کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

خیانت در رابطه ی زناشویی ابعاد و بحث های مختلفی دارد و در ادامه مطلب ما سعی می کنیم که به مردانی اشاره کنیم که خیانت می کنند .

خیانت در رابطه ی زناشویی ابعاد و بحث های مختلفی دارد و در ادامه مطلب ما سعی می کنیم که به مردانی اشاره کنیم که خیانت می کنند و بی وفایی در زندگی آن ها مشاهده می شود . اگر قصد شناخت و آشنایی مردی برای ازدواج دارید ، با توجه به آن ها می توانید بهتر تصمیم بگیرید . هر چند باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه هم مردان و هم زنان خیانت می کنند . فردی که خیانت می کند ترکیبی از ویژگی های فردی و اجتماعی را دارد . طبق نظر مشاوران تلفنی کشور ولی ممکن است که در شرایطی نیز قرار بگیرد که دست به خیانت بزند اما عامل های مختلفی مانند محیط خانواده ، جامعه و آموزش هایی که دیده ، تجربه های فردی و ویژگی های شخصیتی می تواند در آن موثر باشد در ادامه برخی از ویژگی هایی را بیان می کنیم که احتمال خیانت را بالا می برد .

مردان بی صبر :

صبر از مواردی است که در زندگی زناشویی بسیار مهم است و از طرفی بسیاری از عوامل تربیتی و جامعه در آن تاثیر گذار هستند . صبور بودن در مرد و زن می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و  با صبر می توانند در کنار یکدیگر بسیاری از بحران ها را حل کنند .  برای مثال باید دید که فرد تحمل شرایط نا مطلوب را دارد یا نه .

مردان آزادی طلب :

طبق نظر مشاور روانشناس تهران هر فردی یک سری نیاز های طبیعی مانند نیاز به تفریح ، آزادی و حریم شخصی از سوی دیگران دارد ، اما اگر لذت جویی و آزادی فردی بیش از اندازه زیاد باشد و هیچ چیز آن را محدود نکند و در واقع هیچ محدودیتی برای خود نداشته باشد ، احتمال خیانت را بالا می برد .

مردان غیر مطمئن :

شک داشتن به رابطه از همان ابتدا و مطمئن نبودن فرد نسبت به انتخاب همسر یا اصولی که برای ازدواج در نظر گرفته ، می تواند نشان دهنده ی آن باشد که فرد مستعد خیانت کردن به همسر خود است . به همین دلیل افراد باید کاملا آگاهانه و از روی منطق همسر خود را انتخاب کنند .

مردان تنوع طلب :

برخی از مردان به دلیل تنوع طلبی و یا برخی مشکلات جنسی ممکن است که تمایل به رابطه های متعدد داشته باشند و هیچ تعهدی برای ازدواج خود نداشته باشند و همواره رابطه های متعددی را داشته باشند و در نتیجه پیوسته در حال خیانت کردن به همسر خود هستند .

مردان کمتر از همسر :

گاهی یک زن نسبت به مرد از نظر موقعیت های اجتماعی و مالی برتری هایی دارد ، این مسئله ممکن است در مرد احساس کمبود هایی را ایجاد کند و او را مستعد خیانت به همسر کند ، چرا که در پی ثابت کردن خود و توانایی هایش هم به خود هم به همسرش است .

مردان با عزت نفس پایین :

افرادی که عزت نفس ندارند ، محکم نیستند ، و توانایی نه گفتن را ندارند و برای خود نیز احترامی قائل نیستند و در نتیجه مستعد خیانت کردن به همسر خود هستند . گاهی فرد اگر در شرایط ویژه ای قرار بگیرد که امکان خیانت کردن وجود داشته باشد باز هم خیانت نمی کند زیرا که ارزش های انسانی و چهار چوب و اصولی که برای خود تعریف کرده ، به او اجازه نمی دهد که این کار را انجام دهد و به همسر خود بی وفایی کند .

طبق نظر مشاور قبل ازدواج ایران عواملی در زندگی زناشویی هستند که باعث خیانت می شود زمانی که زن بیشتر از همسر خود به خانواده ی خودش توجه داشته باشد و یا این که نسبت به رابطه ی زناشویی خود بی توجه هستند و در نتیجه نمی توانند رابطه ی زناشویی موفقی داشته باشند و صمیمیت بین آن ها کمتر است و اولویت یکدیگر نیستند و یا تمرکز بیشتری روی فرزندان و دوستان خود دارند و یا همسرش پیوسته او را سرزنش و تحقیر می کند و در نتیجه باعث از بین رفتن اقتدار مرد می شود . یکی از موارد دیگر که باعث خیانت مردان می شود این است که زن با همسرش مانند مادرش رفتار می کند و همچنین زمانی که زن بذر شک و تردید را در ابتدای رابطه می کارد و به همسرش شک و تردید بی مورد می کند ، می تواند به مرور زمان سبب بروز خیانت شود .

آیا خیانت قابل پیشگیری است ؟

آموزش مهارت های زندگی مشترک به زوج ها پیش از ازدواج یکی از نکته های مهم می باشد . هر فردی پیش از هر چیزی باید نیاز های خود را بشناسد . به عبارتی شناخت خود می تواند رابطه ای درست و منطقی را به همراه داشته باشد . اگر افراد خود را بشناسند و به خود شناسی رسیده باشند می توانند با اطرافیان خود رابطه ای اصولی داشته باشند . و در واقع می توانند زمانی که با مشکلی مواجه شدند ، می تواند با طرف مقابلش صحبت کند تا به یکدیگر در حل مسئله کمک کنند . مشاوره و آموزش مهارت های زندگی مانند ابراز علاقه کردن و شناخت ویژگی های طرف مقابل امر ضروری است . افراد می توانند مشاوره های لازم را از مراکز فوق تخصصی مشاوره دریافت نمایند .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن : 22593216 22795735

 

آدرس : قیطریه بلوار کاوه جنوب نرسیده به خیابان دولت نبش کوچه اخلاقی غربی پلاک 29 طبقه3

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی