کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

زندگی مشترک سرشار از مشکلات و اختلافات می‌باشد و نمی‌توان زوجی را پیدا کرد که بدون مشکل و اختلاف باشد.

زندگی مشترک سرشار از مشکلات و اختلافات می‌باشد و نمی‌توان زوجی را پیدا کرد که بدون مشکل و اختلاف باشد. اما آن چه ازدواج را موفق و کارآمد می‌کند، این است که زوجین توانایی حل اختلافات و کنار آمدن با تفاوت ها را دارند.  در ادامه به مواردی که مشاوره ازدواج نشان داده اشاره می کنیم که اجرای آن ها در زندگی مشترک بسیار اهمیت دارد.

حضور در کنار همسر:

حضور داشتن برای کسی به معنای در دسترس بودن فیزیکی است چه به صورت فیزیکی، شخصی، ایمیل، و به دلیل افزایش روز افزون تکنولوژی تعامل اجتماعی ، راه های بیشتری برای بودن در کنار هم وجود دارد. حضور داشتن درهای انواع دیگر حمایت را باز می کند. و همچنین تعهد را بیشتر می کند به طوری که شما و همسرتان به هم نشان می دهید که می توانید در دراز مدت روی هم حساب کنید.

تشویق کردن

می توانید به عنوان تشویق کردن و یا حمایت کردن با عباراتی به او قوت قلب بدهید برای مثال میتونی انجامش بدی، کارها خوب پیش خواهند رفت، از پسش برمیای، من بهت باور دارم و...... تشویق کردن و خوشحال کردن در طول رویدادهای مهم خانوادگی و شغلی نیز از این موارد است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاور روانشناس در مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

لمس کردن: 

گرفتن دست ها و در آغوش گرفتن از قوی ترین و ساده ترین روش های حمایتگری و دوست داشتن است. این رفتارهای عاشقانه به طور طبیعی اغلب اتفاق می افتد ولی گاهی حتی در بهترین رابطه ها، در زمان ناراحتی مجبورند راه های فیزیکی رسیدن به هم را یاد آوری کنند. ممکن است وقتی که رابطه تان خوب پیش نمی رود لمس کردن طبیعی به نظر نرسد ولی شاید در این مواقع مهم ترین گزینه باشد 

ابراز قدردانی با به زبان آوردن آن برای شریک زندگیتان 

این که قدردانی خود را با چند عبارت کوچک به زبان بیاورید کار دشواری نیست. دائما انجام دادن کارها برای کسی حتی اگر همسر یا شریک زندگی تان باشد در صورتی که مستحق دریافت قدردانی باشد و فرد آن را انجام ندهد و از رابطه اش دریغ کند، بسیار دلسرد کننده است.

قدر دانی کردن باعث افزایش احساس نزدیکی و افزایش کیفیت رابطه در هر دو طرف می شود و شما می توانید قدردان رفتارهای مثبت روزانه شریک زندگی تان باشید و با خود نگویید که وظیفه اش است و یا کار راحتیه و همین اقدامات کوچک هستند که رابطه را به سمت بهتری هدایت می کند و همجنین یکی از کارهای دیگری که می توان از آن قدردانی کردن و صحبت کردن درباره خاطرات مثبت با همدیگراست و همچنین شما می توانید قدر دان اقدامات تازه و جدیدی که همسرتان انجا می دهد باشید و در حالت کلی قدر دان ویژگی های شخصیتی که دارد نیز باشید. نشان دادن قدردانی، تشکر و تحسین برای هر کدام از آن ها بسیار لذت بخش بوده و باعث ایجاد احیای بسیار خوب در در دریافت کننده و حتی فرد انتقال دهنده خواهد شد

در هر شرایطی خودتان با ادب باشید

زمانی که زن و شوهر با یکدیگر بی ادبانه، بدون احترام ، بی رحمانه و با بی توجهی برخورد می کنند، شرم در رابطه شان از بین می رود و این باعث متزلزل شدن رابطه آن ها می شود. اما اگر به صورت مودبانه، با ملایمت و احترام برخورد کنند، می توان حدس زد که ازدواج آن ها موفق خواهد بود و حتی اگر مشکلی بینشان به وجود بیاید، آن ها یکدیگر را مورد توهین و بی حرمتی قرار نمی دهند. به وجود آمدن مشکلات در رابطه کاملا طبیعی است و در هر رابطه ای وجود دارد ولی آن چه که اهمیت دارد و زوج های موفق و نا موفق را از یکدیگر جدا می کند شیوه مدیریت مشکلات و اختلافات می باشد. 

عذرخواهی را یاد بگیرید.

گفتن عباراتی نظیر، متاسفم دشوار نیست ولی بسیاری از افراد در زمانی که لازم است آن را بیان نمی کنند. رفتار مودبانه مستلزم این است که در مواقع لازم تاسفمان را ابراز کنیم ولی بسیاری از زوج ها توانایی تشخیص آن را ندارند.مشاور روانشناس بیان می کند در حالت کلی هر فردی زمانی که مرتکب انجام کارهای زیر شود باید عذر خواهی کند که عبارت اند از کار اشتباهی انجام دادن، برخورد بی ادبانه، حالت تدافعی، با بی صبری رفتار کردن، منفی نگری، آزرده کردن ، بی توجهی به احساسات طرف مقابل، فراموش کردن موارد مهم، بدون صداقت و با تاخیر ابراز تاسف کردن، چیزی را خراب کردن، به شکل مبهم برخورد کردن و یا نادیده گرفتن مورد مهم و ..... ابراز تاسف شاید نتواند مشکلات را حل کند اما شدت ناراحتی طرف مقابل را کاهش می دهد

گفت و گو را فراموش نکنید

چه پرحرف باشید و یا چه کم حرف باشیم، حرف هایی بین ما و همسرمان رد و بدل می شود و همچنین حرکات و اشاراتی که با آن کلمات همراه است، رابطه را مشخص و تعیین می کند. یک رابطه با داستان های پریان فرق دارد و مستلزم آسیب پذیری و تلاش زیاد است. استفاده از خدمات مرکز مشاوره می تواند به شما در این زمینه کمک زیادی نماید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی