کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

درمان وسواس به میزان وسواسی که فرد دچار آن است و به دو شکل : وسواس فکری و وسواس عملی تقسیم میشود .

درمان وسواس به میزان وسواسی که فرد دچار آن است و به دو شکل : وسواس فکری و وسواس عملی تقسیم میشود . در بهترین مراکز مشاوره زمانی به فردی وسواسی گفته می شود که حداقل ویژگی را برای سه هفته به صورت متداول به شکل اجباری انجام دهد . دکتر روانشناس در مرکز مشاوره بر اجباری بودن عملکرد افراد وسواسی بسیار تاکید دارد ، زیرا این افراد فکر یا عملی را انجام می دهند به دلیل آن که توانایی کنترل فشار ناشی از اجبار آن را ندارند . اکثر کسانی که برای درمان وسواس به مرکز روانشناسی مراجعه می کنند احساس نا رضایتی زیادی از شرایط خود می نمایند . اختلال وسواس زندگی شخصی فرد را تحت تاثیر قرار داده  آن را دجار مشکلات جدی می نماید .

انواع وسواس

  • وسواس فکری : مشاور خوب وسواس فکری را افکاری می داند که باعث ایجاد ترس و ناراحتی در فرد می شود این افکار می تواند در باره  ی از دست دادن یکی از عزیزان و یا ترس بروز حادثه باشد ، فردی که دچار وسواس فکری حاد می باشد نیاز به مراجعه نزد یک روانپزشک در کلینیک مشاوره را خواهد داشت زیرا این افراد نیازی شدیدی به دارو درمانی و استفاده از داروهای ضد اضطراب خواهند داشت .
  • وسواس عملی : شستشوی مداوم ، کنترل کردن همه چیز و شمارش از شایع ترین اعمال افرادی می باشد که دچار وسواس عملی هستند ، بهترین روانشناس برای درمان خوب وسواس این افراد را معمولا در حالتی که دچار انزوا و جدایی از جامعه هستند مشاهده می کنند زیرا این افراد فشار زیادی را به نزدیکان خود وارد می کنند .

شیوه های درمان وسواس از نظر بهترین روانشناس در کلینیک های روانشناسی

  1. تغییر نگرش : متخصص روانشناس خوب به فردی که برای درمان وسواس به مرکز روانشناسی خوب مراجعه نموده کمک می کند تا با تغییر نگرش به درمان وسواس خود بپردازد . مشاور خوب روانشناسی از طریق سوال هایی که از فرد می پرسند به عمق و ماهیت اصلی وسواس وی می پردازند .
  2. تقویت روحیه : بسیاری از کسانی که دچار وسواس هستند به دلیل این اختلال دچار کمبود اعتماد به نفس خواهند شد زیرا فردی که دچار وسواس است نقطه پایانی برای آن نمی یابد و در این بین خود را مقصر تمامی اتفاقاتی که برای وی افتاده است می کند .
  3. کنترل کمال گرایی : یکی از دلایلی که افراد دچار وسواس می گردند کمال گرایی می باشد . بهترین روانشناس این ویژگی را در افرادی که در خانواده های کمال گرا رشد کرده اند بسیار پر رنگ می یابد ، مشاور انتخاب نو مشاوره خانواده را برای این افراد بسیار موثر می دانند ، این افراد در مشاوره یاد می گیرند موفقیت های کوچک خود را دیده و از آرزوهای طولانی پیشگیری نمایند .
  4. ورزش کردن : یکی از کارهایی که مشاوره خوب روانشناس برای افرادی که دچار وسواس هستند پیشنهاد می نماید ورزش و نرمش در طبیعت است ، این کار باعث آرامش روان فرد و آمادگی بیشتر وی برای درمان می گردد .
  5. حضور در اجتماع : مشاوره وسواس به نزدیکان فرد وسواسی پیشنهاد می کند تا برای کمک به فرد وسواسی از دعوا کردن و ایجاد محیط های پر اضطراب برای فرد وسواسی اجتناب نمایند ، در عین حال حضور در اجتماع و جمع های دوستانه می تواند باعث تقویت روحیه فرد وسواسی و دور کردن افکار بیمار گونه ی فرد برای حتی مدتی گردد .

علائم اختلالات وسواسی یا OCD در کودکان

اختلال وسواس معمولا در دوره نوجوانی و در دوره بلوغ بیشترین شویع را دارد ، در بسیاری از موارد افرادی که شناخت چندانی از این اختلال ندارند به دلیل نشانه های نزدیک آن با اختلال اوتیسم و سندروم توریت ، آن را بااین دو اختلال اشتباه می گیرند ، بهترین روانشناس مشاور پیشنهاد می کند تا برای تششخیص اختلال وسواس حتما از مشاور نوجوان انتخاب نو کمک گرفته شود ، تا متخصص مشاور از طریق شیوه های روانشناسی و تست هایی که در این زمینه کاربرد دارد دست به تشخیص زنند . مراجعه ی مداوم و پیگیری نزدیکان برای کسانی که دچار وسواس هستند بسیار موثر است ، در بهترین کلینیک های روانشناسی خدمات مرکز مشاوره تلفنی نیز آماده خدمت رسانی به کسانی که نیاز به درمان وسواس خوب دارند می باشند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن تماس پذیرش مرکز انتخاب نو: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی