کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

طبق مطالعات انجام شده بر روی مغز به این نتیجه رسیده اند که فعالیت و عملکرد مغز بستگی به امواج مغزی دارد  و به عبارتی هر گونه اختلال و یا طبیعی نبودن امواج مغزی نشان از وجود یک اختلال می تواند باشد ،  به همین دلیل نوروفیدبک به  مراجع یاد می دهد تا  وضعیت امواج مغزی خود را تغییر دهد و با تکرار آن می تواند روند امواج مغزی خود را تغییر داده و به صورت عادی در آید . این نوع درمان حاصل پیشرفت تکنولوژی در چند سال اخیر است که برای درمان بسیاری از اختلال ها به کار می رود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم و همچنین برای بهبود کیفیت در مهارت های بسیاری نظیر حافظه و تمرکز برای افراد عادی نیز مناسب می باشد .

 

روش کار نوروفیدبک توسط نوروتراپیست به چه صورتی می باشد ؟

متخصص نوروفیدبک با همکاری مشاور روانشناس در مرکز روانشناسی و مشاوره با استفاده از نقشه مغزی کودکان و نوجوانان و همچنین تست هوش و همچنین ارزیابی و مصاحبه ی اولیه و پرسشنامه های رشدی کودک اختلال و یا مشکل رفتاری کودک را تشخیص می دهد و بعد از آن بر اساس میزان شدت این اختلال جلسات نوروفیدبک تعیین می شود .

 

نوروفیدبک برای درمان چه اختلال هایی در کودکان و نوجوانان به کار می رود ؟

طبق نظر مشاور نوجوان و مطالعات انجام شده در روانشناسی کودک درمان نوروفیدبک برای اختلال هایی نظیر بیش فعالی ، کم توجهی و تکانش گری در کودکان و نوجوانان اجرا می شود اما در کنار جلسات نوروفیدبک شرکت در جلسات مشاوره برای بازی درمانی و مهارت های فرزند پروری برای والدین بسیار مناسب خواهد بود همچنین برای نوجوانان نیز روانشناس نوجوان انتخاب نو مشاوره و بازی های شناختی برای کنترل رفتار و توجه را پیشنهاد می دهد همچنین شرکت والدین در این جلسات برای آموزش های ویژه بسیار مفید خواهد بود . درمان نوروفیدبک در کلینیک نوروفیدبک برای اختلال یادگیری کودکان نیز بسیار موثر است و همراه شدن آن با کار درمانی و گفتار درمانی در صورت نیاز سودمند خواهد بود . کاربرد نوروفیدبک برای درمان بسیاری از موارد که در کودکان و نوجوانان شایع می باشد  از قبیل شب ادراری و ناخن جویدن ، دندان قروچه ، اختلال های مربوط به گفتار و زبان می باشد و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان و افزایش تمرکز و توجه به کار می رود .

 

اختلال یادگیری در کودکان چیست ؟

اختلال یادگیری در کودکان را می توان به این صورت مطرح کرد که آن ها در تحصیلات خود با ضعف رو به رو هستند و این گونه کودکان  نسبت به همسن و سال های خود عملکرد ضعیفی دارند . این گونه کودکان در خواندن و نوشتن ممکن است که مشکل داشته باشند و اختلال در این زمینه ها مشکلات زیادی برای کودکان در سنین مدرسه ایجاد خواهد کرد در ادامه به معرفی انواع اختلال های یادگیری کودکان می پردازیم .

  1. اختلال خواندن :

اختلال خواندن در پسر ها بیشتر است و این کودکان در خواندن مطالب مشکل دارند و نمی توانند برای خود دایره ای از لغات داشته باشند ، افت تحصیلی و عدم تمرکز از مشکلات دیگری است که در این نوع کودکان می توان دید . به دلیل ناتوانی در این موارد ، کودکان ممکن است دچار افسردگی ، اضطراب و فقدان اعتماد به نفس و .... باشند .

 

  1. اختلال نوشتن :

مشکلات نوشتن دارای سه حالت می باشد که به صورت مشکلات دست نویسی ،  به این معنی که  نوشتن کند و ناخوانا می باشد و مورد دیگر مشکلات هجی کردن می باشد و همچنین مشکلات انشاء نویسی و نقص در نگارش می باشد که درمان هر کدام متفاوت است و بر اساس تشخیصی که در مرکز مشاوره انتخاب نو داده می شود شیوه ی درمانی مناسب برا آن ها در نظر گرفته خواهد شد .

  1. اختلال در دیکته :

اختلال دیکته در مورد کودکانی گفته می شود که بسیار بد می نویسند ولی از هوش نرمالی و طبیعی برخوردارند و این باعث مشکلاتی در کودکان می شود و به همین دلیل باید به آن اهمیت داد و در درمان آن جدی بود .

 

نوروفیدبک چه تاثیری بر اختلال یادگیری کودکان دارد ؟

همانطور که گفته شد اختلال یادگیری در کودکان بسیار شایع است و در سنین مدرسه می توان آن را با همراهی یک متخصص روانشناس کودک به خوبی تشخیص داد از آن جایی که این کودکان در برخی زمینه ها توانمند هستند و در برخی دیگر توانایی آن ها ضعیف است به همین دلیل برای این نوع کودکان استفاده از شیوه های آموزشی مناسب و راه کار های جدید روانشناسی لازم است تا در موقعیت مدرسه و درس بتوانند به موفقیت برسند و به شرایط بهبودی مناسبی برسند . بازی های آموزشی مناسب این کودکان که باعث خستگی و یا ناکامی آن ها نمی شود یادگیری آن ها را به میزان بالایی افزایش می دهند . همچنین نوروفیدبک نیز به عنوان راه کاری بسیار مناسب برای بهبود شرایط می باشد و هر والدینی با به دست آوردن آگاهی لازم در این نوع درمان و مشورت با یک روانشناس خوب  و همچنین آگاهی از دوره های رشد فرزند خود که پیاژه مطرح کرده ، می تواند به شروع آن اقدام کند . از آن جایی که کودکان در این نوع درمان می توانند تمرکز و دقت را به دست بیاورند و مهارت های یادگیری خود را افزایش دهند و از آن دسته از شیوه های درمانی می باشد که می تواند برای هر کودکی مناسب باشد زیرا که کودکان با دیدم فیلم یا کارتون و یا بازی های مرتبط با این درمان در ارتباط هستند و به همین دلیل برای آن ها سرگرم کننده خواهد و همچنین با تکرار مرتب جلسات به بهبودی مطلوبی خواهند رسید .

 

نویسنده : پریا موسوی

شماره تلفن :

22593216

22795735

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی