کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

وقتی دختر و پسری بدون ازدواج و قرار داد قانونی و شرعی در یک خانه با یکدیگر زندگی می کنند می گوییم این زوج ازدواجی سفید داشته اند .

وقتی دختر و پسری بدون ازدواج و قرار داد قانونی و شرعی در یک خانه با یکدیگر زندگی می کنند می گوییم این زوج ازدواجی سفید داشته اند . در کشور های غربی ازدواج سفید بسیار رواج داشته اما امروزه در کشور ما نیز بسیاری از زوج هایی که به مطب تخصصی روانشناسی برای رفع مشکلاتشان مراجعه می کنند زوجینی هستند که بدون ازدواج رسمی در کنار هم زندگی می کنند .  در ازدواج سفید ، رفع نیاز جنسی در بین جوانان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . روابط جنسی در همه جوامع روابطی با اهمیت می باشد که در فرهنگ کشور ما چنانچه در چهار چوب ازدواج نباشد ، به مفهوم بی بند و باری و فساد می باشد . ازدواج سفید با وجود آن که امروزه در بین جوانان بسیار زیاد شده اما در ایران از هیچ جایگاه قانونی و شرعی بر خوردار نیست .

با ورود فرهنگ غرب به کشور های سنتی همچون ایران ، جوانان از این نوع رابطه استقبال زیادی کرده اند زیرا مشکلات و موانع ازدواج های واقعی را ندارد و در عین آن که نیاز های طرفین بر آورده می شود اما آسیب های زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت . افزایش ازدواج های سفید در بین جوانان باعث شده تا مسئولین و متخصصین در مراکز روانشناسی خانواده به فکر راهکار های مناسبی برای این مسئله باشند که یکی از آنها بررسی دلایل افزایش تمایل جوانان به این نوع رابطه می باشد و سپس بیان آسیب هایی که ازدواج سفید در بر دارد .

مهمترین دلایل تمایل جوانان به ازدواج سفید

  • وضعیت اقتصادی : وضعیت اقتصادی در همه زمینه های بر زندگی افراد اثر گذار است ف یکی از مهمترین آن ها ازدواج می باشد . با توجه به وضعیت بد اقتصادی در کشور ما ، ازدواج برای جوانان بسیار سخت شده ، بسیاری از جوانان بدون حمایت و حتی گاهی با حمایت خانواده قادر به بر آورده کردن نیاز های اولیه خود برای ازدواج همچون : مسکن ، کار مناسب ، سرمایه و .... نمی باشند . این جوانان با وجود آن که توانایی تشکیل یک زندگی زناشویی را ندارند اما غریزه جنسی در آنها وجود دارد و باید به گونه ای به ارضاء آن بپردازند که ازدواج سفید می تواند از نظر عاطفی و جنسی مشکل را بر طرف نماید .
  • افزایش آمار طلاق : افزایش آمار طلاق در بین زوج هی جوان مسئله ای انکار نا پذیر است که باعث ترس بسیاری از جوانان و گرایش آنها به ازدواج سفید می شود . بسیاری از زوجینی که به مراکز مشاوره ازدواج مراجعه می کنند درباره زندگی مشترکی که می خواهند آغاز کنند ، احساس نگرانی و ابهان داشته و نمی دانند شریکی که دارند برای خود انتخاب می کنند آیا فردی مناسب ایت یا خیر . در ازدواج واقعی خانواده ها ، مسائل اقتصادی و بسیاری از مسائل ، همگی در بین زوجین ادغام می شود که در زمان طلاق آسیب آن متوجه کل خانواده دختر و پسر می شود ، در حالی که در ازدواج سفید فقط دختر و پسر در یک قرار دادی که در بین خود بسته اند ، اصولی را رعایت می کنند و چنانچه زندگی آنها به بن بست نیز برسد آسیبه وارده بسیار کمتر از طلاق رسمی است .
  •  بالا رفتن سن ازدواج : سن مناسب ازدواج برای همه جوانان بازه ای مشخص دارد که به دلایل مختلفی همچون مسائل اقتصادی که بیان کردیم و شرایط دیگر در جامعه افزایش چشم گیری داشته ، همین مسئله باعث می شود تا ازدواج برای جوانان سخت تر شده زیرا شخصیت هر یک از زوجین شکل گرفته و انعطاف کمتری برای پذیرش فردی دیگر در زندگی خود دارند و همین مسئله بهانه ای خوب برای انتخاب ازدواج سفید به جای ازدواج رسمی می باشد .
  • افزایش خیانت در بین متاهلین : در گذشته خیانت در بین مردان بیشتر دیده می شده ، اما امروزه زنان نیز به این امار تکان دهنده پیوسته و بسیاری از زنان و مردان متاهل که از تلفن بهترین روانشناس استفاده می کنند به صورت واضح بیان می کنند که در کنار همسر خود ، رابطه ای خارج از ازدواج نیز برای رفع نیاز های روحی ، عاطفی و اقتصادی خود دارند . این مسئله یکی دیگر از موضوعات نگران کننده در بین جوانان بوده و تمایل آنها را به ازدواج رسمی از بین برده .

مهمترین معایب ازدواج سفید :

  1. تعهد و وفاداری : با توجه به این مسئله که گفتیم امروزه بسیاری از زنان و مردان متاهل در رابطه ازدواج رسمی خود که خیانت پیامد های بسیاری برای زندگی مشترک آنها دارد ، دست به خیانت می زنند ، در ازدواج سفید که هیچ گونه مسئولیت رسمی وجود ندارد ، تعهد و وفاداری به ندرت یافت می شود .
  2.  آسیب های جنسی : با توجه به فرهنگ سنتی کشور ما که هنوز برای دختران با شدت بیشتری ادامه دارد است ، داشتن رابطه جنسی که در ازدواج سفید به صورت عادی می باشد ، شانس ازدواج رسمی را برای آنها به شدت کاهش می دهد و چه بسا باعث می شود بسیاری از دختران در معرض خشونت های جنسی زیادی قرار گیرند .
  3. عدم حمایت خانواده ها : در ازدواج سفید خانواده ها نقشی نداشته و همین مسئله باعث شده تا دختران و پسرانی که به ازدواج سفید روی می آورند از حمایت عاطفی ، روحی و مالی خانواده خود محروم می شوند .
  4. توسعه فساد : کشوری همچون ایران که هنوز پایبند بسیاری از مسائل سنتی می باشد . فرهنگ ازدواج سفید و فهم لازم برای آن هنوز وجود ندارد و زوجینی که اقدام به انجام ازدواج سفید می کنند ، از آسیب های روحی و روانی آن در امان نخواهند بود .

نویسنده : غزاله البهشتی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم .

شماره تلفن :

22593216     

22795735

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی