کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

عدم سلامت روان یکی از جدی ترین موضوعات مرکز مشاوره نوجوان می باشد که با عدم توجه به آن ، آینده نوجوان می تواند تحت بدترین اتفاقات قرار گیرد .

عدم سلامت روان یکی از جدی ترین موضوعات مرکز مشاوره نوجوان می باشد که با عدم توجه به آن ، آینده نوجوان می تواند تحت بدترین اتفاقات قرار گیرد . نشانه های بلوغ گاهی مانع از آن می شود که والدین متوجه نشانه های اختلال روانی در نوجوان خود شوند و آنها را از عوارض بلوغ می دانند در حالی که این نوجوانان معمولا در محیط های اجتماعی مانند مدرسه با همسالان خود نیز دچار مشکلات جدی هستند و توانایی بر قراری ارتباط مناسب را ندارند .

روانشناس نوجوانان همراهی والدین و مشاوران مدرسه را در درمان اختلالات روانی نوجوانان و شناسایی آن بسیار پر رنگ می دانند . شرایط نوجوان در دوره بلوغ بسیار حساس می باشد و چنانچه از درمان مناسب توسط مشاور نوجوان خوب در یک کلینیک مشاوره معتبر بهره نبرد امکان آن که این اختلال پیشروی کرده و جسم نوجوان را نیز درگیر نماید بسیار زیاد می باشد . بسیاری از مشکلات جسمانی ریشه روانی دارند و این مسئله نسبت به نوجوانان بسیار زیاد دیده می شود .

نشانه های عدم سلامت روان در نوجوانان چیست ؟

  • عملکرد : بسیاری از نوجوانانی که دچار اختلال روانی می باشند رفتار های خشونت آمیز مثل پرخاشگری ، تندی ، عدم ارتباط مناسب با همسالان و والدین ، دزدی و دروغگویی را از خود بروز می دهند . بسیاری از والدینی که برای درمان به مرکز روانشناسی مراجعه می کنند این حالات نوجوان را از عوارض بلوغ می دانسته اند و توجه جدی به آن نکرده بودند .
  • عواطف نا متعارف : روانشناس نوجوان احساسات نا متعارف در نوجوان را یکی دیگر از نشانه های اختلالات روانی در نوجوان می داند . خجالتی بودن زیاد ، ترس و کابوس های شبانه از نمونه های عواطف نا متعارف در نوجوانان می باشد .
  • مشکلات تغذیه : پر خوری یا کم خوری شدید معمولا چنانچه منشا عضوی در نوجوان نداشته باشد حتما ریشه روانی داشته و بهترین روانشناس نوجوانان با در نظر گرفتن مشکلات وی می تواند با رسیدگی به موقع از چاقی یا لاغری نوجوان جلوگیری نماید .
  • روابط ناسالم : یکی دیگر از نشانه های اختلالات روانی در نوجوانان تمایل به روابط نا سالم با اطرافیان و یا عدم توانایی در ارتباط مناسب می باشد . نوجوانانی که گرایش عجیب به جنس مخالف و روابط جنسی نشان می دهند حتما باید برای رسیدگی به مشاوره نوجوان مراجعه نمایند .
  • بی قراری : مشاور نوجوان خوب در مرکز مشاوره بر این اعتقاد است که بسیاری از نوجوانانی که دچار اختلالات روانی می باشند با بی قراری هایی که از خود بروز می دهند وجود اختلال را آشکار می کنند و چنانچه والدین توجه اندکی به نوجوان خود داشته باشند می توانند به بروز این اختلال پی برده و به دنبال درمان اختلال نوجوان خود باشند .

عوامل ایجاد کننده اختلالات روانی در نوجوان

عوامل متعددی باعث بروز اختلالات روانی در نوجوانان می گردد . متخصص روانشناس نوجوان خانواده را از اصلی ترین و مهمترین دلایل می داند . خانواده ای که والدین با یکدیگر روابط مناسبی ندارند و یا جدا از یکدیگر زندگی می کنند چنانچه از مشاوره قبل از طلاق در کلینیک مشاوره یا مشاوره خانواده استفاده نکرده باشند ممکن است خشم و فشار هایی که بر آنها آمده است را بر نوجوان فرافکنی نمایند . عدم توجه مناسب و رابطه صحیح بین والدین و نوجوان از عوامل اساسی می باشد که زندگی نوجوان را تحت تاثیر قرار می دهد .

استفاده نا مناسب از برنامه های ماهواره و یا اینترنت می تواند یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده اختلالات روانی در نوجوانان باشد . بهترین مشاور نوجوان به والدین پیشنهاد می کنند تا کنترل دقیقی نسبت به برنامه هایی که نوجوان از آنها استفاده می کنند داشته باشند زیرا بسیاری از این برنامه ها برای روان نوجوان بسیار مخرب هستند و وقتی نوجوان بدون آگاهی قبلی با آنها رو به رو می شود تحت تاثیر آن قرار می گیرد .

دیوید وکسلر یکی از افرادی بود که برای ارزیابی نوجوانان ، تست روانشناسی قابل قبولی را در اختیار روانشناسان نوجوان قرار داد که تا امروز از آن استفاده می شود .

آیا دوره کودکی در بروز اختلالات روانی در دوره نوجوانی تاثیر گذار است ؟

بسیاری از نوجوانان در دوره کودکی نشانه های اختلالات روانی را از خود بروز می دهند از همین جهت زمانی که کودک نشانه های نا آرامی را از خود بروز می دهد استفاده از مشاوره کودک انتخاب نو می تواند انتخاب موثری در کاهش یا توقف اختلال روانی در زمان نوجوانی داشته باشد زیرا افزایش سن می تواند اختلال روانی را تشدید کرده و درمان را برای نوجوان سخت تر نماید . بهترین روانشناس نوجوان در بهترین کلینیک مشاوره روانشناسی اکثر اختلالات را در نوجوانان برای زمان کودکی می دانند که در زمان مناسب به آن توجه نشده .

انواع اختلالات نوجوانان

  • افسردگی
  • بیش فعالی
  • استرس و اضطراب
  • اعتیاد
  • ترس از آینده
  • تمایلات جنسی
  • ارتباط با والدین و همسالان

مشاوره نوجوانان انتخاب نو مشاوره خانواده را برای کمک هر چه بیشتر به نوجوانانی که دچار مشکلات جدی هستند پیشنهاد می کنند زیرا همراهی خانواده در روند درمانی نوجوان بسیار موثر و باعث کاهش تنش های خانوادگی نیز می باشد و راه حل مناسب را در زمان مناسب در اختیار خانواده قرار خواهد داد .

نویسنده : غزاله البهشتی

 تلفن تماس پذیرش کلینیک روانشناسی و مشاوره انتخاب نو: 22593216

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی