کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

روانکاوی شیوه ای می باشد که بسیاری از افراد نسبت به عملکرد آن در روان درمانی بی اطلاع هستند .

روانکاوی شیوه ای می باشد که بسیاری از افراد نسبت به عملکرد آن در روان درمانی بی اطلاع هستند . در مرکز مشاوره خوب معمولا روانکاو به درمان مشکلات بالینی به شکل تخصصی می پردازد و با تاثیر گذاری بر روان افراد دست به درمان روانشناسی می زند . دکتر روانکاو شیوه درمانی خود را روانکاوی برگزیده و در این روش مشکلات و اختلالات افراد به شکل ریشه ای در شخصیت و گذشته افراد مورد برسی قرار می گیرد . افرادی که برای درمانی روانکاوی به مرکز روانشناسی مراجعه می کنند معمولا پس از درمان شخصیتی مقاوم تر از گذشته پیدا می کنند .

مسیر حرکت متخصص روانکاو در جلسه مشاوره چیست ؟

روانکاو خوب در شروع جلسه روانکاوی به فرد این فرصت را می دهد تا درباره هر آنچه می خواهد صحبت نماید و هدف و موضوع خاصی را برای مسیر دهی به صحبت مراجع در کلینیک روانشناسی مشخص نمی کند . متخصص روانکاو بسته به آمادگی مراجع خود دست به تفسیر افکار و اعمال مراجع در طول جلسات درمان می زند . چنانچه فردی که برای درمان روانکاوی خوب به بهترین مرکز مشاوره مراجعه کرده است آمادگی رو به رویی با حقیقت وجودی خود را نداشته باشد از درمان رو گردان خواهد شد.

روانکاو خوب تفسیر اعمال و افکار را برای زمانی مناسب می داند که بار هیجانی و روانی فرد کاهش یافته بوده و بر میزان پذیرش فرد افزایش یافته باشد . یک متخصص روانکاو خوب کنترل کاملی بر احساسات و افکار خود خواهد داشت و چون احساسات فرد ، او را بسیار بی حفاظت می نماید ، از روان مراجع خوب به خوبی حفاظت می کند . تفسیر خواب یکی دیگر از اعمالی می باشد که بهترین روانکاو به آن می پردازد زیرا بهترین روانشناسان بر این باور هستند که بخش های ناخود آگاه ذهن افراد در زمان خواب راحت تر به خود آگاه آنها خواهند آمد .

روانکاوی برای درمان چه اختلالاتی کاربرد دارد ؟

  • اختلالات اضطرابی :

در برخی از موارد افراد دچار استرس و اضطراب فراوانی هستند که با حملات اضطرابی نیز همراه است . این افراد در شرایط خاص دچار تنگی نفس ، افزای ضربان قلب و وحشت می شوند . روانکاو انتخاب نو درمان اضطراب و استرس را برای آرامش روانی این افراد بسیار ضروری می داند زیرا استرس چنانچه در زمان مناسب درمان نگردد باعث بروز بیماری های روان تنی در افراد می شود .

  • اختلالات شخصیت :

یکی از کاربرد های درمان خوب روانکاوی برای افرادی می باشد که دچار اختلالات شخصیت هستند . اختلال شخصیت مرزی و اختلال شخصیت وابسته از شایع ترین اختلالات شخصیتی می باشند که در مرکز روانشناسی به آن توجه می شود . فردی که دچار اختلال شخصیت مرزی می باشد دچار نوعی چندگانگی در رفتار است . ترس از ترک شدن ، عدم ثبات رفتار ، روابط پر تنش و رفتار خطرناک از بارز ترین ویژگی هایی می باشد که افراد دچار اختلال مرزی از خود بروز می دهند .

  • اسکیزوفرنی :

روانکاوان ، اسکیزوفرنی را نوعی اختلال روانی می دانند که معمولا نیاز به درمان روانکاوی و درمان دارویی به صورت هم زمان دارد . برای درمان اسکیزوفرنی روانپزشک انتخاب نو با روانکاو همکاری نزدیکی دارد زیرا ویژگی های این اختلال به شکل : توهم ، هذیان و نیاز به حفاظت خود را نشان می دهد . اسکیزوفرنی جزء اختلالاتی می باشد که در رده بیماری های حاد روانی قرار دارد و بهترین روانکاو متخصص برای درمان آن نیاز می باشد .

روانکاو متخصص به افراد کمک می کند تا به شناسایی خود ، روحیات درونی و حقیقت وجودی خود پرداخته و مشکلات روان خود را شناسایی کنند . روانکاوان در کلینیک های مشاوره بر این باور هستند که همه افراد توانایی یافتن راه حل مشکلات خود را در روان خود دارند . بهترین مشاور روانکاو به مراجعین خود کمک می کند تا به راه حل خود دست یافته و راه دست یابی به این مسیر را پیدا کنند و در شرایط مختلف از آن استفاده نمایند .

زیگموند فروید دانشمندی بود که در زمینه روانکاوی فعالیت های بسیاری نمود . روانکاوی پس از فروید به شاخه های مختلفی تقسیم شد که امروزه در مراکز مشاوره تهران از آنها استفاده می شود . یکی از معروف ترین شیوه های روانکاوی که امروزه به شکل کارگاه های روانشناسی در بسیاری از کلینیک های روانشناسی به صورت عمومی بر گزار می گردد ، کارگاه تحلیل رفتار متقابل می باشد که از شاخه های قدرتمند روانکاوی است .

تحلیل رفتار متقابل چیست ؟

روش تحلیل رفتار متقابل بر اساس شناخت افراد نسبت به بخش های وجودی خود که آن را : والد ، بالغ و کودک می نامند می باشد . افراد با یافتن درک درستی از خود می توانند شیوه های مدیریت بر روان خود را یافته و در روابط اجتماعی ، احساسی و کاری خود به شکل موفقی عمل کنند . تحلیل رفتار متقابل بکی از پر کاربرد ترین دوره های آموزش روانشناسی می باشد که امروزه در ایران طرفداران بسیاری یافته است .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن تماس پذیرش کلینیک روانشناسی انتخاب نو: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی