کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

مشاور کودک ترس در کودکان را عامل اختلالات رفتاری و ایجاد استرس و اضطراب در بزرگسالی می دانند.

مشاور کودک ترس در کودکان را عامل اختلالات رفتاری و ایجاد استرس و اضطراب در بزرگسالی می دانند. روانشناس کودک در کلینیک روانشناسی انتخاب نو به والدین پیشنهاد می کنند تا چنانچه ترس و وحشت را در کودکان به صورت افراطی مشاهده کردند حتما به فکر درمان روانشناسی باشند تا به درمان این مشکل در کودکان بپردازند. ترس و وحشت برای حفظ زندگی امری ضروری برای جلوگیری از ایجاد شدن مشکلات می باشد ، امام چنانچه حالات وحشت زدگی به حد افراطی برسد باید به یک متخصص روانشناس در مرکز مشاوره مراجعه نمود.

 

 

چه نوع ترسی در کودکان حالت طبیعی دارد؟

 

 

کودکان در اوایل دوره رشد خود معمولا نسبت به چیزهای ناشناس و ناگهانی واکنش نشان می دهند و احساس ترس می نمایند. از نظر دکتر مشاور کودک این نوع ترس طبیعی می باشد و به علت ناآشنایی کودک با چیز هایی مثل صدای اسباب بازی های ناشناس ، راه رفتن و صداهای رعد و برق و... می باشد. در این گونه مواقع کودک به والدین پناه می برد و ترس خود را بروز می دهد. بهترین مشاور کودک به این والدین پیشنهاد می کند تا با در آغوش گرفتن کودک و صحبت درباره علت عامل بوجود آورنده آن از ترس کودک خود بکاهند.

 

 

عوامل ترس در کودکان چیست؟

 

 

-         گاهی متخصص روانشناس کودک مشاهده می کنند والدین توقعات و خواسته هایی بیشتر از توان کودک از او دارند این حالت در کودکان به شکل وحشت از عدم توانایی ایجاد می نماید. دکتر روانشناس کودک در مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو به والدین پیشنهاد می دهد سطح توقعات خود را با سطح توانایی های کودک تنظیم کنند و برای افزایش توانمندی کودک از تشویق استفاده نمایند.

 

 

-         تجریبات کودک در بروز ترس و وحشت تاثیر زیادی دارد. مشاور کودک خوب در طی برسی هایی که بر روی کودک انجام می دهد گاهی متوجه اتفاقاتی می شود که در گذشته ایجاد شده است و باعث به وجود آمدن ترس دائمی از آن موقعیت یا چیز شده است . معمولا کودکانی که در مواجهه با حیوانات اتفاق بدی را تجربه می کنند از ریشه روانی این نوع ترس رنج می برند.

 

 

-         والدین الگو های اولیه کودک هستند . والدین ترسو کودکانی ترسو پرورش می دهند. دکتر روانشناس کودک به والدین پیشنهاد می دهند تا چنانچه از چیزی وحشت دارند در مقابل کودک واکنش نشان ندهند و از رفتار شدید خود جلوگیری کنند.

 

 

-         از دیگر دلایل ایجاد کننده ترس در کودکان وضعیت نابسامان روحی و روانی خود کودک می باشد . رشد ناکافی ذهنی و روانی کودک از نظر  از دلایل ایجاد کننده ترس می باشد در کودکان . این اختلال در کودک چنانچه در زمان مناسب تشخیص تحت درمان قرار گیرند می تواند آینده کودک را تهدید نکند.

 

تلفن پذیرش انتخاب نو: 22593216

نویسنده : غزاله البهشتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی