کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

مراکز مشاوره در تهران امروزه با حساسیت بالایی در زمینه ازدواج به فعالیت تخصصی می پردازد .

مراکز مشاوره در تهران امروزه با حساسیت بالایی در زمینه ازدواج به فعالیت تخصصی می پردازد . تاثیرات ازدواج چه خوب و چه بد باعث شده تا افراد به گونه ای وسواسی به برسی دقیق انتخابات خود بپردازند تا میزان خطا و اشتباه را کاهش دهند . یکی از موضوعاتی که مشاوره پیش از ازدواج به شکل جدی در آن به بررسی زوجین می پردازد ، مسئله اختلالات روانی در زوجین است . بسیاری از افراد در زمان آشنایی و یا دوستی رفتار های غیر عادی طرف مقابل را بر پایه عشق زیاد یا حساسیت های فردی می گذارند در حالی که مشاور پیش از ازدواج خوب با برسی جنبه های روانشناختی می تواند اثبات نماید که فرد دچار اختلالات شخصیتی جدی می باشد.

روانشناس قبل از ازدواج دلایل عمده جذب شدن به سمت فردی که دچار اختلال شخصیت می باشد را چه می داند ؟

  • مشاور روانشناس این حقیقت را که افراد در روابط جدید سعی بر تاثیر گذاری بر یکدیگر دارند را غیر قابل انکار می دانند . بسیاری از زوجینی که به مرکز مشاوره برای مشاوره قبل ازدواج مراجعه می کنند هنوز در ابتدا راه و تحت هیجانات و میل به تاثیر گذاری بر یکدیگر هستند . در واقع روانشناس قبل ازدواج در مرکز روانشناسی این افراد را شیفته ویژگی هایی در یکدیگر می داند که آن را بروز می دهند و حقیقت شخصیتی درونی افراد .
  • افرادی که در خانواده ای رشد نموده اند که اختلال شخصیتی وجود داشته و فرد بیمار تحت درمان روانپزشک در کلینیک مشاوره قرار نگرفته است ، احتمال آن که دیگر افراد خانواده میل به انتخاب افرادی بیمار داشته باشند بسیار زیاد است . بهترین مشاور پیش از ازدواج معتقد است معمولا این افراد در زندگی فردی خود به دنبال کشش هایی هستند که در زندگی با افراد دچار اختلال روانی و رفتاری نیز تجربه کرده اند ، زیرا زندگی با این افراد برای آن ها مسیری آشنا می باشد .
  • بهترین روانشناس قبل ازدواج در کلینیک روانشناسی یکی از عمده دلایل جذب شدن به سمت افرادی که دچار اختلالات شخصیتی هستند را باور های غلط فرهنگی که در برخی از خانواده ها می باشد ، می داند . به عنوان مثال وابستگی مالی زنان به مردان و اطاعت بی چون و چرا یکی از باور های بسیار اشتباهی می باشد که در خانواده های سنتی به دختران آموزش داده می شود . دخترانی که با این باور غلط رشد یافته اند به دلایل متنوعی همچون ، ترس از تنها ماندن برای همیشه ، بی تکیه گاهی و طرد شدن از سمت اجتماع دست به انتخاب هایی می زنند که آینده آنها را دچار مخاطره می نماید .
  • در مواردی کسانی که برای مشاوره طلاق به کلینیک روانشناسی انتخاب نو مراجعه می کنند همان کسانی هستند که در زمان آشنایی ترس از جدایی و آسیب رساندن به معشوق مانع از جدایی در زمان مناسب شده است . متخصص مشاور قبل از ازدواج رابطه با افرادی که دچار اختلال شخصیتی هستند را نه تنها دشوار بلکه گریز نا پذیر می دانند . فردی که در رابطه عاطفی با این افراد قرار دارد با احساس گناه و عذاب وجدان خود رو به رو می گردد زیرا رها کردن فردی در شرایط بیمار گونه ساده نمی باشد مخصوصا اگر فرد خود را مقصر آسیب طرف مقابل بداند . متخصص روانشناس به این افراد یاد آور می شود که فرد رو به رو ، پیش از حضور آنها دچار این اختلال بوده اند و پس از آنها نیز چنانچه تحت درمان روانشناسی قرار نگیرند نیز با این اختلال خواهند ماند و قربانی کردن خود تاثیری در روند بهبودی این افراد نخواهد داشت .

انواع اختلالات شخصیتی از نظر بهترین روانشناس پیش از ازدواج چیست ؟

  1. اختلال شخصیت پارانوئید  :

شخصیت های پارانوئید دائما در حالت شک و بدبینی به سر می برند . مشاور روانشناس پیش از ازدواج توجه به تمامی جنبه های شخصیتی در افراد را طبیعی می داند اما افراد مبتلا به پارانوئید از حد طبیعی فرا تر رفته و ترس و عدم اعتماد به همه چیز حرف اول را می زند . فردی که دچار پارانوئید می باشد ساده ترین کلام را ، حمل بر حمله و مورد تحقیر قرار گرفتن خود می داند و نسبت به آن واکنش شدیدی نشان می دهد .  

  1. اختلال شخصیت اسکیزوئید :

متخصص روانشناس قبل ازدواج این افراد را گوشه گیر و بی تفاوت ارزیابی می کنند . آنها علاقه ای به بودن در جمع ندارند و فعالیت های انفرادی را به قرار گرفتن در محیط های دوستانه و صمیمی ترجیح می دهند . افرادی که دچار اسکیزوئید هستن معمولا دچار مشکلاتی در روابط جنسی خود نیز می باشند و رابطه ای سرد از خود نشان می دهند . در واقع این افراد در اصل مسئله دچار عدم توانایی در بر قراری ارتباط با دیگران می باشند و در روابط صمیمی حتی با همسر خود توان بروز احساسات خود را ندارند .

  1. اختلال شخصیت اسکیزوتیپال :

این افراد شخصیتی غیر متعارف و غیر معمول دارند . دکتر روانشناس پیش از ازدواج در کلینیک های روانشناسی معتقد هستند که شخصیت های اسکیزوتیپال ، برداشت های غیر متعارفی از مسائل و حوادث دارند . این افراد در جمع به افرادی که کسی آنها را درک نمی کند معروف هستند و میانه ای با عواطف عادی ندارند . این افراد در ابتدای رابطه جالب و متفاوت به نظر می رسند و قدرت جذب بسیار بالایی برای مخاطب خود ایجاد می نمایند . اکثر کسانی که با شخصیت های اسکیزوتیپال ارتباط بر قرار می کنند در روند رشد رابطه خود نا موفق خواهند بود .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن :

22593216

22795735

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی