کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

از نظر بهترین روانشناس تهران مشکلات روان شناختی در خانواده باعث بروز مشکلات فراوانی برای اعضاء خانواده اعم از زن و شوهر و کودکان می شود.

از نظر بهترین روانشناس تهران مشکلات روان شناختی در خانواده باعث بروز مشکلات فراوانی برای اعضاء خانواده اعم از زن و شوهر و کودکان می شود. خانواده به عنوان اولین و مهمترین جامعه ای که هر فرد در آن زندگی می کند نیاز به آرامش و سلامت روانی افراد دارد. در مرکز مشاوره روانشناسی کسانی که برای مشاوره خانواده مراجعه می کنند گاهی درگیر مشکل یکی از اعضا هستند زیرا نزدیکی و صمیمیت خانواده چنان است که مشکل یک نفر می تواند باعث به هم ریختگی کل اعضاء خانواده گردد.

 

روانشناس خانواده به چه موضوعاتی توجه می کند؟

 

-         مشکلات زوجین

 

بررسی مشکلات زوجین در دوره پیش از ازدواج و ازدواج توسط مشاور خانواده که شامل تعاملات بین زن و شوهر و شیوه های رفتاری آنها می شود.

 

-         مشکلات کودکان :

 

بررسی اختلالات و یا ناهنجاری های کودکان و نوجوانان توسط بهترین مشاور خانواده که در صورت نیاز به درمان تخصصی به مشاور کودک و نوجوان در مرکز روانشناسی ارجاع داده می شود.

 

-         وجود اختلالات روانی و رفتاری :

 

بررسی سلامت روانی اعضاء خانواده و یافتن عوامل وجود اختلالات رفتاری و روانی که باعث بروز مشکلات رفتاری در اعضاء خانواده می گردد در بهترین مرکز مشاوره

 

مشاور خانواده خوب برای حل مشکلات خانوادگی گاهی نیاز به بررسی خانواده به صورت جمعی دارد که در این حالت نیاز است همه اعضاء در کلینیک مشاوره خوب حضور پیدا کرده و جلسه مشاوره به شکل جمعی برگزار گردد. در این جلسات ، مشاوره خانواده در کلینیک مشاوره انتخاب نو راه گشای مشکلات جمعی خانواده شده و متخصص روانشناس به جای درمان فردی به درمان گروهی توجه می نماید.

 

مشکلاتی که از نظر مشاور خانواده خوب نیاز به درمان تخصصی دارند کدامند؟

 

 

-         روابط جنسی بین زوجین

 

 

یکی از مشکلاتی که روانشناسی خانواده انتخاب نو مشاوره جنسی را برای آن ضروری می داند ، مشکلات جنسی بین زوجین است. بسیاری از زندگی های مشترک به دلیل عدم توجه به نارضایتی جنسی در زندگی مشترک به طلاق ختم می شود .

 

 

-         اختلالات بالینی

 

 

یکی دیگر از مسائلی که از نظر بهترین مشاور خانواده نیاز به درمان روانشناسی تخصصی دارد مشکلات بالینی همچون افسردگی ، وسواس و اضطراب می باشد. کسانی که دچار این اختلالات هستند برای دوام زندگی مشترک خود حتما باید از مشاور بالینی انتخاب نو استفاده نمایند .

 

 

-         اختلالات در کودک و نوجوان

 

در برخی موارد مشاور خوب خانواده مشکلات کودکان را ریشه دار و ناشی از وجود اختلالات روانی و یا مشکلات ارثی یا جسمانی در کودک می داند. این مسائل در حوضه تخصصی مشاور کودک یا مشاور نوجوان است. که برای درمان تخصصی به آنها ارجاع داده می شود.

 

بهترین راه حل برای رفع مشکلات خانوادگی در مرکزمشاوره

 

دکتر روانشناس خانواده برای رفع مشکلات خانوادگی و تغییرات رفتاری به اعضاء پیشنهاداتی ارائه می دهد که در قالب تمرین نیز می تواند باشد. نمونه هایی از این پیشنهادات را در این مطلب ارائه می دهیم:

 

 

1-    دکتر مشاور خانواده به اعضاء پیشنهاد می دهد تا احساسات خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند و با بیان ساده و مناسب که ایجاد احساس گناه یا تحقیر در باقی افراد نکند به صحبت با یکدیگر بپردازند.

 

 

2-    متخصص مشاور خانواده در کلینیک های روانشناسی به آموزش مهارت های ارتباطی به افراد خانواده می پردازد. این آموزشهای مهارت های گفتگو و روابط سالم می باشد که می تواند در غالب گروه درمانی و یا شرکت در کارگاه های روانشناسی باشد.

 

 

3-    پردازش ریشه مشکلات و درک عوامل ایجاد کننده مشکلات یکی از موضوعاتی است که روانشناس خانواده خوب دست به بررسی آن می زند. گاهی آگاهی افراد با درک علت مشکلات یکدیگر از سوء برداشت در رفتار خود احساس پشیمانی می کنند .

 

 

4-    جلوگیری از دخالت دیگر اعضاء فامیل در مشکلات خانوادگی یکی دیگر از راه حل های مقابله با مشکلات است. در بسیاری از موارد دیده شده نزدیکان خانواده به دلایل مختلفی حتی علاقه به یکی از اعضاء باعث بزرگ تر شدن مشکل و دامن زدن بر درگیری های خانوادگی می شود.

نویسنده : غزاله البهشتی 

تلفن تماس پذیرش مرکز مشاوره خانواده: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی