کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

اگر که واقعا می خواهید نتیجه متفاوتی از رابطه تان ببینید باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید

اگر که واقعا می خواهید نتیجه متفاوتی از رابطه تان ببینید باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید و در این راه جدی باشید. با وجود این، دستورالعمل بسیار روشن و ساده ای برای سرزنده کردن رابطه شما وجود دارد، دستورالعملی که تاثیر و قدرت زیادی دارد. و آن هم مربوط به نیازها می شود.

نیازهای خود را در زندگی مشترک آشکار کنید.

طبق مطالعات مشاوره روانشناسی آشکار کردن و شناساندن نیازهای خود خیلی دشوارتر از آنی است که فکر می کنید. منظورمان این نیست که نسنجیده هر چه را فکر می کنید نیاز دارید بیان کنید. از پاسخ های سطحی خودداری کنید. بیشتر مردم نمی توانند نیازهایشان را به خوبی بیان کنند و آن ها می دانند که نیازهایی دارند و ارضای آن نیازها چه احساس خوبی به ان ها می دهد و براورده نشدنشان چه احساس بدی. ولی بیان کردن نیازهایمان به زبان، می تواند خیلی دشوار باشد.

 نکته دیگر این است که بعضی از افراد با وجود آگاهی از نیازهایشان، اغلب از گفتن آن ها به همسرشان خودداری می کنند. بعضی از افراد می ترسند با گفتن خواسته هایشان موجب جدال و کشمکش شود و فکر می کنند که هیچ وقت نمی توانند به خواسته شان برسند و در نتیجه نسبت به هم خشمگین تر می شوند و بالاخره خطرناک ترین عذر و بهانه که از زوجین می شنویم این است که او باید بدون این که من بگویم و بخواهم متوجه نیازم شود. اگر همسرتان یکی از نیازهای شما را ارضا نمی کند خودتان مسئول این امر هستید و انتقاد از همسرتان به علت تشخیص ندادن و ارضا نکردن نیازهایتان، وقتی خودتان از آن خبر ندارید کاری بسیار غیر منصفانه است.

طبق نظر روانشناس قبل ازدواج همسر شما نمی تواند ذهن شما را بخواند و نمی تواند نیازهای شما را حدس بزند. شما باید به قدری خوب خودتان را بشناسید که بتوانید درباره خودتان به همسرتان آموزش دهید. اگر چیزی درباره خودتان وجود دارد که هنوز آن ها را کشف نکرده اید، برای آن ها وقت بگذارید. البته سعی کنید که در ابتدا با خودتان خو بگیرید و سپس آن ها را با فرد دیگر در میان بگذارید.

نیازهایتان را بشناسید.

برای این که به خود بازیابی تان سازمان بدهید، باید 5 دسته نیاز را از هم تفکیک کنید این نیاز ها عبارت اند از نیازهای عاطفی، فیزیکی، معنوی، اجتماعی و ایمنی. که به هر کدام اشاره می کنیم.

نیازهای عاطفی:

طبق نظر بهترین روانشناسان خانواده این دسته شامل این که احساس کنید شما را دوست دارند و و به شما بگویند که شما را دوست دارند. نیاز به این که احساس کنید بخشی ارزشمند و حیاتی از زندگی همسرتان هستید و این را به شما یگویند. نیاز به این که احساس کنید متعلق به یکدیگر هستید و همچنین به عنوان یک فرد، ارزشمند هستید و همچنین نیاز به این که احساس کنید در زندگی همسرتان یک اولویت هستید و موقعیت ویژه ای دارید و احساس کنید به عنوان همسری متعهد، مسئول و مورد اعتماد هستید و نیاز به این که احساس کنید می توانید به خاطر اشتباهات و کاستی هایتان بخشیده شوید. و احساس کنید به خاطر وجود خودتان و کاری که می کنید از شما قدردانی می شود.

نیازهای فیزیکی:

نیاز به این که شما را لمس، ناز و نوازش کند و بغل کند و احساس کنید همسرتان از ورود شما به محیط خصوصی اش استقبال می کند و به صورت فیزیکی از شما استقبال می کند و همچنین نیاز به مهربانی و محبت و نیاز به زندگی جنسی جذاب و ارضا کننده از این دسته هستند.

نیازهای معنوی:

نیاز به این که احساس می کنید از ارزش های معنوی فردی شما حمایت می شود و مورد قضاوت قرار نمی گیرید و به شما احترام گذاشته می شود و در حالت کلی احساس کنید که باور ها و تفاوت های شخصی شما، حتی اگر مورد قبول همسرتان نیست، مورد احترام او هستند.

نیازهای اجتماعی:

نیاز به این که در زمان هایی که از هم دور هستید از طریق تماس تلفنی و موارد دیگر به یاد شماست و احساس کنید که همسرتان فعالیت هایش را به گونه ای برنامه ریزی می کند که شما هم جزئی از ان هستید و احساس کنید که همسرتان تمایل دارد با شما فعالیت های مشترک داشته باشد و نیاز به مهربانی و حمایت مناسب و نیاز به تشویق و حمایت فیزیکی و عاطفی او می باشد.

نیازهای ایمنی:

نیاز به این که احساس کنید در زمان های کشمکش و تنش همسرتان در کنارتان قرار دارد و در صورت احتیاج به کمک، با تمام توان به یاری شما خواهد امد و احساس کنید جنبه های عاطفی رابطه تان مورد توجه همسرتان قرار دارد و او برای بهبود و تقویت آن ها تلاش می کند. و نیاز به این که توسط همسرتن حمایت می شوید و همسرتان به شما وفادار و متعهد است و این که مطمئن باشید که رابطه تان به علت توافق نداشتن و رویارویی با مشکلات تمام نخواهد شد و منبع آرامش برای هم هستید.

مواردی که گفتیم صرفا جهت آشنایی شما با این نیازها می باشد و ممکن است که شما نیازهای دیگری داشته باشید و مواردی که در کیفیت رابطه تان می تواند موثر باشد را شناسایی کنید و آن ها را یادداشت کنید و با همسرتان درباره آن ها صحبت کرده و به توافق برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مطب مشاوران خوب در تماس باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی