کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

یکی از تجربیات بسیار دردناک در زندگی از دست دادن یکی از نزدیکان یا دوستانی می باشد که او را بسیار دوست داشته ایم و وی را از دست داده ایم .

یکی از تجربیات بسیار دردناک در زندگی از دست دادن یکی از نزدیکان یا دوستانی می باشد که او را بسیار دوست داشته ایم و وی را از دست داده ایم . برخی از افراد آنچنان از تصور این مسئله درباره عزیزان خود دچار وحشت می شوند که نیاز دارند برای غلبه بر این ترس با یک دکتر وسواس صحبت نمایند . ترس از دست دادن عزیزان ترسی طبیعی می باشد زیرا ما دوست نداریم کسانی که برای ما عزیز هستند بمیرند . زندگی بدون عزیزان برای ما بسیار سخت و نا گوار می باشد اما ترس نا سالم برای از دست دادن عزیزان نوعی اضطراب رو به افزایش می باشد که تمام فکر فرد را متوجه خود کرده و احساس می کنیم بدون فرد مورد نظر دیگر نمی توانیم به زندگی ادامه دهیم . علائم اضراب در افرادی که ترس نا سالم نسبت به از دست دادن عزیزان شان دارند شامل : حملات هراس ، افکار غیر منطقی ، فشار عضلانی ، ترس در حال رشد ، ناراحتی معده و نشملات شدید در خواب و غذا می باشد .

مهمترین دلیل بروز ترس از دست دادن عزیزان

وقتی با فردی وابستگی و همبستگی زیادی وجود داشته باشد این ترس بروز می کند ، این وابستگی می تواند در نا خود آگاه فرد شکل گرفته باشد و فرد احساس کند بدون طرف مقابل در زندگی هیچ خواهد بود . این افراد در رابطه با طرف مقابل احساس مسئولیت شدیدی می کنند و تصور می کنند که مسئول شادی و مراقبت از طرف مقابل هستند . این وابستگی و همبستگی یک رابطه سالم نیست و باعث می شود فرد تمام قدرت خود را در نبود طرف مقابل از دست بدهد . در این شرایط فرد نیاز دارد تا کمک بیرونی دریافت کند . این کمک بیرونی می تواند استفاده از بهترین مشاور تلفنی ایران باشد که اعتماد به نفس فرد را بالا برده و احساسات خود را درک کند .

عوامل ایجاد کننده ترس از دست دادن عزیزان چیست ؟

  • جنسیت : زنان و مردان هر دو ترس از دست دادن عزیزان را در دوره جوانی تجربه می کنند اما زنان معمولا این ترس را به صورت مجدد در دوره میانسالی احساس کرده و دچار فروپاشی عاطفی می گردند .
  • سن : همان گونه که گفتین از ترس از دست دادن عزیزان در دوره جوانی زمانی شدت می گیرد ، طی تحقیقاتی که در بهترین مراکز روانشناسی انجام شده در سن 20 سالگی اوج بروز این ترس در آنها می باشد .
  • داشتن والدینی با سن بالا : شاید والدینی که در سن بالا بچه دار می شوند در روند پیری خود برای ترک فرزندان و آینده آنها دچار وحشت شوند ، اما فرزندان این افراد ترس شدید تری نسبت به مرگ آنها و ادامه زندگی در نبود والدین ، دارند .
  • درون گرایی : افراد درون گرا و کسانی که فروتن هستند بیشتر دچار ترس از دست دادن عزیزان خود می شوند . این افراد احتمالا به دلیل کمبود عزت به نفسی که دارند به نزدیکان خود وابسته تر هستند و اضطراب بالاتری را تجربه می کنند .

راه های مقابله با ترس از دست دادن عزیزان

مقاومت خود را افزایش دهید : چنانچه شما خود را آماده مقابله با مسئله ای مانند از دست دادن یک عزیز نکرده باشید ، زمان بروز اتفاق مشکلات شدید تر و اندوه زیاد تری را تجربه می کنند . برخی از راه های افزایش مقاومت می تواند نوشتن احساسات ، انجام فعالیت های هنری ، ورزش ، انجام فعالیت های مذهبی و توجه به موسیقی باشد . گریه کردن یکی از طبیعی ترین و سالم ترین راه های رهایی از غم و اندوه باشد .

تمرینات تنفسی : تمرینات تنفسی عمیق می تواند به کاهش واکنش های جسمی افراد کمک کرده و آرامش را به آنها باز گرداند . نشستن در یک مکان آرام و کشیدن نفس های عمیق و آهسته و تمرکز بر روی آن می توان به بهبود حال شما کمک زیادی کند .

تقویت عزت نفس و استقلال  : تقویت عزت نفس در تمامی بخش های زندگی می تواند بسیار موثر باشد . حتی در روانشناسی قبل ازدواج به افرادی که دارای عزت نفس پایین هستند پیشنهاد می شود پیش از ازدواج عزت نفس خود را قویت کنند . عزت نفس بالا از فرد در مقابل مشکلات محافظت می کند که این مشکلات می تواند شامل ترس از دست دادن عزیزان نیز باشد . وقتی فرد دارای عزت نفس بالا و استقلال باشد می تواند برای ادامه زندگی پس از مرگ عزیز خود برنامه ریزی کرده و شرایط را برای خود راحت تر کند .

تعاملات خانوادگی را افزایش دهید : گذراندن وقت با عزیزانی که ترس از دست دادن آنها را دارید و ایجاد خاطرات مشترک و استفاده از تمام لحظات می تواند تحمل شما را در مقابل اضطراب از دست دادن عزیزان کاهش داده و وحدت مناسبی بین شما ایجاد کند .

ترس های خود را بنویسید : نوشتن ترس هایی که در اثر از دست دادن عزیزان در شما ایجاد می شود می تواند تا حد زیادی راه های مقابله با آن را برای شما تولید کرده و باعث آرامش شما گردد . زمانی که افراد به احساسات خود بها می دهند ترس ها کاهش یافته و فکر کردن به آنها کمتر می شود .

با یک مشاور صحبت کنید : یافتن فردی که در زمینه مشاوره غم و اندوه تخصص دارد در کاهش دادن به این احساس بسیار کار آمد است . مشاوران متخصص می توانند با استفاده از روش های تخصصی به افراد کمک کنند تا میزان ضرری که فرد به دلیل داشتن این احساس در خود دارد را کاهش دهند و فرد احساس کند در زمان بروز مشکل یک پشتیبان و کمک در دسترس دارند .

نویسنده : غزاله البهشتی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم .

شماره تلفن :

22593216     

22795735

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی