کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

یکی از دغدغه های بسیاری از زوج هی جوان روابط مادر و همسر شان می باشد .

یکی از دغدغه های بسیاری از زوج هی جوان روابط مادر و همسر شان می باشد . هنوز در برخی از خانواده های سنتی خانواده زوجین به خود اجازه دخالت در همه امور را می دهند و باعث می شوند تا زوجین نیازمند مراجعه به بهترین مرکز مشاوره خانواده پیدا کنند . هم همسر و هم مادر هر دو شخصیت های مهم زندگی یک فرد را تشکیل می دهد و فرد نیاز دارد تا احترامی که شایسته هر دو نفر می باشد برآورده شود . یک مادر زندگی خود را در جهت رشد و پرورش فرزند خود گذاشته و تمام تلاش خود را نموده تا بهترین امکانات را در اختیار فرزندش بگذارد ، این مادر تحمل غفلت فرزندش را از خود ندارد و حتی پس از ازدواج وی او را فرزند خود می داند و نیازمند محبت او ست . ضمن آن که هم فکری ها و مشورت های بزرگان برای زندگی جوانان به نوعی ضروری است . از سوی دیگر در ازدواج افراد نمی توانند از همسر خود غفلت کنند و به محبت و حمایت یکدیگر نیاز دارند . همسر کسی است که قرار است آینده را با او بنا کنند به همین جهت او نیز جایگاهی ویژه برای فرد دارد .

مشکلاتی که مربوط به مادر و همسر می شود در میان مردان بیشتر از زنان دیده می شود و زنان مدیریت بیشتری بر روی رابطه خود با شوهر و مادرشان دارند اما مردان غالبا در عنوان یک پسر برای مادر و یک شوهر خوب برای همسر دچار مشکلات زیادی هستند ، مخصوصا اگر وابستگی مرد به مادرش زیاد باشد . آموزش روش های مقابله با تنش ها و روش کنترل و مدیریت روابط می تواند کمک بسیار زیادی به زوجین نماید تا از این قبیل اختلافات دور شوند .

  1. پیش از ازدواج درباره این موضوع صحبت کنید : یکی از چیزهایی که استفاده از بهترین مرکز مشاوره قبل ازدواج را ضروری می کند ، توجه به همین نکات ظاهرا کوچک می باشد که بعدا تبدیل به مشکلات بزرگی در زندگی زوجین می گردد . افراد باید تلاش کنند تا به هیچ یک از افراد زندگی شان بی اهمیتی نکنند و بهتر است پیش از ازدواج درباره این مسئله با همسر خود گفتگو کنند . بهترین شیوه این کار این است که با همسرتان درباره رابطه ای که بادر خود دارید و وظایفی که در قبال او احساس می کنید صحبت نمایید و به همین شیوه با مادر خود صحبت کرده و درباره مسئولیت های یک همسر برایش بیان کنید و به او بگویید که ازدواج باعث نمی شوند آنها از یکدیگر دور شوند . مشارکت دادن همسر و مادر در برنامه های مختلف می تواند در این زمینه راه کار مناسبی باشد .
  2. مرز بندی انجام دهید : روشن کردن مرکز ها کمک زیادی به ایجاد آرامش بین خانواده زوجین و آنها می کند . شما باید برای مادرتان مشخص کنید که دخالت در امور شخصی همسرتان از جمله ، نحوه تربیت فرزندان ، لباس پوشیدن ، غذا درست کردن ، خود داری کند و همین صورت مشاوران روانشناس از زوجین نیز در خواست می کنند که برای همسر خود مشخص کنند که به والدین شان کمک می کنند ، یا نیاز دارند زمانی را به تنهایی با والدین خود بگذرانند .
  3. در مشاجرات جانبداری نکنید : وقتی همسر و مادر شما با یکدیگر دچار مشکلی می شوند بهترین کار تنها آرام کردن دو طرف است و در این شرایط از هیچ طرفی جانبداری نکنید زیرا باعث دلخوری و ناراحتی در طرف مقابل می شوید . پس از آن که هر دو به آرامشی نسبی دست یافتند ، مسئله را از جنبه های مختلف با آنها مورد بررسی قرار دهید و بیشتر سعی نمایید تا آنها خود مشکلاتشان با یکدیگر را رفع نمایند .
  4. خشم و شادی خود را زیاد بروز ندهید : گاهی زوجین در مقابل خانواده خود از درگیری هایی که با همسر شان دارند صحبت می کنند و یا درباره لحظات خاص و جذابی که داشته اند ، این گونه موارد گاهی باعث می شود تا حساسیت مادرانه بر انگیخته شده و به و خود اجازه دخالت در زندگی شما را بدهد . مخصوصا چنانچه مادر شما از زندگی زناشویی خود رضایت زیادی نداشت باشد احتمال آن که بیشتر در زندگی شما دخالت کند بیشتر خواهد بود . و گاهی حتی وقتی شما درباره اتفاقات لذت بخشی که در خانه مادرتان افتاده برای همسرتان صحبت می کنید او ممکن است برخی از موضوعات را به تصور خود ، بر علیه خود بداند و این آغاز درگیری شود .
  5. احترام هر دو طرف را حفظ کنید : احترام اصلی اساسی برای حفظ تعادل می باشد ، مادر و همسر هر دو علاقه و عشقی به شما دارند که با یکدیگر قابل مقایسه نیست ، هر دو این افراد نیاز به احترام و دریافت احساس اهمیت داشتن برای شما ، دارند . پس برای آن که بتوانید خانواده ای آرام داشته باشید . سعی کنید فرزند خوبی برای والدین تان و همسر خوبی برای همسر تان باشید .

یادگیری مدیریت رابطه بین مادر و همسر می تواند باعث شود تا نه تنها در زندگی آرامش بیشتری داشته  باشد ، بلکه با روحیه ای بهتر اهداف و مقاصد خود را در زندگی دنبال کنید . آموزش مهارت های ارتباطی در مراکز مشاوره ای همچون انتخاب نو این کمک را به زوجین می کند تا در کنار یادگیری ایجاد روابط صحیح و مناسب ، شیوه بر قراری رابطه با خانواده یکدیگر را فرا گرفته و تنش ها و مشکلات را در زندگی کم کنند .

نویسنده : غزاله البهشتی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم .

شماره تلفن :

22593216     

22795735

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی