کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

ارائه خدمات تخصصی مشاوره و روانشناسی ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان ، زوج درمانی و ...

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره

کلینیک تخصصی روانشناسی و مرکز مشاوره انتخاب نو
آدرس: تهران، بلوار کاوه، بالاتر از دولت، نبش اخلاقی غربی، پ29، واحد6 ، ط3
تلفن: 22593216
ارائه خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره
مشاوره ازدواج
مشاوره خانواده
مشاوره کودکان
مشاوره نوجوانان
مشاوره فردی
مشاوره تحصیلی
مشاوره شغلی
مشاوره طلاق
مشاوره خیانت
درمان افسردگی
درمان وسواس
درمان اضطراب
درمان استرس
روانپزشکی
روانکاوی
نوروفیدبک
بیوفیدبک یا بایوفیدبک
کارگاه روانشناسی
تور روانشناسی

ممکن است که فامیل همسر خوبی نداشته باشید و زمانی که همسرتان اعتراض شما را قبول نکند و به آن رسیدگی نکند و از ایستادن در برابر والدین خود برای رفتار و طرز برخوردشان امتناع کند ، در این صورت رابطه با مشکل رو به رو خواهد شد .

ممکن است که فامیل همسر خوبی نداشته باشید و زمانی که همسرتان اعتراض شما را قبول نکند و به آن رسیدگی نکند و از ایستادن در برابر والدین خود برای رفتار و طرز برخوردشان امتناع کند ، در این صورت رابطه با مشکل رو به رو خواهد شد . این امکان وجود دارد که شما تا قبل از ازدواج متوجه این موضوع نشده اید ولی بعد از ازدواج دیده اید که با آن ها به مشکل بر می خورید .طبق مطالعات مشاوره ازدواج اگر همسرتان در رابطه با والدین خود در انکار می کند و از رو به رو شدن با مشکل و حل آن طفره می رود و یا تصویری غیر واقعی از آن ها به شما داده است نشان از به وجود آمدن مشکلاتی می باشد . مورد دیگر این که ممکن است که پیش از ازدواج برای آن ها تهدیدی نبوده اید ولی بعد از ازدواج با مشکلاتی در ارتباط با آن ها خواهید داشت و همچنین ممکن است که بعد از بچه دار شدن با مشکلاتی مواجه شوید . حالا باید بگوییم که در چه مواردی می توان گفت که خانواده همسر به رابطه و ازدواج شما آسیب خواهد زد ؟ در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم .

وقت و انرژی زیادی از شما می گیرند .

زمانی که خانواده همسر فکر کنند که تمام وقت باید در خدمت آن ها باشید و تماس های زیادی با شما دارند و برای کار خود هیچ عذر و بهانه ای ندارند و اصرار می کنند که باید آن ها را ببینید و وقت و انرژی زیادی از شما می گیرند به طوری که نمی توانید به زندگی شخصی خود برسید . معمولا والدین سالخورده از فرزندان خود توقعاتی دارند ولی زمانی که آن ها دست از سر بچه های خود برندارند و زندگی مستقل آن ها را به رسمیت نشناخته اند و به آن احترام نمی گذارند ، دچار مشکل خواهد کرد .

دخالت در زندگی شما :

بر اساس مطالعات بهترین مشاوره خانواده اگر خانواده همسرتان بدون این که خودتان درخواست کرده باشید ، درباره بسیاری از مسائل مانند بزرگ کردن بچه ، دکوراسیون خانه ، پول و .... شما را پند و اندرز و نصیحت می دهد و نمی توانند شما را درک کنند و با دخالت درباره ی مسائلی که شما آن ها را خصوصی می دانید ، شما را وارد بحث می کنند و عصبانی تان می کنند در این صورت یعنی مشکلاتی وجود دارد .

رابطه شما را رسمی نمی دانند .

چنین خانواده ای شما را به خاطر این که بچه شان را از آن ها گرفته اید تنبیه می کنند و با شما به گونه ای رفتار می کنند که انگار وجود ندارید . حتی اگر این موارد غیر عمدی باشد نیز نتایج یکسانی را به همراه خواهد داشت و در این صورت احساس طرد شدگی خواهید کرد . بسیاری از خانواده هستند که به این روش به فرزند خود می خواهند اثبات کنند که انتخاب آن ها اشتباه بوده است و آن ها در فکر خود همسری خیالی برای فرزند خود ساخته اند و در جست و جوی چنین فردی برای فرزند خود هستند .

ممکن است بین شما و همسرتان اختلاف بیندازند .

طبق نظر مشاور خوب اگر چنین به نظر می آید که شما و نامزدتان مدام بر سر پدر و مادرش دعوا دارید و گمان می کنید که این وضعیت به رابطه ی شما صدمه می زند پس آن ها موفق شده اند . ممکن است که خانواده همسرتان کاری می کند که شما ناراحت شوید و شما هم عصبانی و دلخور می شوید و سپس او نزد همسر شما رفته و از شما گله و شکایت می کند و همسرتان شما را مقصر می داند و در نهایت شما احساس می کنید که همسرتان از شما طرفداری نمی کند و حرفتان را نمی فهمد . و در نتیجه شما نارحت تر و عصبی تر خواهید شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز مشاوره ایرانی برای این که افراد بخواهند رابطه ای با دوام داشته باشند تنها یک حق انتخاب دارند و این است که باید حد و مرز هایی برای والدین خود تعیین کند و در برابر آن ها بایستد . منظور ما این نیست که به والدین خود بی احترامی کنید بلکه این است که با ایجاد محدودیت هایی رابطه ی خود را از مشکلات رها کنید . تا زمانی که همسرتان فکر کند که مشکل از شماست و خود را دخالت ندهد ، جدایی میان شما بیشتر و بیشتر خواهد شد . زوجین زمانی که ازدواج می کنند اولویت اول یکدیگر می شوند و ولی این به معنای کنار گذاشتن دیگران نیست بلکه به این معنا است که اولویت های شما از نظر زمان و انرژی تغییر می کند . اگر که همسرتان اجازه می دهد که خانواده اش به زندگی و خوشبختی خودتان لطمه بزند ، به این معنا است که اولویت های خود را نشناخته است و همسرتان باید بزرگ شود و موضع مستقل خود را بگیرد . اگر که فردی توانایی مستقل بودن را ندارد به این معنی است که امادگی رابطه ی بالغانه را ندارد و با کوله باری از احساسات حل نشده در رابطه با والدینش به همراه دارد .

نویسنده : پریا موسوی

تلفن :

22593216

22795735

آدرس : خیابان دولت ، بلوار کاوه ، نبش اخلاقی غربی ، پلاک 29 ، واحد 6 ، طبقه سوم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی