کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ازدواج برای بسیاری از افراد جزء یک برنامه واجب همچون دیگر برنامه های ضروری زندگی همچون تحصیل و کار می باشد که باید اتفاق بیفتد .

ازدواج برای بسیاری از افراد جزء یک برنامه واجب همچون دیگر برنامه های ضروری زندگی همچون تحصیل و کار می باشد که باید اتفاق بیفتد . کلینیک مشاوره انتخاب نو با همکاری بهترین های روانشناسی و مدیریت خوب آقای دکتر تابع جماعت و خانم دکتر باقری تلاش نموده تا با ارائه خدمات روانشناسی خوب به افراد در داشتن زندگی آرام و شاد یاری رساند. ازدواج یکی از مهمترین مسائل در زندگی می باشد اما به این مهم باید به عنوان یک انتخاب و با آگاهی کامل نگاه شود نه یک اجبار.

 

 

مشاوره پیش از ازدواج خوب برای بسیاری از افراد حکم تائید برای خوشبخت شدن را دارد در حالی که توجه به راهنمایی های مشاور پیش از ازدواج مسئله اصلی را تشکیل می دهد و تنها مراجعه به مشاور قبل از ازدواج تضمین خوشبختی نیست. روانشناس پیش از ازدواج نمی تواند مانع ازدواج افراد گردد و تنها با همراهی افراد و راهنمایی های مناسب سعی می کند آنها را از ازدواج با یکدیگر منع و یا تشویق نماید .

 

 

5 نکته طلایی مشاور قبل از ازدواج  در مرکز مشاوره

 

 

1-    ویژگی های شخصیتی:

 

 

دختر و پسری که برای مشاوره قبل ازدواج مراجعه می کنند در ابتدا با مشاور به مصاحبه می پردازند و درباره خود و ویژگی های روحی و شخصیتی خود به صحبت می پردازند. متخصص روانشناس پیش از ازدواج افراد را در جلسات فردی مورد ارزیابی قرار می دهد و به آنها فرصت بازگو کردن تمام مسائلی که حتی می خواهند از طرف مقابل مخفی نمایند را می دهد . باید توجه داشت اساسی ترین اصل تمامی روانشناسان راز داری می باشد و افراد بدون نگرانی می توانند حتی درباره مسئله ای که تمایل به عنوان آن نزد شریک آینده زندگی خود ندارند را با دکتر روانشناس قبل از ازدواج در مرکز مشاوره مطرح نمایند.  

 

 

روانشناس قبل ازدواج در کنار مصاحبه از آنها تست های روانشناسی تهیه می نماید که این تست ها به شکل تخصصی توسط روانسنج مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه ها به روانشناس پیش از ازدواج ارائه می گردد تا شخصیت درونی افراد و میزان شباهت ها و تفاوت های آنها مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

2-    سطح اجتماعی و فرهنگی :

 

 

مشاور خانواده انتخاب نو مشاوره پیش از ازدواج را فرصتی می داند تا از به افراد کمک کند تا از مشکلاتی که خانواده ها را تهدید می کند جلوگیری نمایند. یکی از جدی ترین مسائل از نظر مشاور قبل ازدواج خوب تناسب فرهنگی و اجتماعی بین افراد می باشد . فردی که از تحصیلات بالایی بر خوردار است و معاشرین متناسب با موقعیت خود را دارد توانایی زندگی با فردی عامی گرا که هدف خاصی برای زندگی ندارد را نخواهد داشت. هیجانات اولیه شروع زندگی مشترک ممکن است باعث شود این افراد احساس کنند می توانند با ویژگی های طرف مقابل کنار آیند اما تجربه ثابت کرده این عمل تا اندازه زیادی غیر ممکن خواهد بود.

 

 

3-    وضعیت مالی :

 

 

باید باور داشت موقعیت مالی مناسب امروزه یکی از مهمترین شرایط برای داشتن یک زندگی آرام است . تفاوت های آشکار در وضعیت اقتصادی دختر و پسر می تواند در زندگی آینده ، خوشبختی افراد را از بین ببرد. متخصص روانشناس قبل ازدواج معتقد است مردان به عنوان سکان دار زندگی مشترک زمانی در آرامش خواهند بود که از نظر اقتصادی به موقعیت مناسبی از نظر خود دست یافته باشند و حتی یکی از دلایلی که در بسیاری از روابط دختر و پسری که با یکدیگر ارتباط خوبی دارند اما پسر اقدامی برای شروع زندگی مشترک نمی نمایند همین نداشتن بنیه مالی مناسب است.

 

 

4-    اعتقادات:

 

 

با توجه به سنتی بودن فرهنگ کشور ما یکی از مهمترین مسائلی که مشاوره قبل ازدواج خوب در مرکز روانشناسی به آن توجه می نماید شرایط اعتقادی افراد می باشد . سنتی بودن یکی از افراد داشتن عقاید ویژه شاید برای طرف مقابل در ابتدا جذاب و جالب به نظر برسد اما در طی برسی ها باید توجه کرد که آیا فرد می تواند در زندگی نیز با این عقاید همراه شود یا خیر . تفاوت در عاقید یکی از مشکلات جدی می باشد که چون قبل از ازدواج افراد به سادگی از آن می گذرند ، پس از ازدواج مشکلات جدی ایجاد می نماید.

 

 

5-    خانواده ها :

 

 

با توجه به تفاوت هایی که جوانان امروز با خانواده خود دارند اما نقش تاثیر گذار خانواده را نمی توان نادیده گرفت . روانشناس پیش از ازدواج در جلسه ای از خانواده افراد می خواهد تا در مرکز مشاور حضور یافته و به نکته نظرات و سخنان روانشناس گوش دهند و نظرات خود را بیان کنند تا از این طریق هم روانشناس خوب پیش از ازدواج بتواند اطلاعات بیشتری درباره زوج کسب نماید و هم مشاور ازدواج بتواند راهنمایی های مناسب تری برای ارتباط مناسب به زوجین آموزش دهد.

 

 

تاثیر شرکت در کارگاه های روانشناسی ازدواج در داشتن زندگی مشترک شاد چقدر است؟

 

 

آگاهی و آموزش در همه مسائل تاثیر گذار است . کارگاه های روانشناسی ازدواج در دوره های آموزشی خود به نکاتی اشاره می کند که افراد با توجه به آن می توانند راه های رسیدن به خوشبختی را بیاببند و همچنین با آموزش روانشناسی توانایی مقابله با بحران های زندگی و مدیریت آن را یاد بگیرند.

 

تلفن تماس انتخاب نو: 02122593216

نویسنده : غزاله البهشتی 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی