کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

در هیپنوتیزم فرد حالتی را تجربه می کند که هم هشیار است و هم نا هشیار .

در هیپنوتیزم فرد حالتی را تجربه می کند که هم هشیار است و هم نا هشیار . در این حالت فرد می تواند تمرکز زیادی به درون خود داشته باشد و به دلیل این متمرکز شدن راحت تر به مشکلات درونی دست یافته و آن را رفع می نماید . بسیاری از افرادی که کار روانشناسی می کنند و متخصص مشاوره هستند هیپنوتیزم را نوعی ریلکسیشن می دانند که دیوار ضمیر نا خود آگاه را کنار زده و به مسائل داخل آن دسترسی پیدا می کنند . این عمل کاربرد بسیار بزرگی در روانشناسی دارد و نیاز است تا فردی که تخصص کامل بر انجام آن کار دارد آن را انجام دهد . برای درک راحت تره هیپنوتیزم به این مثال توجه کنید : وقتی شما در حال رانندگی هستید و در همان زمان در حال فکر کردن به موضوع دیگری هستید که ناگهان می بینید از مسیر خود بسیار دور شده اید ، در این حالت شما وارد ضمیر نا خود آگاه خود شده اید . بسیاری از اختلالات روانی از طریق هیپنوتیزم درمانی قابل رفع هستند .

روش هیپنوتیزم کردن

  • در مرحله اول مشاور بر اساس مشکلی که شما دارید با شما مصاحبه بالینی انجام می دهد و اهداف را مشخص می نماید . برا اساس نظر متخصصینی که در کلینیک روانشناسی خوب ایران فعالیت می کنند ، چنانچه تشخیص درست انجام نشود ، هیپنوتیزم درمانی تاثیری نخواهد داشت . فردی که به یک درمانگر هیپنوتیزم مراجعه می کند باید به روانشناس خود اعتماد داشته باشد و چنانچه متخصص پس از تشخیص راه دیگری را به فرد برای درمان پیشنهاد کرد آن را بپذیرد .
  • افراد مختلف میزان هیپنوتیزم پذیری مختلفی دارند . هیپنوتراپیست در مرحله بعدی استعداد فرد برای هیپنوتیزم شدن را مورد بررسی قرار می دهد و آزمون های استانداردی تهیه می کند . انجام این تست ها به وسیله تلفن بهترین روانشناس امکان پذیر نمی باشد و تنها فرد می تواند مصاحبه بالینی را از طریق تلفن انجام دهد ، چنانچه فردی به شما گفت می تواند هیپنوتیزم را تلفنی انجام دهد بدانید که چیزی از این کار سر در نمی آورد .
  • ورود به خلسه مرحله آغاز هیپنوتیزم می باشد که با کمک درمانگر آغاز می شود . درمانگر در زمانی که شما وارد خلسه شده اید با روش های درمانی به شما کمک خواهد کرد تا ریشه مشکلات خود را شناسایی کرده و به درمان آن بپردازند . توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد که فردی که کار هیپنو تراپی انجام می دهد باید فردی بسیار متبحر باشد زیرا در غیر این صورت درمان به تلقین های ساده محدود خواهد شد .

  چه اختلالاتی را از طریق هیپنوتیزم می توان درمان کرد ؟

اختلالاتی همچون ، افسردگی ، اضطراب ، وسواس ، ناتوانی جنسی ، سادیسم ، خود ارضائی ، تیک های عصبی ، فوبیا ، اعتیاد و وابستگی های روانی ، حملات هراس و درد های روانش جسمانی ، همگی از انواع اختلالاتی می باشند که از طریق هیپنوتیزم تراپی قابل کنترل و درمان هستند ، علت این که هیپنوتیزم درمانی می تواند در تمامی این اختلالات موثر باشد این مسئله است که ریشه روانی بسیاری از اختلالات یکسان است و درمان آنها از طریق هیپنوتیزم کمک می کند تا اختلال روانی فرد نیز درمان گردد .

  • اعتماد به نفس پایین : ریشه بسیاری از مشکلاتی که افراد از کودکی تا بزرگسالی تجربه می کنند ، کمبود اعتماد به نفس است . حتی در بسیاری از موارد مشاور خوب قبل از ازدواج علت ناتوانی زوجین در مهارت های ارتباطی با یکدیگر را نیز عدم اعتماد به نفس می دانند . رابطه بین این ویژگی شخصیتی و اختلالات روانی در این مسئله است که چون افراد با اعتماد به نفس پایین قادر به ابراز احساسات و هیجانات درونی خود به شکل منطقی و صحیح نیستند ، این هیجانات و احساسات را سرکوب نموده و در نتیجه دچار اختلالات روانی مختلفی می شوند .
  • نگرش و عقاید : افرادی که قالب های فکری آنها بسیار سخت و غیر قابل نفوذ می باشد هیپنوتیزم درمانی برایشان بسیار کار آمد است و عقاید ما تعیین کننده کیفیت احساسات ما هستند که بر رفتار و هیجانات اثر گذار اند . این افراد به دلیل این ویژگی شخصیتی با همه موضوعات بسیار سخت عمل کرده و مستعد کامل بروز اختلالات روانی می باشند .
  • عوامل ارثی : یکی دیگر از عوامل مهم اختلالات روانی ژنتیک می باشد . اختلالاتی که ریشه در ژنتیک دارند یعنی از والدین به فرزندان و نسل های بعد منتقل می شوند با هیپنوتیزم قابل درمان می باشند . عوامل ژنتیکی تا با عوامل محیطی همراه نباشند فعال نمی گردند ، هیپنوتیزم می تواند تاثیر عوامل محیطی در ذهن فرد را از بین برده و باعث درمان اختلالاتی همچون ، وسواس ، اضطراب و... شود .
  • عملکرد غدد هورمونی : یکی دیگر از عوامل اختلالات روانی کارکرد سیستم عصبی و انتقال دهنده های شیمیایی مغز می باشد که با هیپنوتیزم قابل درمان می باشد . این اختلال می تواند باعث کاهش یا افزایش برخی هورمون های مغزی شود که در نوسانات خلقی فرد اثر گذار است . افسردگی ، پرخاشگری ، شرم ، فوبیا از نمونه های اختلالات روانی کارکرد سیستم عصبی و انتقال دهنده های شیمیایی می باشند .
  • تجربیات تلخ گذشته : اتفاقات تلخ گذشته ، و حوادث دردناک از عوامل مهم در ایجاد اختلالات عاطفی ، روانی و افسردگی می باشد که قابل درمان با هیپنوتیزم می باشد . وقایعی همچون تجاوز ، از دست دادن عزیزان ، بیماری های لاعلاج و وقایع ناگوار مثل سیل ، زلزله و  .. که می توانند افراد را دچار تروما سنگینی کند با هیپنوتیزم قابل درمان است .

نویسنده : غزاله البهشتی

 

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم .

شماره تلفن :

22593216     

22795735

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی