کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

 مشاور خانواده اختلافات خانوادگی را موضوع اصلی در هر خانواده ای معرفی می کند و آن را مسبب بسیاری از مشکلات شدید تر می داند . اگر این اختلافات خانوادگی با مهارت های صحیح حل نشوند  سوءتفاهم ها و کدورت های زیادی را بین افراد خانواده به وجود خواهد آورد و ممکن است هر خانواده ای را به وضعیت وخیم تری پیش ببرد . وجود اختلافات در هر خانواده ای کاملا طبیعی می باشد و آن را در همه ی خانواده ها که به عنوان کوچک ترین بخش هر جامعه ای می باشد ، می توان مشاهده کرد .

 

هر خانواده ای در هنگام مواجهه با این مشکلات واکنش های مختلفی از خود نشان می دهند و برخی از خانواده ها به علت آگاهی و آشنا بودن با مهارت های حل مسئله و مهارت های ارتباطی صحیح و یا اصول فرزند پروری و تربیت فرزند و از همه مهم تر رابطه زناشویی اثر بخش می توانند این اختلافات را به خوبی حل کنند و از آسیب های شدید آن جلوگیری کنند .  برای به دست آوردن دانش کافی در این زمینه و کسب اطلاعات کافی و به عبارتی آموزش دیدن این مهارت ها و اصول روانشناسی در خانواده می توان از بهترین روانشناس تهران کمک گرفت .

به عقیده ی مشاور طلاق حل کردن به موقع اختلافات در خانواده از ایجاد بسیاری از بحران ها می کاهد . عدم توانایی در حل تعارض ها و حل نکردن آن و صحبت نکردن درباره ان و موکول کردن آن به زمان دیگر باعث بدتر شدن وضعیت خواهد شد و این عدم توانایی در حل کردن مشکلات ممکن است صمیمیت را از بین برده و حتی منجر به طلاق شود . از این رو کمک گرفتن از یک روانشناس خانواده برای آشنایی با بحران ها و حل کردن آن ها  بسیار مناسب خواهد بود .

استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در مرکز مشاوره انتخاب نو می تواند باعث به دست آوردن  شناخت کافی زوجین از یکدیگر  ، پیش از ازدواج بسیار ایده آل و مناسب است .  مشاور قبل از ازدواج در مرکز مشاوره خانواده بسیاری از نکات مهمی را که در ازدواج و روابط تاثیر گذار است را شناسایی می کند و بسیاری از اختلال هایی که ممکن است افراد داشته باشند را با استفاده از تست های روانشناسی و تحلیل روانسنج نتایج را به دست می آورد . وجود بسیاری از اختلال ها می تواند زندگی مشترک افراد را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می دهد از این رو شناسایی و تشخیص آن ها مهم است .

همان طور که در بالا نیز ذکر شد روابط زناشویی موفق می تواند خانواده را تحت تاثیر قرار دهد و از این رو آشنایی زوجین و والدین از بسیاری موارد می تواند باعث بهبود شرایط شود و از آن جایی که مشکلات و اختلافات جزء لاینفک رابطه هستند ولی با یادگیری اصولی می توان به صورت قابل ملاحظه ای آن را کاهش داد   . مشاور خانواده خوب برخی از عواملی را که موجب داشتن رابطه اثر بخش می شود را معرفی می کند که در ادامه ی مطلب به آن اشاره می کنیم .

  1. پذیرفتن مسئولیت نقش در رابطه :

یکی از روش های رایج در میان بزرگسالان و روابط میان فردی تلاش افراد بر تغییر دان طرف مقابل از لحاظ ویژگی های رفتاری می باشد و همچنین سرزنش کردن و تاکید کردن به روی این مسئله که طرف مقابل با تغییر کند می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد و باعث صدمه وارد شدن به رابطه شود و یا به عبارتی باعث شدید شدن اختلافات شود  و نتایج دیگری که می تواند به دنبال داشته باشد مقاومت و احساس بیگانگی می باشد به عقیده ی مشاور روانشناس خانواده تغییر دادن طرف مقابل امکان پذیر نیست و افراد فقط می توانند خود را تغییر دهند . مسئولیت پذیر نبودن در روابط موجب می شود روابط مسیر سرزنش مدار را به خود بگیرد و این سرزنش موجب آزردگی و عصبانیت در خانواده خواهد شد .

 

  1. احترام متقابل و برابری اجتماعی :

نا برابری طرفین در زندگی مشترک معنا ندارد و روابط زمانی پایدار خواهد بود که در آن احترام متقابل وجود داشته باشد و همچنین افراد دیگری را با خود برابر بدانند در صورتی که این احترام متقابل رعایت نشود طرفین احساس بی ارزشی و عجز خواهند کرد و عصبانیت را نیز در پی خواهد داشت .

 

  1. به توافق رسیدن در انجام امور :

در یک رابطه صحیح تمام امور بر عهده ی یک نفر نیست و تمام کار ها در خانواده بی افراد تقسیم شده است به عبارتی اگر هر کسی در خانواده کاری را بر عهده بگیرد و اگر به آن کار علاقه داشته باشد وضعیت مطلوبی ایجاد خواهد شد در غیر این صورت احساس خستگی ، استرس ، ناکامی ، بی اهمیت بودن ، و همچنین آزردگی را به دنبال خواهد داشت .

 

  1. داشتن ارتباط اثر بخش :

رمز روابط پایدار ، ارتباط اثر بخش می باشد به عبارتی ارتباط محترمانه و مهارت های گوش دادن می تواند صمیمیت در خانواده و به ویژه زوجین را به همراه داشته باشد . نداشتن مهارت های لازم برای داشتن ارتباط  خوب نیز می تواند احساس بی ارزشی و ناکامی و عصبانیت را ایجاد کند .

رعایت کردن اصول ساده می تواند بسیاری از مشکلات در خانواده را حل کند و از بروز سوء تفاهم ها و ناراحتی ها و کدورت ها به مقدار قابل ملاحظه ای بکاهد . ایجاد روابط پایدار و مناسب در هر خانواده ای نیازمند رعایت کردن اصول و مهارت ها می باشد که برای آگاهی از آن ها مشورت کردن با یک مشاور خوب عاقلانه می باشد .

 

 

نویسنده : پریا موسوی

شماره تلفن :

22593216

22795735

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی