کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

 

بدن شما برای ارتباط گرفتن با دیگران طراحی شده است . صدا و کلمات شما نقش بسیار مهمی در ارتباطات اجتماعی بازی می کنند ، اما بدانید که بخش بزرگی از ارتباطات شما با دیگران ، توسط بدنتان انجام می شود .

بدن شما برای ارتباط گرفتن با دیگران طراحی شده است . صدا و کلمات شما نقش بسیار مهمی در ارتباطات اجتماعی بازی می کنند ، اما بدانید که بخش بزرگی از ارتباطات شما با دیگران ، توسط بدنتان انجام می شود . در واقع تحقیقات نشان می دهد که 55% از ارتباط ما با دیگران از طریق بدنمان انجام می شود . طبق نظر روانشناسان مرکز مشاوره غیر حضوری بدن شما بدون ادای حتی یک کلمه ، با مردم و محیط اطراف ارتباط می گیرد . بدن شما در هر حالتی باشد ، اعم از خوشحالی یا غمگینی ، خوشی یا نا خوشی ، خوش هیکلی یا بد هیکلی ، بیکاری یا در استخدام ، با یا بدون اعتماد به نفس ، عصبی ، خسته یا پر انرژی ، بی تفاوت یا با اشتیاق ، منفعل یا در هر حالتی تدافعی ، نا موفق یا موفق ، در موضع قدرت ، به هر حال حرف می زنند . دیگران هم با همین زبان با شما ارتباط بر قرار می کنند . طبق نظر مشاوران کلینیک مشاوره اگر از قانون زبان غیر کلامی را بشناسید ، افکار و اعمال دیگران را می توانید نسبتا پیش بینی کنید و هوش اجتماعی خود را ارتقا دهید .

هوش اجتماعی چیست ؟

کلید هوش اجتماعی در این است که بتوانید با بقیه ارتباط مثبت برقرار کنید ، آن ها بتوانند در کنار شما احساس آرامش کنند و از این که در کنار شما هستند احساس خوشحالی کنند و آن ها هم بتوانند با دیگران ارتباط بر قرار کنند . زمانی که شما با خودتان در آرامش هستید ، اعتماد به نفس دارید . پس ارزش ها و معیار های خودتان را می شناسید . اگر چنین باشید ، این کیفیت از شما تراوش می کند و به وسیله ی حرکات بدن روی اطرافیانتان اثر مثبت می گذارد . حال که شما می دانید حرکات بدن در واقع منعکس کننده ی افکار و احساسات شما هستند . اگر بتوانید افراد را از روی حرکات بدنی شان بشناسید و بفهمید چه وقت ناراحت ، خسته ، سر حال ، غمگین یا نگران هستند ، هوش اجتماعی تان چندین برابر افزایش یافته است . بالا بودن هوش اجتماعی می تواند در موقعیت ها و ارتباطات مختلف نظیر ازدواج ، فرزندان و .. مفید واقع شود . برای آشنایی بیشتر می توان با تلفن مشاوره ازدواج مرکز روانشناسی تماس بگیرید .

راز هوش اجتماعی ، لبخند

یک رمز بسیار ساده در هوش اجتماعی وجود دارد که آن لبخند زدن است . لبخند زدن ، منعکس کننده ی گرما ، اعتماد ، رفتار مثبت و خوشحالی است و ضمنا باعث می شود که دیگران هم جذب شما شوند .

یک لبخند ساده بهترین راه برای پیدا کردن دوست و تحت تاثیر قرار دادن مردم است . یکی از اولین چیز هایی که باعث جذب مردم به سوی ما می شود ، لبخندی است که بر لب داریم . وقتی ما لبخند را می بینیم ، مغزمان هم واکنش نشان می دهد و به عضلات مخصوص لبخند فرمان می دهد و ما لبخند آن ها را جواب می دهیم . لبخند به تلاش بسیار کمتری نیاز دارد تا اخم کردن و به مراتب به انقباض عضلات کمتری هم احتیاج دارد . وقتی ما لبخند می زنیم انعکاس لبخند ما باعث تولید آندورفین می شود ، که خود یک ماده ی انرژی زا و ضد درد است .

تمرین اجتماعی :

لبخند اول :

همیشه با لبخند به مردم خوشامد بگویید . به خصوص اگر اولین بار باشد که آن ها را می بینید . زیرا اولین برخورد در ذهن همه می ماند .

حرکات بدن با کلمات هماهنگ باشد .

وقتی در حال توضیح نکته ای هستید ، سعی کنید بدنتان با حرف هایتان هماهنگی داشته باشد . سعی کنید صدایتان هماهنگ با آن نکته ای باشد که مشغول توضیح دادنش هستید و با حرکات دست آن را تعریف کنید .

هماهنگی یا نا هماهنگی دیگران را در نظر بگیرید .

هماهنگی میان حرف زدن و حرکات بدنی دیگران را بررسی کنید . متوجه خواهید شد که آن ها کاملا بر خلاف هم هستند . یکی از قوانین هوش اجتماعی ، درک محدوده های آسایش برای مردم است . اگر این محدوده ها و فضا ها را تشخیص بدهیم ، مردم خیلی سریع تر از زمان معمول با ما وارد صحبت می شوند و وقت می گذرانند .

خوشامد گویی و دیدار با اشتیاق :

هنگام دیدار و خوشامد گویی به مردم ، حرکات بدنی آن ها را زیر نظر داشته باشید مثلا اگر دست دادن عادتی متداول می باشد ، توجه به قوت دست آن فرد بسیار مهم است . ضمنا به نوع دست دادن و قوت دست هم توجه کنید که گرم و با محبت باشد . و نگاه کردن به چشم ها اثر آن را بهتر خواهد کرد .

استفاده کردن از حرکات محبت آمیز

در فرهنگ های مختلف این مورد متفاوت است مثلا در روسیه مردم وقتی یکدیگر را می بینند بغل می کنند و اما در انگلستان این شیوه متفاوت است . بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است بغل کردن سیستم ایمنی بدن را هماهنگ می کند و باعث می شود که خستگی فرد کاهش یابد و احساس شادابی کند و می تواند در اعتماد به نفس و هوش اجتماعی تاثیر مثبتی را داشته باشد .

این موارد نکات ابتدایی بودند که می توان از آن ها در داشتن روابط موثر استفاده کرد اما برای این که بتوانید مهارت های صحیح بر قراری ارتباط با همسر ، محیط کار و ....  و بر اساس شرایط خود یاد بگیرید می توانید با شماره مشاوره تلفنی تماس حاصل فرمایید .

نویسنده : پریا موسوی

آدرس : دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه ی اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه ی سوم .

شماره تلفن :

22593216

22795735

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی