کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

رسانه ها و تلویزیون انتخاب بین آدم خوب و آدم بد را آسان می کند یعنی آدم های خوب مرتب و تمیز هستند و ویژگی های قهرمانانه و صدایی تاثیر گذار دارند.

رسانه ها و تلویزیون انتخاب بین آدم خوب و آدم بد را آسان می کند یعنی آدم های خوب مرتب و تمیز هستند و ویژگی های قهرمانانه و صدایی تاثیر گذار دارند . در حالی که آدم های بد، زشت و بد لباس هستند و صدایی گرفته و تهدید آمیز دارند. اما در زندگی واقعی ، ادم های بد به سادگی قابل شناسایی نیستند و به خصوص شناسایی شخصیت های نا سالم کار سختی است. در اغلب موارد، این افراد بسیار جذاب و امیدوار کننده به نظر می رسند. در حالی که مشکلات شخصیتی شان مخفی است. و ما بسیار اشتباه می کنیم بر سر این موضوع که افراد را بر اساس ظاهر آن ها انتخاب می کنیم و به باطن آن ها توجه لازم را نداریم و در نتیجه مشکلات زیادی را در روابطمان تجربه می کنیم.  پس از کجا بفهمیم که به چه کسی باید اعتماد کرد؟ طبق نظر روانشناس افراد نا سالم ویژگی های مختلفی دارند، ولی به طور کلی می توان آن ها را به سه دسته تقسیم کرد: رها کننده، انتقاد گر و مسئولیت ناپذیر.

رها کنندگان:

بر اساس مطالعات روانشناسی ازدواج رها کنندگان کسانی هستند که توانایی شروع یک رابطه را دارند ولی نمی توانند آن را به پایان برسانند. و آن ها با اظهار رفاقت و تعهد رابطه را با شما آغاز کرده ولی زمانی که بیشترین نیاز را به آن ها دارید، ترکتان می کنند. اغلب اوقات افراد رها کننده خودشان این حالت را تجربه کرده اند، یعنی فرد دیگری آن ها را رها کرده و بعضی اوقات به دلیل ترسی که از یک رابطه واقعس صمیمانه دارند، یک آشنایی سطحی را به آن ترجیح می دهند. اشخاص مقابل دنبال دوستانی صمیمی می گردند و زمانی که نزدیک است رازشان بر ملا شود، او را رها می کنند. رها کنندگان اعتماد را نابود می کنند. افرادی که توسط رهاکنندگان ، تنها گذاشته می شوند، همیشه با خود تکرار می کنند(( من همیشه تنها می مانم و هیچ کس برای من نخواهد ماند. )) افرادی که با رها کنندگان به طور پیوسته در رابطه باشند، در نهایت به افسردگی، رفتارهای وسواس گونه و حتی بسیاری از موارد دیگر مبتلا می شوند.

انتقاد گران:

انتقادگران کسانی هستند که همیشه نقش والد را برای اطرافیانشان بازی می کنند. آن ها قضاوت کننده هستند و می توان گفت که هیچ بخشش و گذشتی در آن ها نیست. افراد انتقاد گر به جای برقراری رابطه با دیگران، بیشتر در پی یافتن ایرادهای دیگران و به زبان آوردن آن ها هستند. انتقادگران، همیشه به جای این که رفتار خود را بررسی کنند، انگشت خود را به سوی دیگران نشانه می روند. آن ها گاهی با اوقات تلخی نسبت به اشتباه های دیگران واکنش نشان می دهند. انتقاد گران به طور عمیقی، طرفدار حقیقت و محق بودن هستند. از آن جا که اشخاص متفکری هستند، برای گرفتن اطلاعات مناسب هستند ولی برقراری ارتباط با آن ها بسیار دشوار است.

مسئولیت ناپذیر ها:

طبق نظر متخصص مشاوره خانواده مسئولیت ناپذیر ها کسانی هستند که از خود یا دیگران مراقبت نمی کنند. و در واقع با به تاخیر انداختن لذت ها مشکل دارند. و تبعات رفتارشان را در نظر نمی گیرند و به تعهدات خود عمل نمی کنند. اگر روی قول های آن ها حساب کنید، در نهایت دچار مشکلات مالی، کاری و احساسی می شوید. اگر جذب افراد مسئولیت ناپذیر می شوید این الگو ها ممکن است که برای شما پیش آمده باشد. یعنی اشتباه های آن ها را جبران می کنید. و به خاطر آن ها از دیگران معذرت خواهی می کنید. و به جای آن ها برای دیگران بهانه می آورید و به آن ها شانس دوباره می دهید و این کار را بارها تکرار می کنید. و به آن ها غر می زنید و از آن ها خشمگین و ناراحت هستید. قابل اعتماد نبودن مسئولیت ناپذیرها، می تواند مشکلات زیادی را برای ما فراهم کند و به یاد داشته باشید که رابطه داشتن با افراد مسئولیت ناپذیر در نهایت شما را به جایی می رساند که مشغول مراقبت از آن ها می شوید و مشکلاتی را که به وجود آورده اند، جبران می کنید. یک فرد مسئولیت ناپذیر می تواند دوست، فرزند بزرگسال، همسر یا همکار شما باشد. در مقابل هر آدم مسئولیت ناپذیر، فردی وجود دارد که به او میدان می دهد و مشکلاتش ذا حل می کند. با به دست آوردن اطلاعات لازم علامت های خطر در رابطه تان را می توانید شناسایی کنید و تصمیم های هوشمندانه در مورد روابطتان با افراد نا سالم بگیرید.

افراد نا سالم دارای خصوصیات شخصیتی خاصی هستند که آن ها را برای دیگران بسیار خطرناک می کند. و رفتار آن ها به گونه ای است که انگار به همه چیز مسلط هستند. آن ها خودبین و حق به جانب هستند و انتظار دارند که به آن ها اعتماد کنید، ولی زمانی که این نقاب بی عیب و نقص بودنشان خدشه دار می شود، عصبانی می شوند و یا شما را تنها می گذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روابط فردی و اجتماعی تان با مطب روانشناسان خوب در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی