کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

نوروتراپی روشی  نسبتا جدید در کشور ما می باشد که به مجموعه ای از روش های درمانی نوروفیزیولوژیک اطلاغ می شود که شامل نوروفیدبک و بیوفیدبک می باشد .

نوروتراپی روشی  نسبتا جدید در کشور ما می باشد که به مجموعه ای از روش های درمانی نوروفیزیولوژیک اطلاغ می شود که شامل نوروفیدبک و بیوفیدبک می باشد . در بهترین کلینیک روانشناسی از درمان نوروتراپی برای رفع مشکل حافظه ، یادگیری ، استرس ، وسواس و افسردگی استفاده می شود . در این درمان روانشناسی کارکرد های مغز مورد برسی می باشد و جلسات آن بر اساس تغییر در عملکرد مغز می باشد . به عبارتی دیگر مغز افراد توانایی تغییر از طریق تمرین را دارد و روش نوروتراپی این تغییر را بر اساس مشکل فرد ایجاد می نماید.

دکتر روانپزشک در مرکز روانشناسی  با دارو درمانی بر هورمون ها و ایجاد تغییرات بیوشیمی در مغز عملکرد مغز را کنترل می نماید . در نوروتراپی ، مشاور روانشناس با ایجاد تغییرات بر روی امواج مغز تلاش می کند تا عملکرد مغز را تحت کنترل در آورد . مغز توانایی یادگیری دارد و در مقابل تغییراتی که از طریق نوروتراپی انجام می گیرد مسیر صحیح را به جای مسیر قبلی خود بر می گزیند . قابلیت انعطاف پذیری مغز این امکان را به روانشناس نوروتراپی می دهد تا با تغییر در آن به بهبود فرد کمک کنند .

بیشتر روانشناسان در بهترین مرکز مشاوره امروزه از روش نوروفیدبک بیشتر استفاده می کنند . در این روش امواج مغز که شامل امواج : آلفا ، بتا ، تتا و دلتا هستند تحت تاثیر امواجی که متخصص نوروفیدبک ایجاد می کند قرار می گیرند تا مسیر حرکت امواج اولیه مغز را از طریق تمرین و تکرار تغییر دهند . این شیوه درمانی بیشتر به عنوان درمان مکمل در مراکز مشاوره تهران برای رفع اختلالات بیش فعالی ، یادگیری و اضطراب و افسردگی استفاده می شود .

نوروفیدبک چگونه عمل می کند ؟

روانشناس نوروفیدبک در کلینیک مشاوره دستگاهی را که شامل الکترود هایی است که به یک صفحه نمایشگر متصل است را به بخش هایی از سر مراجع خود وصل می کند . این حسگر ها می توانند امواج داخلی مغز را از طریق صفحه نمایش به متخصص روانشناس نشان دهند . متخصص مشاور ی که استفاده از نوروفیدبک را برای مراجع خود توصیه می نماید از طریق شیوه های گوناگون به وجود اختلالی در عملکرد مغز فرد پی برده مثلا روانشناس کودک انتخاب نو نوروفیدبک را برای کودکانی که دچار نقص توجه و یادگیری به صورت متداول هستند بسیار کاربردی می داند .

دکتر نوروفیدبک در جلسه اول یک طرح کلی از امواج مغز فرد تهیه می نماید و از طریق آن می تواند دریابد که فرد در چه قسمت هایی دچار ضعف بیشتری می باشد و چه بخش هایی نیاز به تقویت دارد و الکترود ها را بر اساس آن طرح کلی بر روی قسمت های مناسب نصب می نماید. امواج نوروفیدبک امواج مغز را به مسیر صحیح هدایت می کند . در واقع روانشناس خوب با ایجاد فضا های شبیه سازی شده هیجانات و حالتهای روحی برای فرد ایجاد می کند که فرد در آن امواج خاصی را در مغز خود منتظر می کند . این امواج با کنترل امواج نوروفیدبک تغییر کرده و یاد می گیرند روش عملکردی خود را تغییر دهند .

متخصص نوروفیدبک خوب جلسات نوروفیدبک را به صورت مستمر و پست سر هم باعث ایجاد تغییرات می داند زیرا به دلیل خود محوری که در مغز وجود دارد چنانچه فردی این جلسات را یک جلسه ادامه داده و پس از آن ، آن را رها نمایند نمی تواند توقع تاثیر گذاری خاصی از آن داشته باشد .

درمان افسردگی در مرکز روانشناسی

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی می باشد که بسیاری از افراد به دلایل گوناگون درگیر آن هستند . روانشناسان دریافته اند که در زمانی که فرد دچار افسردگی می باشد مغز به شیوه ای خاص عمل می نماید . در برخی مواقع عملکرد بیوشیمی مغز مورد توجه روانشناس متخصص قرار می گیرد که به فرد پیشنهاد می شود از دارو درمانی استفاده نماید . دارو های ضد افسردگی و دارو های ضد اضطراب در این موارد باعث ترشح هورمون هایی در مغز افراد و بسته شدن گیرنده هایی خاص می گردد که نشانه ها و حالتهای افسردگی در فرد را کاهش می دهد .

در برخی موارد که میزان افسردگی در فرد خفیف تر می باشد ، مشاور روانشناس خوب از درمان نوروفیدبک برای ایجاد تغییر در مسیر حرکتی ذهنی افراد استفاده می نماید . تحقیقات جدید نشان داده می توان از نوروفیدبک در شرایطی که افسردگی فرد به میزان حاد نرسیده استفاده کرد . نوروفیدبک تا به امروز نشانه ای از عوارض در افرادی که برای انواع درمان از آن استفاده کرده اند نشان نداده و بسیاری از مشاوران آن را جایگزین مناسبی برای درمان های دارویی که عوارض جسمی و روحی فراوانی دارند می دانند . تحقیقات نوروفیدبک این دانش را دانشی تقریبا معادل درمان یوگا و برنامه های تمرکزی که با آن فکر ، جسم را تحت کنترل قرار می دهد می داند.

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن تماس پذیرش کلینیک مشاوره انتخاب نو: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی