کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

عصبانیت در حقیقت یکی از بخش های زندگی هر فرد را تشکیل می دهد که افراد بدون آگاهی از طرز برخورد با آن باعث می شوند تا مشکلات جدی برای خود و فرزندانشنان ایجاد گردد .

عصبانیت در حقیقت یکی از بخش های زندگی هر فرد را تشکیل می دهد که افراد بدون آگاهی از طرز برخورد با آن باعث می شوند تا مشکلات جدی برای خود و فرزندانشنان ایجاد گردد . وقتی عصبانیت کنترل نگردد تبدیل به خشونت های خانوادگی شده و کنترل از دست افراد خارج می گردد . کلینیک روانشناسی در بلوار کاوه تلاش کرده تا با ارائه خدمات خوب روانشناسی با بهترین مشاوران به افراد یاری دهد تا با علت عصبانیت و ریشه های عینی و روزمره آن آشنا شوند و سپس با راهبرد های مناسب توصیه هایی در مرکز روانشناسی ارائه می گردد که با استفاده از آن افراد می تواند به تغییر خود کار عصبانیت خود بپردازند و روابطی دلگرم کننده بر قرار سازند .

مشاور خانواده علت عصبانیت در خانواده را چه می داند ؟

از بین رفتن آرامش های خانوادگی باعث شده تا خانواده ها به دنبال آدرس مشاور خانواده باشند . در برنامه های متنوع تلویزیونی این گونه نمایش داده می شود که خانواده ها تنها به دلایل بیرونی دچار خشم و عصبانیت می گردند در حالی که در دنیای حقیقی خانواده به عنوان منبع اصلی تامین و آماده سازی به دلایل گوناگون درونی دچار عصبانیت می گردند . هر چند تغییرات محیط اجتماعی باعث بروز فشار در خانواده می گردد اما روانشناس خانواده تاثیر مستقیم آن را بر روی خانواده می داند . تغییر و تحولات اجتماعی و اقتصادی تاثیر بسیار زیادی بر فشار های درون خانواده خواهند داشت . از نمونه این فشار های روانی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بالا رفتن مخارج زندگی باعث شده تا افراد مجبور شوند بیشتر تلاش کرده و زن و شوهر هر دو به کار و فعالیت در اجتماع بپردازند .
  • وجود برنامه های فوق درسی باعث شده تا بچه ها زمان زیادی برای پرداختن به خانواده و استراحت نداشته باشند .
  • خانواده های تک والدی که در آن جدایی با فوت اتفاق افتاده است .
  • نگرانی درباره امنیت خانوادگی با وجود تحولات اقتصادی و بحران های جهانی .
  • فناوری های نوین همچون تلویزیون ، ماهواره ، موبایل و برنامه های شبکه های اجتماعی .

تاثیرات عصبانیت بر روابط

وجود عصبانیت در خانواده باعث بروز جنگ بر سر قدرت و ایجاد مقاومت در مقابل خواسته های معقول طرفین می گردد . خانواده هایی که به مرکز مشاوره برای کنترل عصبانیت خود مراجعه می کنند در بسیاری از موارد از تبدیل شدن عصبانیت خود به خشم ناراحت هستند و عنوان می دارند که در مواردی آگاه هستند که مقابله هایی که با یکدیگر می کنند تنها به دلیل عصبانیت بوده و هیچ دلیل منطقی در پشت آن وجود ندارد . زمانی که افراد در زمان آشنایی با مشکل بد رفتاری طرف مقابل خود مواجه می شوند در بسیاری از موارد با دلداری دادن خود آن را موقتی دانسته و از آن عبور می کنند در صورتی که چنانچه برای مشاوره قبل از ازدواح به مراکز مشاوره مراجعه کنند ، متخصص روانشناس با بررسی های اولیه و انجام تست های روانشناسی می تواند به راحتی علت عصبانیت در افراد را تشخیص داده که موقت است و یا ریشه در مسائل درونی فرد دارد .

وجود خشونت و عصبانیت در بین زوجین باعث می شود تا آنها کم کم از هم فاصله بگیرند . بسیاری از طلاق های عاطفی به همین شکل اتفاق می افتند . زوجی که به جای بیان مشکلات و دلایل عصابانیت خود تنها بگو مگو کرده و از هم فاصله می گیرند پس از مدتی دیگر به یکدیگر و به مسئولیت هایی که در قبال خانواده دارند اهمیت چندانی نمی دهند . در این حالت ابتدا طلاق عاطفی و پس از شدت یافتن این شرایط طلاق واقعی نیز اتفاق خواهد افتاد در حالی که گشتن به دنبال آدرس مشاور ازدواج انتخاب بهترین می باشد . در حالی که بهترین مشاور ازدواج به راحتی با انجام تمرینات گفتگوی موثر در بین زوجین توانایی حل مشکل زوجین را دارد ، افراد با بی توجهی می توانند زندگی خود را به نابودی بکشانند .

ناراحتی و عصبانیت تنها بر والدین تاثیر گذار نیست بلکه خشونت های خانگی تاثیرات عمیق و شدیدی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان دارد . کودکانی که در محیط پر تنش خانوادگی رشد می کنند معمولا دچار مشکلات جدی در نوجوانی و بزرگسالی خود خواهند شد . کودکانی که والدینی عصبی و پرخاشگر دارند معمولا با مشکلات عصبی شدیدی رشد می کنند . این کودکان خشم را عملی عادی تلقی کرده و آن را بهترین راه حل در مواقع مختلف می دانند و در زندگی اجتماعی خود نیز از آن استفاده می کنند . این کودکان نیاز جدی به مشاوره کودک خواهند داشت تا بتوانند از تاثیراتی که عصبانیت های خانوادگی بر آنها دارد رها شوند .

4 راه های مقابله با عصبانیت

  • شناسایی علت : وقتی فردی دچار عصبانیت می شود معمولا علتی داخلی و یا خارجی دارد . روانشناس خوب به افراد پیشنهاد می کند تا برای کنترل عصبانیت خود ابتدا موقعیت هایی که باعث بروز عصبانیت می شود را شناسایی کنند .
  • نگاه خود را تغییر دهید : وقتی افراد دچار مشکلی خاص می شوند معمولا واکنش های مشابهی نشان می دهند . تغییر دیدگاه از نظر مشاور روانشناس در تغییر واکنش افراد بسیار موثر است .
  • مشکلات را رها کنید : نگه داری کردن از ناراحتی های گذشته و به دوش کشیدن آنها باعث می شود تا افراد دچار فشار شدید روانی گشته و به راحتی با هر چیزی عصبانی شوند . در کلینیک های مشاوره به افراد پیشنهاد می شود تا با رها کردن خود از ناراحتی های گذشته از فشار روانی خود بکاهند .
  • تمرینات تنفسی : بهترین متخصص روانشناس برای رهایی افراد از خشم و عصبانیت به آنها تمریناتی برای کنترل خود می دهد . در این تمرینات افراد با کنترل تنفس خود می توانند باعث ایجاد آرامش شده و بر احساس عصبانیت خود فائق آیند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 22795735

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی