کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

برای این که آدم های سمی را بهتر بشناسید، مواردی را که در ادامه مطرح می کنیم را در نظر داشته باشید و به وسیله ی آن ها می توانید افراد سمی که ممکن است زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهند بشناسید.

برای این که آدم های سمی را بهتر بشناسید، مواردی را که در ادامه مطرح می کنیم را در نظر داشته باشید و به وسیله ی آن ها می توانید افراد سمی که ممکن است زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهند بشناسید. برای شروع به فردی که فکر می کنید دوستش ندارید، کسی که زندگی تان را برایتان تلخ کرده و شما نمی توانید با او کنار بیایید به موارد پایین توجه کنید. این نشانه ها عبارت است از :

نشانه های ارتباطی:

طبق نظر مشاور در صورتی که با حرف زدن با این فرد احساس سختی می کنید و مجبورید خود واقعی تان را پنهان کنید و در زمان حرف زدن شما را تحقیر می کند و با شما به شکل خشونت و عصبانیت حرف می زند و بی ادبی و گستاخی می کند و با شنیدن صدایش می خواهید که از او فاصله بگیرید و و زمانی که این فرد با ششما حرف می زند هدفش انتقاد است و حالات غیر کلامی او مثل حالت بدن، چهره، و صورت باعث دوری شما از او می شود و زمانی که با چنین فردی صحبت می کنید کلمات را فراموش می کنید و از تمام گفته هایش ناراحت می شوید و هر انچه شما می گویید اغلب بی توجه است و حتی ممکن است از گفتار شما سوءاستفاده کند و با لحن بدی صحبت کند و ارزش ها و معیارهای این فرد آنقدر با معیار ها و ارزش های شما متفاوت است که حتی نمی توانید در این باره با او حرف بزنید و فکر می کنید که شما به دو زبان مختلف با هم حرف می زنید و اصلا نمی توانید با چنین فردی ارتباط کلامی مناسب داشته باشید.

نشانه های فیزیکی:

بر اساس مطالعات متخصص روانشناس خانواده در صورتی که ارتباط با این فرد دچار سردرد شما می شود و وقتی در کنار این فرد هستید یا به این فرد فکر می کنید صورت خودتان را جمع کرده و اخم می کنید و علامت های عصبانیت را دارید و یا این که در کنار این افراد حالت تهوع، مشکلات تنفسی ، احساس درد در گردن و کمر، ضربان قلب زیاد، احساس ترس، عرق کردن بیش از حد، احساس خفگی در گلو، احساس خستگی و کمبود انرژی، کهیر و حساسیت پوستی دارید. و یا این که دوست ندارید شما را لمس کند و نزدیک شما باشد و باعث نگرانی و ناراحتی شما می شود.

نشانه های رفتاری:

اگر که دوست دارید از این فرد فاصله بگیرید و یا اگر که در حضور این فرد به مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی پناه بردید و یا وقتی در کنار این فرد هستید بیش از حد غذا می خورید و دچار سوء تغذیه می شوید و یا برای دوری از آن برنامه ریزی می کنید و اگر که این فرد شخصیت شما را تخریب و اقتدارتان را کم می کند و رفتار این فرد در میان جمع و خصوصی با شما تفاوت دارد از نشانه های رفتاری این است که شما با فردی سمی در ارتباط هستید.

نشانه های عاطفی:

طبق نظر روانشناس ازدواج اگر که بعد از صحبت کردن با این فرد از لحاظ عاطفی احساس سرخوردگی می کنید و بعد از ارتباط با این فرد حس بدی پیدا می کنید و یا حس می کنید این فرد از اعماق وجودش از شما متنفر است و حتی اگر این را هرگز به زبان نیاورده است و زمانی که با این شخص ارتباط دارید احساس بی ارزشی می کنید و بعد از بودن در کنار این فرد حس بدی پیدا می کنید و احساس خلا عاطفی می کنید و یا اگر حرف می زند احساس حقارت و کوچکی می کنید و احساس یاس و نا امیدی ، جذابیت کمتر، احساس عصبانیت و خشم، انرژی کمتر، احساس تنفر، بی اشتهایی و گرسنگی، قضاوت شدن، تحقیر در مقابل دیگران را در ارتباط با این افراد دارید و وقتی در کنار این فرد هستید احساس می کنید همه چیز بی فایده است و باعث گریه ی بیش از حد شما می شود و زمانی که از او دور هستید احساس آرامش می کنید و احساس خوشحالی می کنید.

بر اساس مطالعات مراکز روانشناس آدم ها سمی می توانند جوانب بسیاری از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند و اگر چه آدم ها سمی انواع گوناگونی دارند ولی ویژگی های رفتاری و انگیزه های آن ها تقریبا شبیه هم است. ارتباط با این افراد می تواند انرژی زیادی را از شما بگیرد مطالعات نشان می دهد که ارتباطات کلامی، گفتاری و تصویری به شدت در ارتباطات تاثیر دارند و کلمات و رفتارهای بد و ناشایست چقدر می توانند بر زندگی دیگران تاثیر بگذارد و ما انسان ها چقذر شکننده هستیم و ما انقدر از لحاظ عاطفی شکننده هستیم که نه تنها نمی توانیم اتفاقات بد دوران کودکی مان را فراموش کنیم بلکه حتی فراتر از آن، بیشتر بر اساس شنیده ها و تجربیات دوران کودکی ، رفتار و زندگی می کنیم. به همین دلیل یادگیری مهارت ها و حل مشکلات گذشته بسیار اهمیت دارد.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی