کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

روانشناسی علاوه بر این که  در زمینه ی مشکلات و بیماری های روانی فعالیت می کند به جنبه های مثبت انسان ها نیز تمرکز دارد و در تلاش است که بتواند شرایط زندگی بهتری را ایجاد کند

روانشناسی علاوه بر این که  در زمینه ی مشکلات و بیماری های روانی فعالیت می کند به جنبه های مثبت انسان ها نیز تمرکز دارد و در تلاش است که بتواند شرایط زندگی بهتری را ایجاد کند و رضایتمندی افراد را افزایش دهد و عواطف را رشد داده و توانایی های آن ها را جهت شکوفایی استعداد هایشان افزایش دهد .

سرمایه های روانشناسی :

بر اساس گفته ی بهترین مشاورین کشور ایران مجموعه ای از صفات مثبت که در رشد و ارتقا توانمندی های فرد نقش دارد را سرمایه های روانشناختی می گویند . مولفه های آن عبارت است از امید ، خوش بینی ، خود کارآمدی و تاب اوری که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم .

امید ، حالتی انگیزشی است که خود شامل سه مولفه ی عاملیت ، طرح و هدف است . مورد دیگر خوش بینی می باشد که به نسبت دادن موفقیت ها به عوامل درونی و پایدار است و فرد خوش بین همواره در انتظار رخ دادن حوادث خوشایند است و خود کار آمدی مورد دیگری است که به معنی اطمینان به داشتن توانایی های مورد نیاز در دستیابی به موفقیت و باور به داشتن قدرت در غلبه بر تکالیف چالش انگیز است و دیگری تاب آوری می باشد که به مقاومت در برابر سختی ها و تلاش برای رد شدن از موانع و کسب موفقیت است . همه ی موارد گفته شده حالت گونه هستند و نسبتا پایدارند ولی می توانند با تجربه و آموزش تغییر یافته و رشد کنند و به همین دلیل آماده ی اندازه گیری ، رشد و تغییر بوده و امکان اعمال مدیریت بر آن ها وجود دارد .

سرمایه های روانشناختی  چگونه عمل می کنند و آموزش داده می شوند ؟

طبق نظر روانشناسان تلفنی ایران در مولفه ی امید برنامه هایی به منظور آموزش هدف گزینی درست و مفید و قابل دستیابی ترتیب داده می شود . و چگونگی تعیین و به کار گیری اعمالی برای رسیدن به هدف مشخص می شود و در ارتباط با خوش بینی برنامه هایی به منظور تشخیص و تفکیک خوش بینی واقعی از خوش بینی غیر واقعی و افزایش اسناد های مثبت به عمل می آید و در برنامه ی خود کار آمدی ، از طریق برنامه هایی مانند بازخورد ، تقویت مثبت و تقویت جانشینی زمینه ی مناسب جهت کسب تجربه موفق فراهم می شود و از طریق بازخورد ، تقویت مثبت و از طریق سر مشق گیری و تقویت جانشینی افزایش می یابد . و همچنین اقداماتی جهت تقویت تاب آوری از طریق آموزش سر سختی و باور به توانایی تاثیر گذاری نتایج ویداد ها و استفاده از فرصت ها برای رشد و ارتقا صورت می گیرد .

آموزش به چه صورتی است ؟

طبق نظر مشاور روانشناسی یکی از این آموزش ها برگرفته از روش آموزشی آلیس است که محتوای آن عقلانی ، عاطفی و رفتاری می باشد . از دید گاه او بین شناخت ها ، عواطف و رفتار های فرد تعامل وجود دارد و در نتیجه ی آن ها افکار و اعمال و رفتار ها شکل می گیرد و در نتیجه برای بهبود رفتار باید به سراغ باور ها برویم و سپس عواطف و رفتار را بررسی کنیم و اگر که لازم باشد آن ها را تغییر دهیم تا شناخت و باور صحیح جایگزین باور های غلط قبلی شود و در نهایت احساسات و رفتار تغییر پیدا می کند .

استفاده از امکانات روانشناسی در مرکز مشاوره خوب می تواند دربسیاری از زمینه ها به فرد کمک کند که می تواند سلامت روان ، سلامت شغلی و تحصیلی ، ازدواج و خانواده و مهارت های ارتباطی و زناشویی و تربیت فرزند و بسیاری از مسائل دیگر باشد .

 

 سلامت روان چیست ؟

امروزه سلامت روان  به معنی فقدان بیماری روانی نیست بلکه در آن توانایی ایجاد هماهنگی بین ارزش ها ، علایق و ارزو ها و مشکلات و توانایی بهره برداری صحیح و به موقع از فرصت ها مطرح است . سازمان بهداشت جهانی ، سلامت روانی را توانایی در حل مشکلات و تضاد های زندگی ، توانایی به بر قراری رابطه ای اثر گذار با دیگران و قابلیت هماهنگ شدن یا اصلاح محیط های زندگی به نحوی که زمینه ی رشد را فراهم سازد تعریف می کنند . به طور کلی سلامت روان به مفهوم عدم بیماری روانی و احساس شایستگی و توانا بودن است .

فرسودگی شغلی چیست ؟

فرسودگی شغلی از عوارض مربوط به کار است و در اثر فشار های موجود در محل کار ، نوع کار و یا سرخوردگی کارکنان ایجاد می شود . فرسودگی شغلی دارای ابعادی مانند خستگی عاطفی ، مسخ شخصیت ، و فقدان کار آمدی شخصی هستند . خستگی عاطفی به نوعی کاهش علاقه و انگیزه برای ادامه ی کار اشاره دارد و مسخ شخصیت نشان دهنده ی برداشت منفی فرد از همکاران و دیگر افراد است که در نهایت به پاسخ منفی منتهی می شود و کاهش یا فقدان احساس کار آمدی شخصی ، احساس شایستگی و ارزیابی منفی از خود را نشان می دهد .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی