کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

مرکز روانپزشکی به مرکزی گفته می شود که روانپزشکان متعدد با همکاری یکدیگر و روانشناسان به بهبود مشکلات روحی و روانی افراد می پردازند .

مرکز روانپزشکی به مرکزی گفته می شود که روانپزشکان متعدد با همکاری یکدیگر و روانشناسان به بهبود مشکلات روحی و روانی افراد می پردازند . روانپزشکی و روانشناسی دو شاخته متفاوت اما نزدیک به هم هستند . در روانپزشکی به مشکلات و مسائل فیزیولوژیکی توجه می شود اما روانشناسی به مشاوره و افکار و احساسات افراد بیشتر توجه می شود . به عنوان مثال افرادی که به برای مشاوره خانواده مراجعه می کنند لزوما همه افراد دچار اختلالات روانی فیزیولوژیکی نیستند . در این خانواده ها یکی از اعضا دچار اختلال روانی خاص می باشد که با تاثیر گذاری بر باقی افراد باعث بروز نشانه ها و مشکلاتی بر دیگر افراد گشته است و این افراد با کمک متخصص روانشناس می توانند از بروز آن اختلال از طریق روش های روانشناسی جلوگیری نمایند .

دکتر روانشناس در مرکز مشاوره چه زمانی مراجعه به روانپزشک را ضروری می داند ؟

بهترین روانشناس به افرادی که نیاز به درمان را احساس می کنند پیشنهاد می دهد تا ابتدا با مراجعه به کلینیک های روانشناسی با یک مشاور روانشناس ملاقات نمایند و چنانچه مشاور متخصص ، درمان روانپزشکی را برای فرد ضروری دانست و تجویز دارو را برای کنترل اختلال فرد نیاز دید به دکتر روانپزشک مراجعه نمایند . بهترین مشاور روانشناس ، درمان دارویی با کمک روانپزشک خوب در کنار مشاوره را تاثیر گذار ترین روش درمان اختلال روانی در افراد می داند .

استفاده از درمان روانپزشکی برای چه اختلالاتی کاربرد دارد ؟

  • افسردگی حاد : افسردگی امروزه یکی از اختلالات شایع در میان مردم می باشد که گاهی چنانچه تحت کنترل قرار نگیرد نیاز به درمان روانپزشکی خوب در آن ضروری می باشد . مشاور انتخاب نو درمان افسردگی را با کمک دارو های ضد افسردگی برای افرادی که دچار افسردگی حاد هستند ضروری می داند . این افراد معمولا دچار کسالت ، خستگی ، بی حوصلگی و ناراحتی های مداومی هستند که زندگی روزمره آنها را متخل نموده و با کمک دارو های متخصص روانپزشک می توانند بخشی از مشکلات خود را کنترل کنند .
  • استرس و اضطراب : دلشوره ، استرس و اضطراب یکی از سخت ترین اختلالات روانی محسوب می شود که چنانچه فرد با درمان های روانشناسی در مرکز روانشناسی نتواند آن را کنترل نماید استفاده از دکتر روانزشک خوب را ضروری می کند . دارو های آرامبخش و ضد اضطراب باید حتما تحت نظارت بهترین روانپزشک و با میزان مشخص مصرف گردد . متخصص روانپزشک خوب با کنترل داروی مصرفی فرد در کناره مشاوره خوب می تواند فرد را کم کم به وضعیت عادی باز گردانده . دارو ها را قطع نماید .
  • وسواس : آسیبی که وسواس بر سر زندگی خانوادگی افراد می زند انکار ناپذیر است . کسانی که دچار وسواس حاد هستند با فردی وسواسی در خانواده آنها وجود دارد معمولا آن را اختالی می دانند که همه اطرافیان را درگیر آن می نماید . درمان وسواس حاد معمولا نیاز قطعی به روانپزشک متخصص دارد تا فرد بتواند با ایجاد آرامش ذهنی و روانی دست به کنترل فشار روانی خود زند .

علل مراجعه به روان پزشک در مرکز روانشناسی

  1. افرادی که مشکلات خود را می بینند با مراجعه به روانپزشک و درک منطقی مشکل خود نیاز به کمک را احساس کرده و برای درمان خود تلاش می کنند . این افراد معمولا درصد بالای افرادی را تشکیل می دهند که درمان شده و می توانند به زندگی عادی باز گردند . به عنوان مثال زوجینی که برای مشاوره ازدواج انتخاب نو مراجعه می کنند گاهی با درک وجود اختلال روانی در خود تصمیم به درمان صحیح گرفته تا بتوانند در زندگی مشترک خود موفقیت را تجربه کرده و به آرامش دست یابند .
  2. دسته دوم افرادی که به روانپزشک حرفه ای مراجعه می کنند افرادی هستند که فکر می کنند دچار مشکلاتی هستند زیرا در در محیط نا مناسب قرار دارند و برای تطابق با محیط نیاز به کمک دکتر روان پزشک دارند . این افراد معمولا مشکلات خود را نادیده گرفته و تمرکز را بر مشکلات دیگران می گذارند .
  3. برخی از افرادی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند افرادی هستند که هیچ گونه اعتقادی به درمان روانپزشکی نداشته و تنها به دلیل اصرار اطرافیان مراجعه کرده اند . این افراد معمولا درمان خود را نیمه کاره رها نموده و خود را دچار مشکلات جدی تری می نمایند . معمولا افرادی که دچار اختلالات شخصیتی و اسکیزوفرنی هستند در این دسته جای می گیردند .

یکی از مواردی که نیاز به درمان روان پزشکی دارد افرادی هستند که دچار اعتیاد می باشند . اعتیاد یکی از بیماری های روحی و روانی است که نیاز به مشاوره و دارو درمانی را به صور هم زمان داشته و کسانی که دچار این بحران در خانواده خود هستند از طرف دکتر مشاور تشویق به شرکت در جلسات گروهی و گروه درمانی می شوند تا با قرار گرفتن در کنار افرادی که مشکلاتی مشابه خود دارند احساس نا امیدی و تنهایی در این مسیر را از دست داده و برای بازگشت به زندگی تلاش کنند .

نویسنده : غزاله البهشتی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی