کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

دکتر روانشناس خانواده را اولین و مهمترین بخش زندگی هر فرد می داند که باعث می شود زمینه روانی و رفتاری فرد شکل بگیرد .

دکتر روانشناس را اولین و مهمترین بخش زندگی هر فرد می داند که باعث می شود زمینه روانی و رفتاری فرد شکل بگیرد . مشاوره خانواده در کلینیک مشاوره به بخش های حساس و اساسی موجود در خانواده توجه می نماید و تلاش می کند تا مسیر حرکتی خانواده را در جهت رسیدن به اهداف مناسب و عالی سوق دهد . همسر داری و تربیت فرزند از با اهمیت ترین مباحث مورد برسی در مشاوره خانواده خوب می باشد . برخی از افراد فکر می کنند مشاوره خانواده تنها در زمان های بروز مشکلات و بحران های خانوادگی سود مند است ، در حالی که بهترین مشاور خانواده وجود یک راهنما در بخش های مختلف را کاربردی و مفید می دانند که از بسیاری تنش ها جلوگیری می کند .

کاربرد مشاوره خانواده در کلینیک مشاوره انتخاب نو

  • شناخت خانواده : مشاور خانواده به افراد کمک می کند تا به شناخت بهتری نسبت به خانواده خود و روحیات افراد و نیاز هایشان دست یابند . در جلسات مشاوره خانواده ، روانشناس خانواده جایگاه افراد را مورد برسی قرار می دهد و آنها را یاری می کند تا در مکان مناسب قرار گرفته و متعهدانه مسئولیت های خود را پذیرفته و آنها را بشناسند .
  • هدف گذاری : هر خانواده نیاز به اهداف کوتاه و بلند مدتی دارد که نیاز دارد آن را دنبال نماید . در برخی خانواده ها روانشناس خانواده خوب رسیدن به شرایط مالی یا موقعیت احساسی خاصی را به عنوان هدف می یابد و به افراد کمک می کند تا با انتخاب مسیر مناسب و تلاش صحیح به آن دست یابند .
  • حل مسئله : مشکلات اجتناب نا پذیر هستند . بهترین مشاور خانواده در مرکز مشاوره یکی از برنامه های درمانی و آموزشی خود را برای یافتن و آموزش افراد خانواده برای حل مسئله می داند . بسیاری از خانواده ها به دلیل آمادگی مناسب در مواجهه با مشکلات دچار فرو پاشی می گردند . در مواقع مشاور طلاق انتخاب نو مشاوره خانواده را راه گریزی می داند که بیش از فروپاشی ، افراد می توانند از آن استفاده نمایند .
  • افزایش مهارت های ارتباطی : مهارت های ارتباطی یکی از موضوعات اصلی در خانواده می باشد . زن و مردی که مهارت ارتباطی ضعیفی دارند توانایی آن را نخواهند داشت که این مهارت را به فرزندان خود آموزش دهند . در مواردی که افراد برای رفع مشکلات ارتباطی کودک به مراکز روانشناسی مراجعه می کنند . مشاور روانشناس به آنها پیشنهاد می دهد تا سری به متخصص روانشناس خانواده زنند .

بهترین مشاوره خانواده به چه صورتی برگزار می شود ؟

مشاوره خوب خانواده به صورت جلسات گروهی برگزار می شود که افراد خانواده در آن شرکت کرده و بهترین مشاور خانواده بنا بر نیاز ، مشکلات و سن افراد به آنها از طریق تکنیک های روانشناسی کمک می کند . افراد بنا بر تشخیض مشاور خانواده خوب می توانند در جلسات فردی شرکت نمایند و درباره مسائل خصوصی خود با دکتر روانشناس خانواده صحبت نمایند . مشاور روانشناس خانواده این اطمینان را به مراجعین خود می دهد که در صورت عدم تمایل آنها سخنان فرد به شکل یک راز در بین آنها باقی خواهد ماند و دیگر افراد خانواده از آن اطلاع نخواهند یافت .

متخصص مشاور خانواده در جلسات به طرفداری از هیچ کس بر نمی آید و سعی می کند همدلی کردن را به اعضاء خانواده آموزش دهد . این که افراد بتوانند بدون ترس از واکنش یکدیگر و آسیب دیدن به هم اعتماد کنند و درباره مشکلاتشان با هم سخن بگویند برای دکتر مشاور خانواده بسیار با اهمیت است . جلسات مشاوره خانواده گاهی بر صلاج دید مشاور بدون حضور کودکان برگزار می گردد تا زوجین بتوانند راحت تر درباره مشکلات زناشویی خود صحبت کنند .

مشکلاتی که آسیب های خانوادگی را در بر دارند کدامند ؟

خیانت : یکی از آسیب های جدی که معمولا باعث مشکلات جدی در خانواده می شود خیانت است . وقتی زن یا مرد در خانواده از تعهد خارج شده و از حریم خانواده خارج می شود آسیب آن تمامی افراد دیگر در خانواده را در بر می گیرد . کودکان در این خانواده ها بی آسیب نخواهند ماند و چه بسا با در نظر نگرفتن آنها در خانواده آنها را دچار چرخه ای تکراری می نمایند .

اعتیاد : یکی دیگر از آسیب های خانوادگی اعتیاد می باشد . خانواده هایی که در آن والدین و یا نوجوانان دچار اعتیاد گشته اند از مشکلات جدی خانوادگی رنج می برند . برای رفع این مسائل همراهی همه اعضاء خانواده ضروری می باشد . در کلینیک های روانشناسی افرادی که در خانواده هایی با مشکلات اعتیاد زندگی می کنند پیشنهاد می شود تا تحت درمان روانکاوی قرار گیرند .

جلسات مشاوره خانواده چگونه باید باشد ؟

بهترین روانشناسان خانواد در کلینیک های روانشناسی جلسات حضوری را برای افراد پیشنهاد می کنند اما کسانی که توانایی حضور در مرکزمشاوره را ندارند می توانند از خدمات مشاوره تلفنی و مشاوره اینترنتی نیز بهره مند گشته و با مشورت با روانشناس خوب به حل مشکلات خانوادگی خود بپردازند .

نویسنده : غزاله البهشتی  

تلفن تماس پذیرش مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی