کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

به دلیل وجود فشار های روانی مختلف در زندگی روزمره و به دلیل مختلف بودن میزان سازگاری افراد با تغییرات محیط اطرافشان و به دلیل متفاوت بودن حل کردن مشکلات که ممکن است با آن ها رو به رو شویم

به دلیل وجود فشار های روانی مختلف در زندگی روزمره و به دلیل مختلف بودن میزان سازگاری افراد با تغییرات محیط اطرافشان و به دلیل متفاوت بودن حل کردن مشکلات که ممکن است با آن ها رو به رو شویم و همچنین به وجود آمدن فقدان ها ، شکست ها ، از دست دادن و ... همچنین تفاوت افراد در کنار آمدن با آن ها با اضطراب رو به رو هستند و افراد در حالت کلی سطحی از اضطراب را در زندگی روزمره تجربه می کنند . برای این که افراد بتوانند اضطراب خود را کاهش دهند از راه های مختلفی استفاده می کنند طبق نظر مشاور روانشناس تلفنی آگاهی از شیوه های درست مقابله با اضطراب و استرس می تواند زندگی بهتر و سلامت روانی فرد را تامین کند اما زمانی که راه های درست آن را نداند ممکن است از شیوه های دیگری استفاده کند که خود منجر به اختلال های روانی و مشکلات روانی دیگری می شود .

اضطراب فراگیر :

بر اساس نظر مشاوران مراکز مشاوره خوب اضطراب به عنوان پاسخی انطباقی و بهنجار در برابر تهدید می باشد برخی از افراد هستند که نسبت به همه چیز مضطرب و نگران می شوند که این گونه افراد را می توان به عنوان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر معرفی کرد . اگر بخواهیم اختلال اضطراب فراگیر را تعریف کنیم اضطراب و نگرانی مفرط درباره چندین واقعه یا فعالیت در اکثر روز ها می گوییم . چنین نگرانی به سختی مهار می شود و با علایم جسمی نظیر تنیدگی عضلانی ، تحریک پذیری ، دشواری در خواب ، بی قراری و .... همراه است و رنج و عذاب درونی و ذهنی برای فرد ایجاد می کند و زندگی او را مختل می کند . روانشناس خوب در چنین مواردی با استفاده ار روش های روان درمانی به درمان افراد دچار اختلال اضطراب فراگیر می پردازد همچنین آرام سازی روانی و نوروفیدبک مناسب می باشد .

لالی انتخابی :

آگاهی از این که چگونه تجربه های اول زندگی ، شخصیت فرد را شکل می دهد به ما کمک می کند تا در تربیت کودکانمان گام های صحیح و مناسبی برداریم . بسیاری از مسائلی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند مانند پرخاشگری ، خودکشی ، طلاق ، بیماری های روانی و ... می تواند از طریق شناخت نحوه ی تاثیر رفتار و نگرش های والدین بر کودکان ، قابل پیشگیری باشد . تعامل کودک و خانواده دارای ابعاد گوناگونی است و مهم است که محیط پرورش دهنده درون خانواده همراه با انگیزش و پرورش کافی تا اواخر کودکی و بلوغ ادامه یابد تا جوان با عملکرد سالم به وجود آید . زیرا که سلامت جسمانی و هیجانی کودک ، باور ها ، رفتار سالم یا مرضی تحت تاثیر خانواده می باشد . کشمکش ها و ناکامی ها تعادل عاطفی کودک را به هم می زند و اضطراب را در او به وجود می آورد . یکی از تبعات این اضطراب ها در کودکان سکوت انتخابی می باشد که به عنوان ناتوانی مداوم در صحبت کردن در موقعیت های اجتماعی می باشد که انتظار صحبت کردن در آن می رود  مانند مدرسه در حالی که فرد در موقعیت های مختلف دیگر صحبت می کند . ناتوانی در صحبت کردن پیامد های زیادی  برای پیشرفت در موقعیت های تحصیلی یا شغلی دارد و در حالت کلی این کودکان هیچ مشکلی در زبان ندارند و فقط در مکالمه به صورت انتخابی عمل می کنند . چنین اختلالی با شیوع کمتری می باشد اما در صورت وجود چنین اختلالی نیازمند درمان خواهد بود زیرا که ممکن است دچار اختلال اجتماعی شود و برای داشتن ارتباط اجتماعی با دوستان خود نیز اضطراب زیادی داشته باشند و در نهایت با انزوای اجتماعی رو به رو خواهند شد .

اختلال بد ریخت اتگاری بدن

طبق نظر مشاور وسواس تلفنی اختلال بدریخت انگاری بدن از جزء اختلال های وسواسی می باشد اما از آن جایی که فرد وسواسی اضطراب شدیدی را به همراه دارند به آن نیز اشاره می کنیم . این اختلال فرد اشتغال و دلمشغولی ذهنی و مداوم و تکراری با تخیل و غیر واقعی بودن در مورد نقص در بدن ، ظاهر و چهره ی خود دارند و این افکار به قدری زیاد هستند که کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند و حتی این نقص ها را به صورت نگرانی افراطی ، عذاب آور و فاجعه آمیز تلقی می کند . این افراد رفتار های وسواسی وارسی سر و وضع خویش در برابرآینه ، مقایسه خود با دیگران ، نظر خواهی مکرر از دیگران و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی را به همراه دارند . بر اساس گفته های مشاور افسردگی تلفنی برخی از افراد افسرده هم ممکن است با چنین مواردی همراه باشند اما میزان و علایم آن با اختلال بدریخت انگاری متفاوت است و باید مورد بررسی یک متخصص روانشناس قرار بگیرد .

اختلال موکنی:

اختلال موکنی از موارد دیگری است که برخی از افراد برای کاهش اضطراب خود از آن استفاده می کنند و به عبارتی با کندن موهای خود سعی در کاهش اضطراب خود و ارضای خود از این روش می کنند و اگر موهای خود را نکنند اضطراب شدیدی را تجربه خواهند کرد و چنین افرادی قسمتی از سر یا هرجای دیگر را برای کندن مو انتخاب می کنند و با بررسی ها میتوان نقاط عاری از مو را دید .

نویسنده : پریا موسوی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم .

شماره تلفن :

22593216     

22795735

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی