کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

مشاوره ازدواج در مرکز مشاوره روانشناسی ، طلاق عاطفی را نتیجه جدایی روحی و جسمی در بین زوجین می داند .

مشاوره ازدواج در مرکز مشاوره روانشناسی ، طلاق عاطفی را نتیجه جدایی روحی و جسمی در بین زوجین می داند . وقتی زوجی خود را یکدیگر جدا احساس کرده و هر یک دچار فضا های خصوصی پر تنشی می شوند که در آن به محاکمه طرف مقابل پرداخته و شروع به زخم زدن به یکدیگر می کنند ، رابطه آنها دچار مشکلات جدی شده که چنانچه از یک مشاور ازدواج کمک نگیرند امکان تبدیل شدن آن به طلاق واقعی نیز می باشد . زیرا زوجین به خود اجازه تصمیم گیری های فردی را داده و از نظر ذهنی خود را جدا از خانواده احساس می کنند .

دلایل طلاق عاطفی از نظر روانشناس ازدواج در کلینیک مشاوره

  • اولین مرحله طلاق عاطفی در زمانی ایجاد می گردد که هر یک از طرفین احساس می کنند توقعات براورده نشده ای دارند که طرف مقابل به آنها بی توجهی می کند . در این شرایط کشمکش و درگیری به اندازه ای می باشد که زوجین دچار احساس تنش و فشار روانی زیادی هستند . معمولا زوجینی که برای ایجاد طلاق عاطفی به مرکز مشاوره نزد یک روانشناس ازدواج خوب مراجعه می کنند ، همواره طرف مقابل را در ایجاد شدن این شرایط مقصر اصلی دانسته و خود را فردی مسئول که نگران زندگی مشترک است قلمداد می کند .
  • مرحله بعدی طلاق عاطفی پر تنش تر و پر فشار تر از مرحله اول می باشد . در این مرحله زوجین دست به درگیری و دعوا با یکدیگر می کنند تا از این طریق بتوانند به مقاصد خود دست یابند . در این شرایط زوجین دست به تخریب سلامت روان اعضاء خانواده زده و نسبت به وظایف خود در باره خانواده بی توجه می شوند . در خانواده هایی که والدین دچار طلاق عاطفی گشته اند کودکان بیش از دیگران دچار بی مسئولیتی بوده و برای آن که آینده تباهی نداشته باشند ، مشاور ازدواج انتخاب نو مشاوره کودکان را بسیار برایشان ضروری می داند .
  • وقتی طلاق عاطفی در بین زوجین کامل شود احساس عدم امنیت در خانواده افزایش می یابد زیرا خانواده دچار بی تکیه گاهی و عدم همراهی اعضاء می باشد . مشاور ازدواج خوب بروز خیانت را در بین این زوجین بسیار بالا می داند . زیرا زوجین با سلب مسئولیت خانواده از خود این اجازه را به خود خواهند داد تا برای کسب آرامش به دنبال راه های دیگری باشند .

وقتی زوجی دچار طلاق عاطفی می گردند هیچ اشتیاقی برای زندگی با یکدیگر ندارند و تنها به دلایل مالی ، کودکان و عادت در کنار یکدیگر به زندگی ادامه می دهند . بهترین مشاور ازدواج در مرکز مشاوره این افراد را مستعد بسیار زیاد بروز اختلالات روانی می دانند و بروز مشکلات روحی را در این خانواده ها بسیار بالا ارزیابی می کنند.

جلوگیری از طلاق عاطفی چگونه امکان پذیر است ؟

در طلاق عاطفی خشم و احساس رنج ناشی از ندیده شدن در زوجین بسیار بالا می باشد . مراجعه به موقع به کلینیک روانشناسی میتواند بهترین گزینه برای انتخاب این افراد باشد . مشاور روانشناس ازدواج به زوجین آموزش می دهد تا چگونه احساسات خود را به یکدیگر انتقال داده بی آن که به یکدیگر زخم زنند .

زوجین در جلسه مشاوره یاد می گیرند تا چگونه احساسات نهان خود را بیان کنند . متخصص روانشناس ازدواج ، زوجین را در جلسه تک نفره و مشترک مشاهده می کند و در این جلسات اهداف فرد و خواسته ای های وی را ارزیابی می کند . به آنها کمک می کند تا خواسته های خود را بر حقیقت منطبق کنند . برخی از زوجین دچار رویا های خیالی می باشند و به دلیل عدم توجه دچار سرگردانی می شوند . دکتر روانشناس ازدواج در مرکز روانشناسی به این زوجین کمک می کند تا اهداف مناسب را جایگزین اهداف غیر واقعی نمایند .

در جلسات مشترک ، روانشناس مشاور ازدواج آموزش خوب صحبت کردن و خوب شنیدن را به زوجین ارائه می دهد . زوجین در این جلسات یاد می گیرند تا بدون آن که به یکدیگر آسیب رسانند ، مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده گرفته و مسیر زندگی خود را تغییر دهند . برای مشاوره ازدواج خوب نیاز نیست تا افراد به صورت مکرر به بهترین مشاور ازدواج مراجعه کنند بلکه پس از رفع بحران شرکت در جلسات به صورت یک بار در ماه و تنها برای کنترل شرایط مناسب است .

آقای دکتر محمد رضا تابع جماعت از بهترین مشاوران تهران می باشند که در زمینه مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده انتخاب نو فعالیت می کنند . این مشاور خوب روانشناسی با همراهی مناسب و روش های تخصصی به زوجین کمک می کند تا بر مشکلات خود فائق آمده و زندگی زیبا تر برای خود بسیازند . این روانشناس خوب ازدواج به ارائه خدمات مشاوره تلفنی نیز پرداخته و افرادی که توان مراجعه حضوری به مرکزمشاوره را ندارند می توانند از این روش برای ارتباط با روانشناس استفاده کنند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن تماس پذیرش کلینیک مشاوره روانشناسی انتخاب نو: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی