کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

یکی از حقایق دنیای امروز از بین رفتن خانواده به شکل سنتی و تبدیل آن به شکل مدرن و یا جدا از هم می باشد .

یکی از حقایق دنیای امروز از بین رفتن خانواده به شکل سنتی و تبدیل آن به شکل مدرن و یا جدا از هم می باشد . نوروز یکی از پر شور ترین مراسم ایرانیان را تشکیل می دهد که به دلیل فضا و تعطیلات آن اعضاء خانواده می توانند پیوند میان خود را محکم تر کنند . چنانچه حتی در تعطیلات نوروز نمی توانید با خانواده خود معاشرت کنید ، یافتن شماره تلفن مشاوره خانواده را به شما پیشنهاد می کنیم . دوری خانواده ها از یکدیگر باعث بروز آسیب های جدی ، چه از نظر روانی و چه از نظر عاطفی برای افراد می گردد که جایگزین کردن آن با برنامه ها و روابط دیگر امکان پذیر نیست . از اصلی ترین دلیل دوری خانواده ها به هم امروزه ، وجود مشغله های کاری و اجتماعی می باشد ، که باعث می گردد خانواده ها گرمی و صمیمیت گذشته را نداشته باشند . افرادی که دچار این چالش در زندگی خود گشته اند دیگر به حفظ موقعیت خود در خانواده اهمیتی نداده و روحیات آنها تغییرات منفی زیادی می کند که در اجتماع نیز آنها را مورد آسیب قرار می دهد .

پیدایش نوروز

افسانه های فراوانی در زمینه فلسفه آغاز جشن نوروز وجود دارد که به سالهای بسیار دور باز می گردد . اما متحمل ترین آن مربوط به زمان کورش کبیر است که آغاز بهار را زمانی برای پاکسازی ، ارتقاع مقام و بخشش اعلام کرد و به همین مناسبت جشنی برگزار می شد . آمدن بهار و شروع جشن نوروز همواره با آیین ها و رسوم خاصی همراه بود که از قدیمی ترین آنها مراسم چهارشنبه سوری می باشد که در آخرین شب چهارشنبه سال برگزار می شود . پلیدی ها در این روز به آتش واگزار شده و افراد نیکی را با خود به سال جدید می برند . انجام خانه تکانی از مراسم های عید نوروز می باشد که در آن همه اعضاء خانواده به یکدیگر برای تمیز کردن و زدودن آلودگی ها کمک می کردند و باعث ایجاد احساسات مثبت و انرژی در خانه می شود . خرید لباس جدید برای عید و چیدن سفره هفت سین از دیگر مراسمی می باشد که ایرانیان از گذشته انجام می دادند . هر یک از وسایلی که در سفره هفت سین گذاشته می شود معنا و مفهومی خاص داشته و به عقیده ایرانیان نمادی از خیر و برکت برای همه اعضاء خانواده بوده است . معاشرت های خانوادگی و دید و بازدید عید از واجبات این تعطیلات بوده و باعث نزدیکی و صمیمیت هر چه بیشتر افراد خانواده نسبت به یکدیگر می شده . این رسم زیبا امروزه هم باعث احساسات بسیار مثبتی در افراد گشته و باعث می شود تا اعضاء خانواده همراهی و حمایت خود را در این تعطیلات به یکدیگر برسانند .

تاثیر عید نوروز بر خانواده

به دلیل این که افراد امروزه بیشتر شاغل هستند و همه افراد یک خانواده دیگر مانند گذشته در یک خانه زندگی نمی کنند ، امروزه روابط خانوادگی بسیار محدود گشته حتی در بسیاری از خانواده ها زن و شوهر با فرزندان نیز به دلیل مشغله های کاری ارتباط زیادی ندارند ، که این تعطیلات فرصتی مناسب برای آنها به شمار می رود . روابط خانوادگی می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس افراد بگذارد ، به شکلی که افرادی که دچار استرس های زیادی هستند و دائما از مراکز مشاوره تلفنی خوب در این زمینه بهره می برند در عید نوروز از میزان استفاده آنها کاسته می شود . استراحت ، روابط رو در رو و نزدیک تاثیرات بسیار زیادی در بهبود عملکرد روانی افراد دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت و تعطیلات نوروز فرصت مناسبی می باشد که افراد از این انرژی سرشار بهره مند گردند . افرادی که در طول سال با دغدغه های فراوانی همچون : کار ، تحصیل و روابط اجتماعی درگیر بوده اند ، در این فرصت می توانند به ذهن خود استراحت داده و به کاهش تنش های ذهنی خود کمک کنند .

در تعطیلات عید نوروز بر اساس تحقیقاتی که در بهترین مراکز مشاوره در تهران انجام شده ، افراد تلاش می کنند تا تصمیمات جدید را اخذ کرده و برنامه ریزی بهتری برای زندگی خود داشته باشند و یکی از مهمترین آنها گذارندن زمان بیشتری با خانواده است . اعضاء خانواده در این تعطیلات می توانند به احساسات و خواسته های یکدیگر توجه بیشتری کرده و حمایت خود را نسبت به یکدیگر نشان دهند . زمانی که برای گذراندن وقت با خانواده در این تعطیلات در اختیار والدین و فرزندان و حتی خانواده ها با یکدیگر ایجاد می شود می تواند باعث تغییرات بنیادی در آنها شود .

افرادی که در عید نوروز با خانواده معاشرت می کنند تلاش بیشتری جهت سازگاری خود با فرهنگ خانواده از خود نشان می دهند و بسیاری از آنها در زمان استفاده از مراکز مشاوره روانشناسی اینترنتی اعلام می کنند که در این تعطیلات احساس حمایت و آرامش بیشتری را تجربه می کنند و به شکلی خود را به خود نزدیک تر می بینند . این رسوم زیبا باعث شده تا با وجود گسستگی که بین خانواده ها پدیدار گشته ، گاهی خانواده ها به هسته اصلی خود بازگشته و به شکل سنتی با یکدیگر معاشرت کرده و از موهبت های حمایت خانوادگی بهره مند گردند .

تاثیر عید نوروز بر کودکان

معمولا کودکان علاقه زیادی به عید نوروز دارند . تعطیلی این دوران و نزدیکی بیشتر با والدین و دیگر اعضاء خانواده در آنها شور و هیجان بیشتری ایجاد کرده و باعث رفع بسیاری از تنش ها در آنها می گردد . تعطیلات نوروز فرصت خوبی می باشد تا والدین زمان مناسبی برای صحبت کردن با کودکان خود درباره موضوعات مختلف همچون چگونگی برگذاری مراسم عید نوروز و آداب آن و همچنین مسائل روزمره ای که کودکان با آن دست به گریبان هستند ، داشته باشند . در مشاوره والدین همواره به صمیمیت بین والدین و کودکان توصیه می شود که تعطیلات عید نوروز فرصتی بسیار مناسب برای آن است .

نویسنده : غزاله البهشتی

 

آدرس : دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

شماره تلفن :

22593216

22795735

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی