کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

حسادت مسئله خیلی طبیعی در موقعیت هایی مانند روابط عادی می باشد که به عنوان یک احساس مثبت تلقی می شود .

حسادت مسئله خیلی طبیعی در موقعیت هایی مانند روابط عادی می باشد که به عنوان یک احساس مثبت تلقی می شود . بسیاری از زنان زمانی که با زنی دیگر که موفق تر ، زیبا تر یا محبوب تر از خودشان است به دلیل احساس عدم امنیتی که به آن دچار می شوند ، دچار احساسی می گردند که در بهترین مرکز روانشناسی به آن احساس حسادت گفته می شود . احساس حسادت توانایی آن را دارد که فرد را دچار رفتار های خود تخریبی و مشکلات روانی همچون افسردگی گرداند و یا یک زندگی مشترک را از بین ببرد . حسادت احساس می باشد که بیش از آن که دیگران را آزار دهد ، خود فرد را دچار ناراحتی و عذاب می کند . دانستن علائم و دلایل حسادت که اغلب برای خانم ها می باشد ، بسیار با اهمیت می باشد زیرا به آنها کمک می کند تا آن را مدیریت کنند . حسادت در مردان به نام غیرت نام گذاری می شود و چه در زن و چه در مرد اختیاری نیست و ممکن است به آموزشهای اشتباهی در خانواده بازگردد و بر عملکرد افراد بر محیط های مختلف تاثیر گذارد .

 دلایل حسادت

  1. نیاز به حمایت و محبت : برخی از زنان به این علت که نیازمند توجه و محبت بیشتری از همسر خود هستند چنانچه احساس کنند همسر شان به فرد دیگری توجه می کند دچار احساس حسادت می شوند . کمک به این افراد از طریق مشاوره با تلفن ثابت می تواند سختی و دشوار این مسئله را برای آنها از بین ببرد و به آنها کمک کند .
  2. عدم اعتماد به یکدیگر : برخی از زوجین که در رابطه خود دچار کمبود عشق و صمیمیت هستند معمولا اعتماد زیادی نسبت به یکدیگر ندارند و چنانچه زوجین روابط مختلفی پیش از ازدواج خود داشته بوده باشند ، این حس در آنها قوت بیشتری پیدا می کند .
  3. عدم وجود اعتماد به نفس : در مواردی دیده شده فردی که اعتماد به نفس کمی دارد و از شرایط فیزیکی و روحی خود احساس رضایت نمی کند ، بیشتر دچار حسادت می شود . این افراد در لیست مشاوران باید به دنبال فردی باشند که بتواند احساس اعتماد به نفس آنها را تقویت کند .
  4. نگرانی بابت خیانت : یکی دیگر از دلایل احساس حسادت در روابط عاطفی ، بالا رفتن آمار خیانت می باشد . این نگرانی در برخی از افراد تبدیل به وسواس فکری شده و باعث می شود تا حساسیت های زیادی از خود نشان دهند .

نشانه های حسادت در رفتار افراد چیست ؟

نادیده گرفتن : وقتی فردی نسبت به فرد دیگری به دلیل جذابیت یا ویژگی های شخصیتی که دارد ، احساس حسادت می کند ، با نادیده گرفتن و بی اهمیتی سعی می کنند این احساس را در خود مخفی کنند .

صحبت زیاد درباره خوشبختی : وقتی فردی زیاد درباره شادی و خوشبختی خود که البته بسیاری از آن تخیلات خود می باشد ، صحبت می کند ، احساس حسادت در خود و نسبت به زندگی طرف مقابل را به نمایش می گذارد .

تقلید کردن : وقتی فردی از فرد دیگری دائما تقلید می کند نمایانگر آن است که در وجودش احساس حسادت می باشد .

بیان تحقیر آمیز : یکی دیگر از نشانه های حسادت گفتن کلمات تحقیر آمیز درباره فردی می باشد که نسبت به وی حسادت می کنند . بیان این کلمات گاهی به صورت مستقیم و گاهی در غالب شوخی می باشد .

کوچک کردن موقعیت های دیگران : چنانچه در محیط های خانوادگی یا کاری فردی موفقیت های فرد دیگری را کوچک کرده و به آن توجهی نمی کند ، باید دانست که حسادت در وی ریشه دارد .

6 راه های کنترل حسادت

  1. تقویت اعتماد به نفس : تقویت اعتماد به نفس باعث می شود که افراد از احساس حسادت دور شودند . بسیاری از افرادی که به مشاوره قبل ازدواج مراجعه می کنند ، ابتدا به کلاس های تقویت اعتماد به نفس معرفی می شوند زیرا تقویت اعتماد به نفس نه تنها در دور شدن احساس حسادت افراد کمک می کند بلکه تاثیرات فردی و اجتماعی زیادی خواهد داشت .
  2. علت حسادت را پیدا کنید : برای درمان حسادت لازم است دلیل آن شناسایی شود ، صحبت کردن با شریک زندگی و یافتن دلیل اصلی به شما کمک می کند تا این مشکل را با کمک هم بر طرف نمایید . صدق بودن درباره احساسی که دارید با شریک زندگی تان به شما کمک می کند تا هم ارتباط موثری با یکدیگر بر قرار کنید و هم چنانچه او نیز در این باره مشکلی دارد ، مسئله را با هم بر طرف کنید .
  3.  دلایل ایجاد حسادت را لیست کنید : پیدا کردن لیستی که نشان دهد به چه چیز هایی حساس هستید و احساس حسادت در شما را فعال می کند ، می تواند به شما کمک کند تا موارد را یک به یک مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف خود را رفع نمایید .
  4. خود را با دیگران مقایسه نکنید : یکی از دلایل مهم حسادت کردن مقایسه نمودن خود با دیگران و موقعیت های خود با دیگران می باشد . وقتی شما بتوانید موقعیت و ارش خود را درک نموده و آن را بپذیرید دیگر خودتان را با دیگران مقایسه نمی کنید ، ضمن آن که همواره چیزی که ما از زندگی دیگران می بینیم ، نشان دهنده حقیقت نیست و بسیاری از افراد هستند که دست به تظاهر می زنند .
  5. به یک روانکاو مراجعه کنید : در بیشتر موارد کمک گرفتن از یک متخصص می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد ، گاهی حسادت ریشه در گذشته افراد و موقعیت وی در خانواده و جامعه دارد که با یاری گرفتن از یک متخصص روانکاو فرد قادر خواهد بود با این مشکل خود مبارزه کند .

نویسنده : غزاله البهشتی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم .

شماره تلفن :

22593216     

22795735

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی