کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

مرکز روانشناسی انتخاب نو برای کمک به افراد برای انتخاب مناسب در ازدواج در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به صورت تخصصی عمل می نماید.

مرکز روانشناسی انتخاب نو برای کمک به افراد برای انتخاب مناسب در ازدواج در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به صورت تخصصی عمل می نماید. آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت که از مدیریت این مرکز مشاوره می باشد به ارائه خدمات روانشناسی پیش از ازدواج نیز می پردازند. در این کلینیک روانشناسی برای کسانی که نیاز به مشاوره قبل ازدواج دارند بنا بر شرایط زوجین خدمات مختلفی ارائه می گردد.

 

خدمات مشاوره قبل ازدواج

 

-         تست های روانشناسی پیش از ازدواج :

 

روانشناس قبل از ازدواج انتخاب نو تست های روانشناسی را برای دریافت میزان شباهت های شخصیتی در زوجین بسیار کاربری می دانند. در بهترین مراکز مشاوره برای افرادی که تصمیم به ازدواج با یکدیگر دارند مجموعه تست های روانشناسی و شخصیت شناسی در نظر گرفته می شود که نمونه هایی از آنها را در این مطلب ذکر می کنیم:

 

تست NEO

 

تست MCMI

 

تست کتل

 

تست هوش هیجانی (EQ)

 

-         کارگاه های روانشناسی :

 

استفاده از کارگاه های روانشناسی در کلینیک های مشاوره به آموزش زوجین برای موفقیت در ازدواج کمک بسیاری می نماید. برای استفاده از کارگاه های روانشناسی ازدواج افراد باید در انتخاب خود دقت کنند زیرا در بسیاری از مکان ها کارگاه های روانشناسی بدون مجوز نظام روانشناسی و با افراد غیر حرفه ای بر گذار می شود در حالی که برای آموزش روانشناسی ازدواج نیاز به استفاده از روانشناس پیش از ازدواج خوب و با تجربه می باشد. برای آموزش مناسب ازدواج در این کارگاه ها می توان از نمونه های زیر استفاده نمود:

 

کارگاه آموزشهای مهارت های پیش از ازدواج

 

کارگاه آموزش مهارت های همسر گزینی

 

کارگاه آموزش همسر خوب

 

 

-         مشاوره خانوادگی :

 

 

در جلسات مشاوره خانواده زوجین در جلسه مشاوره شرکت نموده و به مشاور پیش از ازدواج خوب برای شناخت بیشتر زوجین نسبت به یکدیگر کمک می کنند . در این جلسات متخصص روانشناس پیش از ازدواج برای تحکیم روابط بین زوجین و خانواده ها ، پیشنهاداتی به آنها ارائه می دهد که کاربرد فراوانی برای زوجین دارد.

 

 

ویژگی های با اهمیت برای ازدواج از نظر بهترین روانشناس قبل از ازدواج چیست؟

 

1-    بلوغ کامل:

 

عدم پختگی دختر و پسر برای ازدواج می تواند خسارت های جبران ناپذیری در زندگی مشترک به بار آورد . مشاور قبل ازدواج خوب بلوغ کامل را تنها در بلوغ جسمانی نمی داند ، هرچند داشتن سن مناسب برای ازدواج ضروری می باشد ، اما رسیدن به بلوغ اجتماعی ، فکری ، مالی و فرهنگی از ضروریات است.

 

2-    تناسب شخصیتی :

 

دختر و پسری که تصمیم به ازدواج با یکدیگر دارند باید بتوانند با ویژگی های شخصیتی یکدیگر سازگاری مناسب داشته باشد . متخصص مشاور پیش از ازدواج در برسی هایی که در مرکز روانشناسی انجام می دهد ، زوجین را تحت نظارت دقیق قرار می دهد تا تحت تاثیر هیجانات تصمیم به ازدواج نگرفته باشند.

 

3-    تناسب فرهنگی و اعتقادی :

 

در بسیاری از مواردی که افراد نیاز به مشاوره خانواده برای رفع مشکلات خود پیدا می کنند ، نداشتن تناسب فرهنگی و اعتقادی می باشد . زوجی که در ابتدای شروع زندگی مشترک بسیاری از شرایط یکدیگر را پذیرفته اند پس از گذر زمان و عادی تر شدن زندگی مشترک احساس کمبود حقیقت وجودی خودشان باعث می شود تا در زندگی مشترک دچار مشکلات متعددی گردند . به همین جهت مشاور روانشناس پیش از ازدواج وجود تناسب فرهنگی و اعتقادی را بسیار ضروری می داند.

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن تماس پذیرش کلینیک روانشناسی انتخاب نو: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی