کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

طبق نظر روانشناس خانواده کلینیک مشاوره ، خانواده به عنوان نهاد مهم در جامعه می باشد و برای این که خانواده سالم باشد برقراری روابط صحیح الزامی است. همدلی ، همکاری ، توجه ، مشورت ، احترام از فاکتورهای مهمی می باشد که اگر اعضاء خانواده آن ها را رعایت کنند می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند. طبق نظر زوج درمانگر  وجود یک رابطه زناشویی سالم به تعهد ، اعتماد ، تفاهم ، پذیرش نیازمند است که نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

مشاوره خانواده خوب چیست ؟

  • زوجین می توانند احساسات خود را به راحتی بیان کنند.
  • مشاور خانواده مهارت های زندگی زناشویی را آموزش می دهد.
  • مشاور خانواده الگوهای رفتاری که زوجین در ارتباط خود از آن استفاده می کنند را شناسایی می کند.
  • مشاور خانواده خوب اطلاعاتی را از گذشته و تجربیات دوران کودکی جمع آوری می کند.
  • روانشناس خانواده یک سری تمرین ها برای بهبود زندگی زناشویی ارائه می دهد و ...

 

4روش ساده برای بهبود زندگی زناشویی چیست ؟

طبق نظر دکتر روانشناس خانواده زوجین می توانند از بسیاری اختلافات جزئی پرهیز کنند و از مشاجره هایی که سلامت خانواده را تهدید می کند بپرهیزند . عدم آشنایی با مهارت های ارتباطی در زندگی زناشویی می تواند سبب بروز بسیاری از مشکلات شود. در زیر به 4 اقدام ساده برای اصلاح زندگی زناشویی که طبق مطالعات مرکز مشاوره خانواده و زوج درمانی می باشد اشاره می کنیم . در واقع مطالبی که گفته می شود می تواند در جلوگیری از بروز بسیاری از مشاجره ها کمک کننده باشد .

 

  1. حفظ آرامش :

حفظ آرامش اولین گامی است که می توانید با استفاده از آن از بروز احساساتی که افکار ناراحت کننده شما را تداوم می بخشند ، جلوگیری می شود. حفظ آرامش به عنوان ابزار پیشگیری می باشد و بر عکس آن عصبانی شدن و سریع از کوره در رفتن باعث فاصله گرفتن خواهد شد و از لحاظ فیزیولوژیکی نیز شخص برانگیخته می شود. به همین دلیل  افراد خانواده به ویژه زوجین باید قبل از هر چیزی یاد بگیرند که وقتی که ناراحت میشوند چگونه آرامش خود را حفظ کنند. تحقیقات نشان می دهد که وقتی که تصور می شود که آرام شده اید ولی از لحاظ فیزیولوژیکی آرام نشده اید پس سبب برخورد های نامناسب خواهید شد. روش های آرامش عضلانی در این لحظات و به عنوان تمرینی برای حفظ آرامش بسیار مناسب است.

 

  1. صحبت کردن غیر دفاعی :

با صحبت کردن و یا گوش دادن غیر دفاعی با برخی عادات مخرب خود می توانید مبارزه کنید اگر مهارت های لازم برای غیر دفاعی صحبت کردن و همچنین به صورت غیر دفاعی گوش دادن را یاد بگیرید  تغییرات زیادی در زندگی مشترک خود می توانید به وجود بیاورید حذف این حالت دفاعی از زندگی روزمره کار دشواری است و نیازمند یادگیری تمرین های مناسب برای رعایت کردن آن است پس با یک متخصص روانشناس خانواده نیز می توان مهارت های لازم را آموزش دید.

 

  1. تصدیق :

نشان دادن این که همسر خود را درک می کنید از بهترین ابزار های بهبود بخشیدن روابط استفاده کرده اید این را باید به خاطر داشت که انتقاد ، سرزنش و جبهه گیری و حمله کردن به همسر و نظرش را نادیده گرفتن مشکلات را تشدید تر خواهد کرد اما زمانی که سعی کنید مسئله را از زاویه دید او ببینید و نشان دادن این که نظر طرف دیگر نیز ممکن است درست باشد مفید است. تصدیق بیشتر برای کسانی که می خواهند عاقلانه و منطقی برخورد کنند و به جای نشان دادن پاسخ های نامناسب سعی می کنند تا راه حلی برای مشکل خود پیدا کنند.  درک کردن متقابل و احترام قائل بودن از تکنیک های مناسب است.

 

  1. یادگیری :

چندین اصول اساسی مهم هستند که هر کدام از آن ها نیازمند تمرین و تکرار مداوم است و نباید فکر کرد که یک بار استفاده کردن از آن کافی است. افراد خانواده و به ویژه زوجین باید پیوسته به دنبال یادگیری و تمرین مهارت ها برای زندگی مشترک خود باشند و آن ها را پیوسته در زندگی خود استفاده کنند تا اثرات مثبت آن را در زندگی خود ببینند.

 

عواملی که نیازمند کمک گرفتن از یک مشاور خانواده چیست ؟

در مواقع بسیاری افراد به دلیل درگیری های فکری و یا هیجانی برخورد کردن نمی توانند به صورت منطقی تصمیم بگیرند و ممکن است در زندگی خانوادگی خود پیوسته به مشکل بخورند و توانایی حل کردن آن را نداشته باشند در این شرایط کمک گرفتن از یک مشاور روانشناس خانواده و شرکت کردن اعضاء خانواده درجلسات خانواده درمانی و یادگرفتن اصول مهم و اساسی زندگی خانوادگی مهم است. آقای دکتر تابع جماعت به عنوان بهترین مشاور در خصوص خانواده می باشد که در حل اختلافات خانوادگی و آموزش مهارت های زناشویی می تواند برای زوجین بسیار مفید واقع شود. گاهی اوقات برخی موارد بسیار مشکل آفرین هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند که عبارت اند از:

 

  1. مشکلات  فرزند پروری :

از مواردی که پیوسته ممکن است مشکلاتی را به زوجین ایجاد کند اختلاف بر سر تربیت فرزندان می باشد زمانی که پدر و مادر رای یکسانی در فرزندپروری خود نداشته باشند و پیوسته با نظر یکدیگر مخالفت کنند باعث آسیب رسیدن به کودکان خواهد شد به همین دلیل عاقلانه خواهد بود اگر با یک رواشناس کودک مشورت کنید تا راهنمایی های لازم و مشترک را برای پدر ها و مادر ها ارائه دهد تا که از تاثیرات مخرب اختلافات به کودکان و نوجوانان جلوگیری شود.

  1. مشکلات اختلالات روانی :

زمانی که یکی از زوجین از یک اختلال روانی رنج می برد مانند وسواس ، افسردگی و اضطراب و ... تاثیر زیادی بر روی روابط او با دیگر افراد خانواده خواهد گذاشت به همین دلیل زمانی که فردی از خانواده با این نوع مشکلات رو به رو می شود برای این که بتواند  سلامت روحی خود را به دست بیاورد و از تاثیر منفی که به دیگر افراد خانواده ممکن است بگذارد جلوگیری کند باید با یک دکتر روانکاو در مرکز روانشناسی درمان خود را آغاز کند.

  1. عدم آشنایی با مهارت های زناشویی:

یادگیری مهارت های همسر داری ، ارتباط با خانواده ها ، اصول فرزند پروری ، کنترل خشم، حل تعارضات و مهارت های زناشویی توسط یک دکتر مشاور خانواده برای داشتن خانواده خوب کمک می کند.

مرکز روانشناسی انتخاب نو مشاوره تلفنی را نیز معرفی می کند که در مواقعی که توانایی مراجعه حضوری ندارید و توانایی حل مشکل را ندارید می توانید از روانشناس مشاور خانواده به صورت تلفنی کمک بگیرید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن:

22593216

22795735

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی