کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

عوامل زیادی وجود دارند که یک رابطه را به سمت نابودی پیش می برند

عوامل زیادی وجود دارند که یک رابطه را به سمت نابودی پیش می برند ازدواج نیازمند تلاش دو سویه برای حفظ و نگه داری رابطه می باشد و به همین دلیل دانستن آن ها برای هر زوجی ضروری است و به همین دلیل در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بر اساس ویلیام گلاسر و جان گاتمن ، عوامل زیر یک رابطه را تخریب می کنند.

1.انتقاد:

طبق نظر مشاور روانشناس همه ی آدم ها نسبت به انتقاد جبهه گیری می کنند و جان گامتن از انتقاد به عنوان یکی از سوارهای سرنوشت نام می برد. به این معنی که انتقاد سرنوشت رابطه را تخریب می کند. زمانی که زن از مرد انتقاد می کند اعتماد به نفس او را می گیرد و او دیگر تمایلی به بودن با شخص مقابل را ندارد و مرد هم اگر انتقاد کند اعتماد به نفس زن را می گیرد. زوجینی که نسبت به این مسئله آگاه هستند اگر اشکالی ر طرف مقابل می بینند در زمانی مناسب و با زبانی ملایم آن را بیان می کنند تا تاثیر مثبتی داشته باشد.

2.سرزنش:

بر اساس مطالعات روانشناسی قبل ازدواج برخی از افراد ناراحتی خود را با انتقاد شروع می کنند و به سرزنش می رسانند. سرزنش و تحقیر عوامل مهلکی هستند که در ذهن طرف می ماند و باعث دوری عاطفی دو طرف می شود. زمانی که مرد را زیاد سرزنش کنید به او پیام را می دهید که توانایی و قدرت مردانگی ندارد.

3.شکوه:

افرادی هستند که در رابطه دائما ار اوضاع و از رفتار و شخصیت طرف مقابل گلایه می کنند و انرژی منفی ای که از این شکوه ها انباشت می شوند باعث گریزان شدن طرف مقابل می شود.

4.نق زدن:

افراد زیادی هستند که وقتی نیازهایشان برآورده نمی شود شروع به غر زدن و نق زدن می کنند و طرف مقابل را کلافه می کنند این عامل در روند رابطه تاثیر بسیار بدی می گذارد.

5.تهدید:

بعضی از افراد دائما طرف مقابل را تهدید می کنند و امنیت روانی او را ه هم می ریزند کسی که طرف مقابلش را تهدید به جدایی یا تهدید به آسیب رساندن می کند آسایش او را می گیرد.

6.تنبیه:

افرادی هم هستند که طرف مقابل خود را یا به صورت فیزیکی و به صورت روانی تنبیه می کنند و این امر موجب سردی عاطفی و جدایی می شود.

7.تطمیع:

بر اساس مطالعات دکتر مشاوره خانواده بعضی از مواقع یکی از طرفین برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کند و دیگری را به نوعی فریب می دهد و سعی می کند که با دادن وعده های واهی او را تسلیم کند یا به هر روشی کاری کند تا آن شخص مطیع شود و این هم یکی از راه های تخریب رابطه است.

حتما شما هم در اطرافیانتان دیده اید که با عشق آتشین با هم آشنا شده بودند ولی با نفرت از هم جدا شدند . چه چیزی می تواند رابطه را به هم بریزد و عشق را به نفرت تبدیل کند؟

در زندگی یک زن و مرد مشاجره وجود دارد ولی این که چگونه آن را مدیریت کند هنر است. شما هر چقدر هم به مهارت های اساسی بلد باشید و اطلاعات خود را بالا ببرید در رابطه تان به مشکل خواهید خورد و گاهی به اختلاف دچار خواهید شد. و اگر که بدانید چگونه این اختلاف را مدیریت کنید باعث شارژ و بهتر شدن رابطه تان خواهد شد.

یکی از مواردی که می تواند زندگی زوجین را بهتر کند گفت و گو کردن در هر شرایطی برای حل مسائل است و می توان از مهم ترین موارد به شمار آورد در این میان مواردی هستند که رابطه را به شکل آرامی از بین می برند که شامل عدم تصمیم گیری و اجازه دادن به دیگران برای نقش بازی کردن در زندگی شما، عدم تعیین اولویت های زندگی و نداشتن یک نقشه راه برای زندگی، و ورود به 4 عنصر تخریب گر که جان گاتمن اشاره فراوانی به آن ها می کند که شامل انتقاد، تحقیر، دفاع و سکوت می باشد. در صورتی که هر یک از مواردی که گفتیم در رابطه به مقدار قابل توجه وجود داشته باشد آن رابطه در خطر است. یکی از مهم ترین گام هایی که شما می توانید برای نجات رابطه تان بردارید این است که این تخریب گر ها را بشناسید و تا حد توان از آن ها دوری کنید و به جای آن مهارت های گوش دادن، حمایت، تشویق، احترام،پذیرش و گفتگو را تقویت کنید. به این صورت می توانید زندگی سرشار از آرامش راتجربه کنید. برای این که از شر تخریب گر های رابطه خلاص شوید و مهارت های مفید گفته شده را تقویت کنید می توانید از مشاوران مطب روانشناسی انتخاب نو در خواست راهنمایی و مشاوره نمایید و اطلاعات لازم و مفید را دریافت نمایید.

نویسنده: پریا موسوی

 

تلفن :          

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی