبود زندگی کس دیگری بشویم. وقتی هنوز به رفتارهای کسی واکنش منفی نشان می دهیم، نمی دانیم که آیا او می تواند و می خواهد که تغییر کند یا خیر. یعنی ما هنوز بدی را بادی جواب می دهیم و بخشی از یک الگوی رفتار مخرب هستیم. برای ارتباط داشتن با افراد سالم، ابتدا باید خودمان به فردی سالم تبدیل شویم.

حقیقت را بپذیرید و ببخشید و برای انتظارات برآورده نشده تان اندوهیگین باشید.

با همدیگر مهربان باشید و همدیگر را ببخشید همانگونه که خدا شما را می بخشد. ولی ما این کار را نمی کنیم و ما نمی خواهیم انتظارات و کمال گرایی مان را کنار بگذاریم. و به جای این که دیگران را آنگونه که هستند دوست داشته باشیم، می خواهیم آن ها را به انسانی متفاوت از آن چیزی که هستند تبدیل کنیم تا در این صورت آن ها را دوست بداریم. ما برای یکدیگر در مورد این که چه چیزی اشتباه است و چه چیزی به تغییر احتیاج دارد، حرف می زنیم ولی انسان خوب جلویمان را نمی بینیم. پذیرش به معنای نادیده گرفتن اشتباه های دیگران نیست، اما نباید در برابر اشتباه های آن ها با خشم و سرزنش برخورد کنیم. زیرا خشم و سرزنش کردن ما به جای این که کمکی به برای حل مشکل باشد، وضعیت را بدتر خواهد کرد. ما به جای لذت بردن، کامل کردن و پذیرفتن تفاوت های یکدیگر، تصمیم می گیریم دیگران را به کسانی تبدیل کنیم که بیشتر می پسندیم. در حالی که هدف اصلی باید کار کردن روی خودمان باشد. قبل از پایان رساندن یک رابطه، حتما طرف مقابل را به خاطر کاستی هایش ببخشید و نگاهی به رفتارهای خود بیندازید تا ببینید آیا انتظار ها و توقع های کمال گرایانه شما موجب اختلاف شده است یا نه.

از مشاور کمک بگیرید.

زمانی که فرد مشکل داری، مشکلات رفتاری اش را نمی بیند، برای مواجهه با او از دیگران کمک می گیریم. ازدواج های بسیاری به این دلیل نجات یافته اند که یک همسر از دیگری می خواهد به مشاوره برود. در مرکز مشاوره، تلاش های فروانی را از جانب کسانی می بینیم که به دنبال حل مشکلشان هستند. یک مشاور خوب می تواند به شما نشان دهد که چگونه مشکلاتتان را حل کنید. پس مشورت با روانشناس را فراموش نکنید.

آماده تغییر باشید.

بر اساس مطالعات مشاوره برای ازدواج بارها و بارها اتفاق افتاده است که افراد از کنار آمدن با روابطشان خسته شده اند و تصمیم گرفته اند که حد و مرزی را تعیین کنند و این حد و مرزشان هم در پایان دادن رابطه معنا می یابد. ولی این کار نوعی شانه خالی کردن است و کسی که در رابطه اش حد و مرز دارد رابطه را ترک نمی کند بلکه می ایستد و با مشکلاتش که در هر رابطه ای به وجود می آید رو به رو می شود. اول این که باید مسئولیت پذیر در قبال خودتان باشید و در هنگام بروز مشکل شانه خالی نکنید و ترک نکنید بلکه مسئولیت تمام اتفاقات را به عهده بگیرید و برای حل آن ها به صورت دو طرفه تلاش کنید و رفتارهایی که می تواند رابطه تان را بهتر کند را یاد بگیرید و آن ها را اجرا کنید. از طرفی فرصت تغییر بدهید و برای آن تلاش کنید و نتیاج آن راببینید و بعد از آن تصمیم بگیرید.

آستانه تحمل سختی را بالا ببرید.

سعی کنید که از نقاط درد، انتقام و نا امیدی عبور کنید تا بتوانید دیگران را دوست داشته باشید پس سعی کنید که در رابطه تان صبور تر باشید.

آخرین انتخاب جدایی:

سرانجام زمانی فرا می رسد که ما تلاشمان را می کنیم و زمان کافی را برای آن قائل شده ایم و پذیرای آشتی و سازگاری بوده ایم ولی طرف مقابل مسئولیت رابطه را به عهده نمی گیرد و همچنان شانه خالی می کند و هیچ سازگاری و تغییری اتفاق نیفتاده است در این صورت جدایی آخرین گزینه ای است که باقی می ماند. طلاق اتفاق بسیار تنش زا و پرحاشیه ای است که می تاند زندگی زن و مرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل تصمیم به آن باید بسیار عاقلانه و منطقی باشد. سعی کنید که با مراکز مشاوره در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی