کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

مردان و زنان دارای سبک های ارتباطی متفاوتی هستند که آشنایی با این سبک ها به زوج ها کمک خواهد کرد

مردان و زنان دارای سبک های ارتباطی متفاوتی هستند که آشنایی با این سبک ها به زوج ها کمک خواهد کرد تا در روابط زناشویی خود به شکل موثری عمل کنند و بتوانند در روابط خود در زندگی مشترک موفق باشند طبق نظر روانشناس کودکان زمانی که افراد از سبک های ارتباطی مناسب استفاده کنند و یا نسبت به نوع ارتباطات یکدیگر آگاه باشند در آینده در تربیت فرزندان خود و نقش مادر و پدری و تاثیر آن بر کودکان خود نیز را خواهند دید . در این مطلب به معرفی سبک های ارتباطی زنان اشاره خواهیم کرد .

زن ها علاقه به حرف زدن و صحبت کردن دارند و آن را راهی برای ارتباط می دانند .

زن ها حرف زدن و صحبت کردن را راهی و سبکی برای عشق ورزیدن ، ارتباط بر قرار کردن و تبادل انرژی می دانند و هدف تنها صرف فرایند ارتباط برقرار کردن است و نه هیچ هدف یا نتیجه خارجی دیگر . با وجود این که صحبت کردن می تواند موجب حل و فصل مشکلات شود و تبادل اطلاعات را در بر داشته باشد ، اما بیشتر هدف از آن خود فرایند مرتبط شدن آن هم توسط واژگان و کلمات است و نه هیچ چیز دیگری . طبق نظر روانشناس خانواده زن ها فرایند مدار هستند و صرف فرایند انجام یک چیز برای ما ارزش دارد . چنان چه به دنبال هدف خاصی باشیم اما همواره به خود فرایند نیز به همان میزان تمرکز و توجه داریم . کلمات سکوت های ما را به هم می پیوندند تا بتوانیم معشوق خود را از درون بشناسیم و او نیز از راز های ما آگاه شود .

چرا مرد ها مانند زن ها از صحبت کردن لذت نمی برند ؟

از آن جایی که مرد ها هدف مدار و راه حل مدار هستند آن ها باید حتما احساس کنند که شرکت آن ها در یک فرایند ، حال چه مکالمه باشد و چه ارتباط بر قرار کردن ، وقت گذرانی با فرد دیگری یا شرکت در یک فعالیت ، هدف و منظور مشخص یا از پیش تعیین شده ای را تامین خواهد کرد . زمانی که گفت و گو هدف مشخصی نداشته باشد مرد ها را آزار می دهد و نمی تواند احساس مفید بودن و موثر بودن را ایجاد کند . و همچنین مرد ها دوست ندارند کاری را انجام دهند که در آن احساس تسلط و مهارت لازم نمی کنند . زیرا که دوست دارند احساس توانایی، لیاقت و موفق بودن کنند و چنین آموزش دیده اند که هویت خود را با این ارزش ها تعریف کنند . و به همین دلیل دوست ندارند به کاری دست بزنند که احساس کاستی ، ناتوانی و ضعف و بی لیاقتی کنند . واضح است که صحبت کردن درباره ی احساسات و مسائل و موضوعات عاطفی برای آن ها جزو همین دسته از امور قرار می گیرد . و همچنین مرد ها فرایند تفکر را درونی کرده و تنها نتیجه ی نهایی آن را اعلام می کنند .

زن ها با صدای بلند فکر می کنند و احساس می کنند .

زن ها با گوش دادن به صحبت های خودشان در می یابند که در درون خودشان چه می گذرد و با بیان افکار و احساسات خود با صدای بلند سعی دارند آن ها را بفهمند و درک کنند .

زن ها همواره با ذکر جزئیات همه چیز را بیان می کنند .

مرد ها به غلط علاقه مفرط زن ها به جزئیات و زیر و بم های زندگی شوهر خود را به باز جویی و باز پرسی و نیز تجاوز به خلوت شخصی او و ذکر جزئیات بسیار به هنگام صحبت کردن را هدر دادن وقت تعبیر می کنند .به جای این آن که درک کنند هدف از این تلاش های ما تنها بر قراری ارتباط با آن ها است .

زن ها از حرف زدن به عنوان راهی برای تخلیه تنش های خود استفاده می کنند .

 طبق نظر روانشناس بهترین مرکز مشاوره تهران حرف زدن از روش هایی است که زن ها برای مقابله با اضطراب به کار می برند و به همین دلیل برخی مطالب را بار ها و بار ها تکرار می کنند . ترس ها ، نگرانی ها ، عصبانی ها و رنجش ها را با حرف زدن بیان می کنند تا بتوانند به آرامش درونی برسند و نگرانی هایشان را بر طرف کنند . این در حالی است که مردان تنش خود را به شکل دیگری تخلیه می کنند که با سبک زنان بسیار متفاوت است . بیشتر زنان نگرانی های خود را بیرون ریز می کنند و این در حالی است که مردان نگرانی خود را فرو می خورند و به درون خود می ریزند . هر بار که صحبت درباره ی یکی از نگرانی هایمان را تکرار می کنیم آن ترس و نگرانی ضعیف تر و درک شناخت و تسلط ما بر روی آن قوی تر می شود . به طوری که به تدریج دیگر کنترلی بر روی احساسات ما نخواهد داشت . عکس العملی که برای این سبک رفتاری درست است  در صورت نگرانی و ناراحتی همسر خود ، صحبت درباره آن چه آزارشان می دهد باید یادآوری کرد که موضوع اصلی همان چیزی نیست که او ظاهرا از آن ها شکایت دارد . بلکه او تنها با این کار میخواهد احساساتش را تخلیه و آرام کند . حمایت کردن از او و شنونده ی خوب بودن می تواند بسیار سودمند واقع شود .

نویسنده : پریا موسوی

آدرس : دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

شماره تلفن :

22593216

22795735

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی