کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

زمانی که در کارکرد جنسی فرد که شامل ، تمایل ، تحریک ، ارگاسم و فرونشیتی می باشد اختلالی به وجود آید می گوییم فرد درچار کژ کاری جنسی شده است .

زمانی که در کارکرد جنسی فرد که شامل ، تمایل ، تحریک ، ارگاسم و فرونشیتی می باشد اختلالی به وجود آید می گوییم فرد درچار کژ کاری جنسی شده است . افرادی که به دلیل کژ کاری جنسی به مراکز مشاوره در ایران مراجعه می کنند معمولا دچار کاهش میل جنسی ، عدم دست یابی به نعوظ ، انزال زود رس یا دیر رس ، عدم دست یابی به ارگاسم ، مشکلات دخول و دردر های تناسلی که به آن واژینسموس می گویند ، هستند . اختلالات جنسی دلایل مختلفی دارد که می تواند جسمی یا روانی باشد در این مطلب سعی بر آن داریم تا این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم تا افراد با توجه به مشکلی که دارند به متخصصی مناسب مراجعه کنند و زندگی زناشویی خود را از فروپاشی به دلیل مشکلات جنسی که البته مسئله ای بسیار با اهمیت در زندگی زناشویی محصوب می شود ، نجات دهند .

دلایل جسمی

بیماری هایی مانند ، دیابت ، بیماری های قلبی ، نارسایی کلیه ، اختلالات عصبی ، عدم تعادل هورمونی و  مصرف الکل و مواد مخدر می تواند از دلایل جسمی باشد که باعث شود افراد دچار کژ کاری جنسی شوند . به عنوان مثال برخی از مردان به دلیل مشکلات آناتومیک توانایی دست یابی به نعوظ را ندارند و این مسئله کاملا به مشکل بیولوژیکی فرد ارتباط دارد و نیاز به مراجعه به یک اورولوژیست و درمان پزشکی دارد . البته این نکته نیز قابل توجه می باشد که افرادی که از دارو های اعصاب از جمله دارو های افسردگی و ضد اضطراب استفاده می کنند گاهی دچار کژ کاری های جنسی می باشند که باید با مراجعه به روانپزشک به رفع مشکل خود کمک کنند . معمولا افرادی که دچار گژ کاری جنسی به دلایل جسمی هستند پیش از ازدواج نسبت به آن آگاهی دارند و به دلایل آن را مخفی می کنند که بهتر است پش از شروع زندگی مشترک این مسئله در مشاوره قبل ازدواج مطرح نموده و در صدد رفع آن بر آیند .

دلایل روانی

افسردگی ، اضطراب و استرس ، مشکلات خانوادگی ، نگرانی درباره نحوه عملکرد جنسی ، احساس گناه ، عدم اعتماد به نفس درباره بدن ، اعتیاد به دیدن فیلم های پورن و داشتن سابقه تجاوز جنسی ، از دلایل روانی کژ کاری های جنسی می باشد . هر یک از مواردی که عنوان کردیم ممکن است ریشه و عمق متفاوتی داشته باشد که معمولا برای درمان آن نیاز است تا افراد از یک روانکاو یا متخصص سکس کمک گیرند تا تصویر ذهنی که مانع از بر قراری یک رابطه جنسی طبیعی می شود را از فرد بگیرد . البته به دلایل روانی در کژ کاری های جنسی نیز می توان به اختلافات بین زوجین نیز اشاره نمود که باعث می شود تا زوجین دچار کاهش میل جنسی نسب به یکدیگر شوند . عدم درمان مشکلات جنسی می تواند باعث شود تا مشکلات فرد تشدید شده و گاهی به جایی برسد که فرد مجبور شود تا آخر عمر با آن زندگی کند .

آیا درمان کژ کاری جنسی امکان پذیر است ؟

ارزیابی بیماری و دلیل این که چرا فرد دچار کژ کاری جنسی شده است در درمان بسیار با اهمیت می باشد . معمولا درمان کژ کاری جنسی نیاز به مراجعه حضوری و استفاده از روان درمانی یا دارو درمانی دارد و تنها افراد برای دریافت مشورت می توانند از تلفن مشاوران استفاده کنند . گاهی اوقاط درمان مشکلات جنسی نیاز به زمان دارد و همراهی مراجع در این مسئله می تواند بسیار بر پروژه درمان موثر باشد . موفقیت در درمان نیاز به آن دارد تا دلایل آن به خوبی روشن شود ، افسردگی ، استرس و اضطراب و مشکلات ناشی از ترس با بهبود رابطه با همسر و درمان های مناسب می تواند خیلی زود درمان شود اما سایر اختلالات نیاز به زمان بیشتری برای درمان دارند . ناتوانی جنسی چه در مرد و چه در زن تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی مشترک زوجین دارد و روابط عاطفی آنها را تحت تاثیر مستقیم قرار می دهد . کاهش رضایت زناشویی باعث بروز مشکلاتی مثل از بین رفتن اعتماد به نفس در زوجین می شود .

احساس گناه پس از رابطه جنسی جزء کژ کاری جنسی محسوب می شود ؟

هر چیزی که باعث شود تا رضایت زوجین در رابطه جنسی مختل شود کژ کاری جنسی به حساب می شود . یکی از احساسات بسیار ناراحت کننده ای که با توجه به فرهنگ سنتی کشور ما گریبانگیر بسیاری از زوج های جوان است ، احساس گناه پس از رابطه جنسی می باشد . در فرهنگ ما رابطه جنسی به عنوان یک تابو محسوب می شود و عملی گناه محسوب می شود که احساس پشیمانی را برای برخی از افراد به دنبال خواهد داشت . پشیمانی بعد از رابطه جنسی همچنین می تواند با اختلال عملکرد جنسی همراه باشد یا باعث عدم تمایل به رابطه شود . افراد با دانستن دلایل این احساس ، می توانید گامی موثر در از بین بردن و درمان آن بردارند ، آنها باید بدانند که تأمین نیازهای جنسی یک غریزه طبیعی است که باید برآورده شود ، همانطور که نیاز به آب و غذا وجود دارد ، نیاز به رابطه جنسی نیز طبیعی است . اما بسیاری به دلیل عدم توانایی در کنترل این غریزه ، کارهایی را انجام می دهند که باعث می شود احساس گناه کنند این افراد در زندگی مشترک خود نمی توانند یک رابطه طبیعی را تجربه کنند . توجه به این مسئله می تواند به افراد کمک کننده باشد که درمانگران حوضه سکس تراپی بدون هیچ گونه قضاوت و دیدگاه منفی نسبت به مراجع اقدام به درمان می نمایند .

نویسنده : غزاله البهشتی

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه جنوب ، نبش کوچه اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم .

شماره تلفن :

22593216     

22795735

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی